Bergen Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Hej, Ostatnio uruchomiłem "zastałego" przez parę lat Rometa Charta. Niby wszystko jest w porządku, akumulator jest nowy, przerywacz nowy - chiński bimetal, cewki w silniku nowe, mostek prostowniczy wymieniony na scalony, jakiś tam dziwny prąd ładowania jest (nie zauważam zmian napięcia na akumulatorze, ale gdy odepnę go, to napięcie na zaciskach wskazywane przez miernik - przekłamane - potrafi wynieść nawet 100V). Otóż problem jest taki, że gdy zapala się światło stop, to kierunkowskazy gasną. Już nie wiem gdzie mam szukać. Jakiekolwiek wskazówki mile widziane :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tutek65 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Pierwsze co przychodzi mina myśl - brak masy.Sprawdź połączenie bieguna ujemnego. Wyczyść styki i zasmaruj. 100 V na akumulatorze ? - od czego jest ta bateria ?Jeśli się nie mylę, Chart ma instalację 12 V. Ładowanie powinno wynosić 14,7 V przy "średnich" obrotach silnika.. Sprawdź prąd ładowania, wszystkie połączenia itp. To,że coś masz nowe, wcale nie znaczy że jest dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Po pierwsze nie odłącza się akumulatora od instalacji podczas pracy silnika bo grozi to uszkodzeniem regulatora.Po drugie to "dziwny" mostek moze nie ogarniać natężenia prądu.Wygląda to na spadek napięcia, który uniemożliwia pracę przerywacza i żarówek.Najpierw wypada doprowadzić do porządku ładowanie a moze problem sam zniknie. Jeśli nie to później jak kolega wyżej napisał poszukać miejsc gdzie spadek występuje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Hej, dzięki za odpowiedzi.Chart ma instalację 6V. Napięcie na zaciskach akumulatora wynosi 6,3V bez względu na prędkość obrotową silnika, tyle samo na nie popiętych zaciskach akumulatora. Chart nie ma regulatora napięcia, oryginalnie wyposażony był w hybrydowy mostek Unitra Telpod GB-015 o prądzie maksymalnym 1A, zamiana go na mostek scalony o parametrach 1000V / 10A mogła wyjść jedynie na dobre. Ładowanie odbywa się ordynarnie za pomocą dwóch cewek (nowe) i mostka (nowy), zero filozofii. No nic, będę mozolnie sprawdzał te masy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.