Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedługo zacznę robić prawo jazdy na kategorię A, więc czas zacząć rozglądać się za jakimś fajnym motorkiem ;) Ma być to motocykl o pojemności <126cm i proszę nie namawiać mnie do zakupu większego. A więc, trochę szukałem, czytałem w internecie i ogólnie rzecz biorąc najbardziej spodobała mi się MZ RT 125, ta produkowana od 2000 roku, czterosuwowa. Główne jej zalety to świetne hamulce, solidne wykonanie z wysokiej klasy materiałów, całkiem przyjemny czterozaworowy silnik chłodzony cieczą, łatwy do opanowania układ jezdny (w sam raz dla początkującego kierowcy ;) ). Poza tym bardzo mi się podoba z wyglądu, jest nowoczesna, ale zarazem klasyczna - właśnie o taki typ motocykla mi chodzi. Motorek jest też dość lekki (110kg "na sucho") i ponoć można zejść nawet poniżej 3L spalania przy bardzo spokojnej jeździe. Minus jest jeden - mała popularność tego motocykla w Polsce, co wiąże się z cięzkim dostępem do używanych motocykli, a także małe zaplecze części zamiennych (do tego drogich - choć MZ na szczęście nie jest awaryjna). Tak więc moje pytanie brzmi: brać tą "emzetkę" czy może jesteście w stanie polecić mi coś innego? Głównie chodzi mi o wygląd pokroju tej MZ-tki, ekonomiczny silnik i bezawaryjność. Motocykl będzie używany do codziennej, spokojnej jazdy na dość krótkich dystansach (5km), roczny przebieg myślę w granicach 2000km. Cena zakupu max 4000zł.

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez lemefeaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto w Polsce brać tej MZ-ki. Sprzęt bardzo rzadki więc jeśli zużyją sie klocki hamulcowe, tarcze sprzęgła lub hamulcowe to może być wtedy duży problem z dostępnością część a także ich wysoką ceną. Weź lepiej YBR 125 na wtrysku, lub CBF125 jeśli zależy Ci na ekonomicznej 125 w klasie naked bike.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, poczytałem trochę więcej i rzeczywiście odpuszczę sobie tą MZ-kę, a szkoda, bo sprzęt wydaje się bardzo przyjemny. Varadero niestety odpada - za drogo. Tak więc zostaje YBR i CBF - który z nich polecacie i dlaczego? Bo dynamikę, spalanie i właściwości jezdne chyba stoją na podobnym poziomie (poprawcie mnie, jeśli się mylę). Z wyglądu bardziej podoba mi się YBR. No i który z tych motocykli ma lepsze zaplecze części zamiennych, także tych używanych?

 

edit. I jeszcze jedno pytanko, czysto hipotetyczne - jeśli miałbym do wydania max 2-3k, to co wtedy jest najlepszy wyborem?

Edytowane przez lemefeaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YBR 125 w przyzwoitym stanie kosztują przynajmniej 3,5 tys.zł. Części używanych i nowych do tej Yamahy jest cała masa i to w przyzwoitych cenach. Natomiast do Hondy jest raczej mniej tego, bo motocykl rzadszy w Polsce.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim braku części do mz mówicie? ukłąd hamulcowy, napędowy to nie problem bo dzieli z innymi markami taki sam, osprzęt również, pozatym jest w PL importer tej marki, jak ci sie podoba to bierz i będziesz miał przynajmniej coś innego niż wszyscy, mówisz 2kkm rocznie toż to prawie nic :), na mz spokojnie dasz rade, ale na ybr również, kwestia gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...