Skocz do zawartości

Traci przyczepność, zamiast iść "na koło"


Pucek12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Honda hm cre 50- wiem, że mało mocy ale przejdę do rzeczy:
Mam takie przełożenie, że po prawie każdej nie utwardzonej drodze (szutr, las, piasek, ścieżka leśna) przy wejściu w rezonans lub szybkiej zmianie biegu na wyższy tylne koło traci przyczepność. Dzieje się tak na 1,2,3, a nawet czasem jak zmieniam bieg z 3 na 4. Przejdźmy do sedna problemu- nawet jeśli próbuje dociążyć tył to i tak traci przyczepność zamiast unieść przód. Opony to kostki w bardzo dobrym stanie icon_smile.gif Może winę ponosi to, że jestem dosyć niski i po zakupie został zniżony na lagach (lagi zostały bardziej "wsunięte" w te półki) i tylnym amortyzatorze (chyba na sprężynie). Czytałem gdzieś, że po obniżeniu tyłu staje się on twardszy, a więc może to jest problemem? Albo za bardzo napompowane opony?
Przy okazji zapytam (zdarzyło mi się to tylko raz, ale warto zapytać), czy te obniżenie na lagach, może być powodem tego, ze jak jadę około 60 km/h po takich dołach, że wyskakuje na każdym to wyrywa mi kierownicę i miota ją w każdą stronę.

Pozdro i z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

) i tylnym amortyzatorze (chyba na sprężynie). Czytałem gdzieś, że po obniżeniu tyłu staje się on twardszy,

Niby jakim cudem zmniejszenie napięcia wstępnego sprężyny miałoby ją utwardzić?

Własciwie to napięcie sprężyny w ogóle nie powoduje zmiany twardości sprężyny, bo to niemożliwe.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się, że problem leży zdecydowanie w zmianie biegów .. wiadomo, że na piasku itp będzie tył tracił przyczepność gdy damy w palnik ale jeżeli odpowiednio zmieniasz biegi ( nawet szybko ) to żadne rwanie nie powinno wystąpić zwłaszcza w 50cc bo to prawie mocy nie ma.
Jeździłem wieloma motocyklami zwłaszcza enduro to jak daje w palnik i nie uważam na zmianę biegów to również dupą rwie na każdą stronę gdy mamy np 60km pod dupą na enduro po polnej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchaj, nie rzyga Ci czasem jakiś olej z silnika prosto na oponę? Może stąd takie jazdy... albo się sprzęgło ślizga i tylko Ci się wydaje, że to koło traci przyczepność, a tak naprawdę tylko obroty silnika rosną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakby rzygało to w terenie na kostce chyba ma to mało znaczenie, ale nie rzyga. Możliwe, że sprzęgło się ślizga ale koło na 100% traci przyczepność bo widać słady, albo jak zarzucam tylne kolo i jade jakby slalomem na leśnej, twardej drodze to bardzo dobrze widac. A jak się przejadę na bardziej miękkim, to jak dodam tak gazu i obróce głowę do tyłu to ładna fontanna :)

Edytowane przez Pucek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...