zielunn Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie! Znowu mam problem z tym "padłem" !! Otóż wymienilem w nim dźwigienki zaworowe i wspolnie ze znajomym mechanikiem ustawialismy rozrzad wg jego teorii(wielkrotnie sprawdzonych) i nic z tego!! Facet naprawde zawsze robil kawał dobrej roboty i ustawial nie takie motorki bo i wieksze i bardziej skomplikowane. Silnik to dwu-cylindrowa jednostka o pojemnosci 250 chlodzona powietrzem majaca moc 33km. Tym razem jestesmy bezradni po ustawieniu rozrzadu prawidlowo powinien obracac sie wał bez problemu i wszystko gladko powinno isc a tu jest inaczej tzn wał strasznie ciezko sie obraca! jak zdejmiemy lancuszek rozrzadu wszystko jest okej wszesniej tez bylo! porpostu problem tkwi w zlym ustawieniu.Mechanik twierdzi ze kazdy motor ktory ustawial 2 cylindrowy był inny pod wzgledem pracy tzn tloki chodzily gora dół jeden w gore drugi w dol w tym samym czasie a w tym motorku on twierdzi ze 2 tłoki chodza jednoczenie do gory i w dol.Zawory ustawial sa napewno okej tylko jak ustawic ten rozrzad,podejrzewamy ze pomylilismy wałki ale czy to ma duze znaczenie?one chyba sa te same!? ja sie nie znam zbytnio dlatego pytam,i prosze bez złosliwych docinek jesli ktos cos wie i potrafi napewno skromnie odpowie a jak ktos chce sie wysmiac lub cos dogadac niech nie pisze wcale lepiej. Z gory dziekuje za odpowiedzi:))Pozdrawiam wszystkich. Edytowane 10 Lipca 2013 przez zielunn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Bez zbędnych złośliwośći _silnik motocyklowy rozbierany po raz pierwszy wymaga robienia fotek po każdym krokuW celu poprawnego zmontowania używamy ZAWSZE serwisówki, napisałem zawsze ponieważ nikt nie jest Alfą i Omegą orez nie ma obowiązku pamiętać momentów dokręcania poszczególnych śrub.Wracając do założonego tematu - wałki różnią się nie można ich bezkarnie zamieniać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 To jest silnik chłodzony cieczą. Tłoki pracują naprzemiennie co 180 stopni.Wałki są oznaczone bezpośrednio na ich korpusie. IN jako Inlet - Dolot i EX jako Exhaust - Wydech. Koła zębate powinny mieć kolorowy lub biały znacznik i ów znacznik ma być na równo z płaszczyzną głowicy. Jeśli znacznika nie ma to są poziome kreski wyryte bezpośrednio na zębatkach, kreski też mają być na równo z płaszczyzną głowicy i wtedy krzywki jednego z cylindrów powinny być ustawione przeciwnie do siebie czyli wydech ma być skierowany do przodu motocykla a dolot do tyłu. Po za tym podpisuję się pod powyższą opinią. Bez serwisówki z domu nie wychodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.