franco2008 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Witam!!! pare lat temu podjołem sie odnowy wfm , dostałem ją od kumpla w częściach, prace moje staneły na układzie zapłonowym i tak parę lat odpuściłem, pare dni temu znów podjołem sie remoncikowi silniczek ma juz iskre i jest ok, prosze o pomoc w okresleniu czy wygląd jest orginalny, czy czegos nie brakuje, opony są troche szersze ale założyłem takie jakie miałem po to żeby stała na kołach, musze jeszcze pomalowac zbiornik jest narazie podkład, nie wiem czy powinno gasic się ją kluczykiem w lampie czy tym plastikowym na kierownicy, ogólnie co o niej sądzicie, jaka jest wartośc takiej wfmki bo nie wiem czy warto pakowac w nią jakies większe pieniądze ( nikle , szkiełkowanie silnika itd), prosze o opinie o tym motorku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 To najstarsza wersja WFM. Całą elektrykę obsługuje przełącznik na kierownicy (zastępuje stacyjkę) Do gaszenia służy odrębny gaszak, identyczny jak w SHL 125. W ten motorek na pewno warto inwestować, bo obecnie jego ceny po remoncie zaczynają się od 3000 zł wzwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franco2008 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 ten przełącznik na kierownicy obsługuje cała elektrykę czyli dokładnie co, i co jest tym odrębnym gaszakiemnie wiem jak rozdzielic elektryke pomiędzy kierownice i stacyjkę w lampie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 http://arecki1113.republika.pl/shlm04.jpghttp://www.polskiemotocykle.mik.pl/schematy/m04-sch.jpghttp://www.polskiemotocykle.mik.pl/wfm-m06-zaw.html Przełącznik zastępuje stacyjkę w zakresie oświetlenia. Gaszak to po prostu część zwierająca przewód podłączony do przerywacza w iskrowniku z masą po to by zgasić silnik.Powyżej schemat elektryki i trochę informacji o twoim sprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franco2008 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 czy ten gaszak to oprócz tego kluczyka w lampie i przełącznika na kierownicy jeszcze jedna rzecz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 czy ten gaszak to oprócz tego kluczyka w lampie i przełącznika na kierownicy jeszcze jedna rzecz?W twoim motocyklu nie powinna być lampa ze stacyjką. Ta, którą masz pochodzi z nowszego modelu, po 1956 r.. U ciebie musi być bez stacyjki. Gaszak zastępuje kluczyk w zakresie gaszenia silnika, a przełącznik na kierownicy załącza odpowiednie światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franco2008 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 a co powiesz na to? ten sam model co moj rowniez rok i ma gaszak przełącznik i kluczyk. teraz to juz sam nie wiem jak powinno byc he he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 a co powiesz na to? ten sam model co moj rowniez rok i ma gaszak przełącznik i kluczyk. teraz to juz sam nie wiem jak powinno byc he he Cóż mogę powiedzieć, niezbadane są koleje polskiej motoryzacji. Albo ktoś przedobrzył i zastosował gaszak, chociaż przy stacyjce z wyjmowanym kluczykiem nie ma to sensu, albo stacyjka nie ma funkcji wyłączania zapłonu (zwarcia na masę). Przełącznik do świateł może być (pomimo, że jest tak skonstruowany, że zastępuje stacyjkę w zakresie obsługi świateł) bo w tamtych czasach kooperanci nie zawsze zdążali dostarczać właściwe części. Zakładano więc to co było, bo i tak kolejka chętnych na motocykl była ogromna. Jeśli masz taką samą lampę i przełącznik to po prostu zostaw ją. Gaszak nie będzie potrzebny.Tak czy inaczej warto zrobić ten motocykl na tip-top, bo to już w pełni zabytkowy jednoślad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Z tego co zauważyłem to na początku wychodziły wersje,które miały lampy jak w shl m04-bez kluczyka i wyposażone właśnie były w gaszak.Ale to była jakaś niewielka seria,zaraz na początku produkcji.Potem szły już motorki ze stacyjką w lampie i blaszanym przełącznikiem na kierownicy w którym na przycisku było gaszenie (tam gdzie na ogół jest sygnał np w komarku).Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji,a czy jakieś wersje z pomieszanym osprzętem szły z fabryki,tego nawet najstarsi górale pewnie nie wiedzą :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.