Chris75 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Taka ciekawostka... Pod koniec zeszłego roku wymieniłem uszczelnienia i olej w lagach. Po wymianie okazalo się że podczas hamowania dobijają do końca. Pisałem o tym na forum i ktoś napisał że pawdopodobnie sprężyny są do wymiany. Z braku czasu zostawilem sobie to na wiosnę czyli na teraz. Dzisiaj postanowiłem że zanim wymienię sprężyny spróbuję dolać jeszcze po 50ml oleju do każdej lagi.Pomogło.Dziwna sprawa bo dolewałem wg serwisówki, tyle ile powinienem.Tak więc wychodzi na to że jeśli chcesz żeby coś było zrobione dobrze to zrób to po swojemu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 ale licz sie z tym, ze wrocisz kiedys do garazu z zarzyganymi lagami i bedziesz mial drugi raz uszczelniacze do wymiany... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Zamiast dolewać oleju trzeba było dać tulejki/dystanse, pomyśl o tym następnym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris75 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Pewnie macie racje ale jak to było możliwe że na starych uszczelniaczach (a właściwie na tym co z nich zostało) i z tym co kiedyś było olejem przy hamowaniu nie było takich atrakcji?A jeśli chodzi o dolanie oleju to robiłem to po trochu. Skonczyło się na 50ml. więcej na stronę. P.S. O jakich tulejkach/dystansach mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Jeżeli sprężyny nie trzymają limitów serwisowych czyli nie mają odpowiedniej długości, na sprężynę można założyć taki dystans czy też krążek.Oczywiście o odpowiednich wymiarach, powoduje on zwiększenie napięcia wstępnego sprężyny i utwardza zawias.Wszystko zależy jak bardzo sprężyna jest zmęczona, bo z długością tych dystansów też nie można też przesadzać.Jeśli to nie pomoże to sprężyny progresywne załatwią sprawę.Nie kombinuj z gęstością i ilością oleju, bo to wszystko jest na krótką metę.Gęściejszy olej szybko się zestarzeje (przepracuje) a większa ilość może sobie gdzieś wypłynąć, najszybciej uszczelniaczem.Poza tym, a może przede wszystkim zawieszenie nie będzie poprawnie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Pewnie macie racje ale jak to było możliwe że na starych uszczelniaczach (a właściwie na tym co z nich zostało) i z tym co kiedyś było olejem przy hamowaniu nie było takich atrakcji?A jeśli chodzi o dolanie oleju to robiłem to po trochu. Skonczyło się na 50ml. więcej na stronę. P.S. O jakich tulejkach/dystansach mówisz?Zapewne chodziło mu o tą oznaczoną nr. 2. Taki zwykły kawałek rurki :)Zawieszenie od suzi, ale wszystkie chyba są dosyc podobne do siebie Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Tia.... Brawo! Tuleje dodatkowe i dodatkowe napięcie sprężyny..... A w rzeczywistości daje to jeszcze bardziej ograniczony skok i wczesne dobicie. Popełniłeś mały błąd przy składaniu i zalewaniu lag, dlatego dobija. Dziś miałem taki przypadek na stole, wystarczy małe odstępstwo od standardowej procedury i już będzie dobijać. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 olej mozna dawkowac na dwa sposoby. na litraż i na poziom i da druga metoda jest pewniejsza. co do gęstości oleju to sory bardzo ale nie wiem co ma starzenie do gęstości i odwrotnie :) ale skoro pisałą to ta sama osoba ktora wymyśliła tulejkę to nie bede drążył tematu :) Sprężyny jak się zużyją to się wymienia i nie ma innej metody, reszta to druciarstwo i proszenie się o kłopoty. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Jakbyś rozebrał lagę to wiedziałbyś w jaki sposób olej w niej pracuje i dlaczego gęstszy olej niż zalecany szybciej się przepracuje. A co do tulejki dłuższej o parę mm to nie sądzę, że to druciarstwo. Ale dobrze nie namawiam nikogo do takich działań, należy kupić nowe sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris75 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 nie sądzę że popełniłem błąd przy składaniu bo:1. rozkładałem i składałem wg książki. gapiąc się w nią jak szpak w pińcet złotych2. przy składaniu pierwszej obserwowalem też drugą podczas rozkładania3. olej lałem wg ilości więc możliwe że nie dolałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.