kalvi1131 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Witam ! Na początku dodam, że jestem kompletnie zielony w mechanice motocykli, jedyne co mam to prawko i kilkaset km skuterem... ale do rzeczy. Posiadam w piwnicy (nie piwnica z ziemniakami i 3metry schodów w dół ) MZ 250 sport trophy "po dziadku" - stan oceniam na dobry( lekka rdza złapała ale nie przegnity). Stoi tam kilka ładnych lat i żadna wilgoć ani mrozy tam nie dochodziły. Przykryta kocami. Moje pytanie brzmi: Na co zwracać szczególną uwagę po tak długim czasie nie odpalania tego sprzętu ? Działał na pewno przed wstawieniem na długoletni postój.Z góry dzięki za odzew.PS: mogę wrzucić kilka zdjęć jeżeli komuś to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Na pewno trzeba wymienić olej w silniku, a najlepiej po jego zlaniu wypłukać wnętrze komory skrzyni biegów i sprzęgła rzadkim olejem (np. maszynowym) i dopiero wówczas zalać nowy - silnikowy. Po takim postoju zapewne skleiły się tarcze sprzęgłowe i może z tego wyniknąć problem. Trzeba je rozkleić poprzez wciśnięcie klamki sprzęgła, wrzucenie biegu i szarpnięcie do przodu i tyłu motocyklem. Po wykręceniu świecy trzeba by było do cylindra nalać trochę (1-3 ccm) oleju lub nafty i przekopać kilka razy silnik, tak by usunąć laki i stwardniały olej z gładzi. Oczywiście trzeba to zrobić przy wkręconej świecy i niezbyt energicznie. Potem silne kopnięcia po wykręceniu świecy usuną nadmiar cieczy. Trzeba by sprawdzić styki przerywacza, bezpieczniki i wszelkie istotne z punktu widzenia zapłonu styki. Koniecznie trzeba wymyć w benzynie ekstrakcyjnej gaźnik, bo na pewno olej z mieszanki zakleił kanały i dysze. Po zamontowaniu akumulatora, nalaniu świeżej mieszanki MZ powinna ożyć. To przecież bardzo wytrzymałe motocykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...