_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Dziękuje, poleciałbym do garażu sprawdzić to co napisałeś, ale jestem tak głodny, że muszę coś zjeść. Może zajrzę do tego potem, a jak nie to jutro dam znać. Co do kabli: 87 - wentylator, okej;30; 86 - to są przewody białe idące z aku, nie ma różnicy, który podłącze, bo są identyczne, tak?85 - to będzie kabel czerwony włączający wentylator Dobrze rozumiem? Wentylator, działa, sprawdzałem na samym początku :P Przewód włącznika wentylatora. To będzie czerwony wpięty do przekaźnika?Dokładnie, dobrze rozumiesz. Smacznego. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Zabrałem się do roboty, mam pytanie. Rozumiem, że na kablach z regulatora(aku) powinien być prąd po przełączeniu stacyjki, u mnie nie ma w ogóle. Szukać przerwy w obwodzie? OMG, poszedłem śladem obwodu szukając przerwy zerkając na schemat, na moim schemacie nie było zaznaczonego bezpiecznika, ale wszedłem w książke serwisową i tam ów się pojawił, znalazłem bezpiecznik, rozsypał się ze starości. Włoże drugi i zdam relacje. Satysfakcja jest, tylko gdyby nie moja głupota to już dawno bym do tego doszedł, ale cóż - człowiek uczy się na błędach. Zdam relacje potem. A Tobie Monter bardzo dziękuje, pierwsze zderzenie z elektryką i miernikiem :D Okej prąd się znalazł, ale kolejny, myślałem, że już zażegnany problem dał o sobie znać. Masa, która idzie z aku kabeł czarno-żołty w pewnym miejscu, w instalacji rozgałęzia się na kilka przewodów. Kilka tygodni temu masa, która wychodzi stamtąd do wentyla zaczęła się palić, wymieniłem przewód, cały i zażegnałem(tak mi zalecał pewien elektryk, dziwne). Rozbrajając instalacje dziś przeciąłem ów kabel wymieniany(na sczęście). Wymieniając go zobaczyłem, że kabel masowy znów się przepala, lecz co raz bliżej aku. Jaka jest przyczyna, zapewne zwarcie. Ale gdzie go szukać? Schemat wstawiłem troszkę wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Miło by było jakbyś odpowiedział na zagadnienia, które opisałem wtedy łatwiej byłoby mi radzić. Ewentualnie dawaj na skyp to pogadamy. Namiar w profilu.Zwarcia szuka się najlepiej "na żarówkę" Podepnij żarówkę 12V do masy i w miejsce rozgałęzienia wymienionej masy. Żarówka powinna świecić. W tym momencie odpinasz pojedynczo bezpieczniki aż zgaśnie.Później sprawdzasz od jakich urządzeń jest dany bezpiecznik. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Kochane japońskie instalacje... Wpinasz żarówkę miedzy klemę minusową aku a kabel masy i na wyłączonym zapłonie odłączasz po kolei odbiorniki póki żarówka nie zgaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ah, zbyt późno przeczytałem wasze posty. 'Rozwaliłem' tę całą wiązkę masy i popodłączałem osobno, tam było 5 kabli na jednej masie z aku, cienkim kablu, myślałem, że jakieś przeciążenie, albo co - taki ze mnie elektryk... :P Ale dobrze, zaraz się wybiore do garażu i posprawdzam wszystkie masy jak mi radzicie, na żarówkę. Monter, wentylator działa :) Więc myślałem, że nie ma sensu odpisywać na procedury, które napisałeś. Jeszcze jedno pytanie, jak KLR była u elektryka(no cóż) powiedział, że coś kradło prąd na wyłączonym zapłonie i to zlikwidował(pewnie ten przekaźnik). W jaki sposób mam sprawdzić czy jest pobierany prąd z aku na wyłączonym zapłonie. Chodzi o ustawienie mulitmetru i co do czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ustawiasz zakres 10A i podłączasz się szeregowo czyli czerwony do + aku a czarny do + instalacji (klemy). Ewentualnie na minusie możesz to zrobić. Instalacja w Twoim motocyklu powinna mieć zerowy pobór na wyłączonym zapłonie.Zapewne w mierniku masz inny wejście na pomiar natężenia prądu.Domniemam, ze nie masz alarmu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Przy pomocy Montera doszedłem do końca, za bardzo dziękuje. Masa od aku była zaśniedziona i kable są już w porządku, nic się nie pali, a wentylator chodzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.