krakers09 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 (edytowane) Zaden producent nie dlawi swoich pojazdow, dlawienie wykonuja ASO i zalatwiaja na to papiery, ( odbior poprzez rzeczoznawce z TÜV'u czy DEKRA ), z orzeczeniem rzeczoznawcy idzie sie do urzedu i rejestruje. :crossy:Jak nie dławi jak nawet Kawasaki oferuje takie na swojej stronie: Powalający stylem, nowy Z800 to maszyna dla wszystkich, którzy myślą o prawdziwym super-nakedzie wagi średniej. Dostępny zarówno w wersji z silnikiem o mocy 70kW jak i w wersji 35kW – zgodnej z wymogami specyfikacji kategorii A2.Moc jest na świadectwie homologacji, które dostajemy kupując nowy motocykl. I na tej podstawie rejestrujemy. Swoją drogą to na problem przymusu wsadzania kursanta na kat. A od razu na motocykl spełniający wymogi obejściem może być BMW F800R. Z tego co się dowiadywałem to można tam łatwo ograniczyć moc do 34KM, bez rozbierania, itp a w dowodzie mamy pełną moc wpisaną :) Edytowane 11 Lutego 2013 przez krakers09 Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamGYM Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Jak nie dławi jak nawet Kawasaki oferuje takie na swojej stronie: Moc jest na świadectwie homologacji, które dostajemy kupując nowy motocykl. I na tej podstawie rejestrujemy. Swoją drogą to na problem przymusu wsadzania kursanta na kat. A od razu na motocykl spełniający wymogi obejściem może być BMW F800R. Z tego co się dowiadywałem to można tam łatwo ograniczyć moc do 34KM, bez rozbierania, itp a w dowodzie mamy pełną moc wpisaną :) Fajne praktyczne rozwiazanie, jednak w szkole czy dla swierzego uzytkownika motocykla ze strony teoretycznej nic nie zmienia bo najwaznijesze zeby ta moc byla wpisana w dowodzie rejestracyjnym Cytuj Adam Sylwanowiczhttp://www.gymkhanap...am/miszcz-adam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Swoją drogą to na problem przymusu wsadzania kursanta na kat. A od razu na motocykl spełniający wymogi obejściem może być BMW F800R. Z tego co się dowiadywałem to można tam łatwo ograniczyć moc do 34KM, bez rozbierania, itp a w dowodzie mamy pełną moc wpisaną :)Do szkolenia na A2 musi mieć wpisaną moc PO kastrowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Ja mówię o kat. A gdzie od razu trzeba wsadzać kursanta na np XJ6 z mocą ponad 70KM, co było wielokrotnie tutaj poruszane. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 1. Jak nie dławi jak nawet Kawasaki oferuje takie na swojej stronie 2. Moc jest na świadectwie homologacji, które dostajemy kupując nowy motocykl. I na tej podstawie rejestrujemy. 3. Swoją drogą to na problem przymusu wsadzania kursanta na kat. A od razu na motocykl spełniający wymogi obejściem może być BMW F800R. Z tego co się dowiadywałem to można tam łatwo ograniczyć moc do 34KM, bez rozbierania, itp a w dowodzie mamy pełną moc wpisaną :) 1. To ze Kawasaki oferuje owe na swojej stronie, nie znaczy, ze przyjezdzaja juz zdlawione z Japoni. 2. Ale ktos musi sie pod tym swiadectwem podpisac inaczej nie bedzie zdlawiony, przynajmniej na papierze. 3. Do Twojego OSK przychodzi dziewczyna o zacnym wzroscie 156 cm wysokosci. Jak myslisz wsadzisz ja na F 800 ? ? ? :icon_mrgreen: Nie takie proste jak by sie wydawalo, nawet o wadze i porecznosci nie wspomne. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Dlatego napisałem, że pewne obejści, a nie antidotum na wszystko :) Swoją drogą to na co ją wsadzisz żeby spełniało naszego wymogi kat. A? Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Dlatego napisałem, że pewne obejści, a nie antidotum na wszystko :) Swoją drogą to na co ją wsadzisz żeby spełniało naszego wymogi kat. A? Wsadze ja na motocykl kat A2 Kawasaki L 252. Jak zda egzamin to po dwoch latach sama kupi sobie motocykl ktory bedzie dopasowany do jej warunkow fizjologicznych i na ktorym zda egzamin kat A. Jezeli wiekowo miesci sie w prawnych kryteriach to moze zaczac nauke na wlasnym motocyklu. Tyle tylko, ze polskie przepisy nie uwzgledniaja tej pojemnosci, ze mozna szkolic sie na wlasnym motocyklu, zdawac na wlasnym motocyklu, a wogole nie uwzgledniaja, ze ktos moze swoim wzrostem na motocykl nie pasowac - taki wredny lajf. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Ale ja właśnie pytałem o nasze wymogi. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) Będę chciał na A2 dostosować Suzuki SV650n - motocykl fabrycznie ma 53KW=73KM.A więc pierwsze co to udałem się do Wydziału Komunikacji celem zasięgnięcia informacji co i jak. A więc dowiedziałem się że:Potrzebujemy czegoś co sprawi że moc w motocyklu nam się zmniejszy - http://www.ebay.de/i...=item3a69864408 O ile moja znajomość niemieckigo mnie nie myli to jest to homologowany w UE (a więc także u nas) dławik ograniczający moc do 25KW.Po przetłumaczeniu świadectwa homologacji i zamontowaniu tego w motocyklu (montaż może odbyć się we własnym zakresie).Udajemy się na badanie techniczne celem potwierdzenia że dany ogranicznik jest poprawnie zainstalowany technicznie.W stacji kontroli diagnosta wystawi nam dokument potwierdzający montaż danego ogranicznika z którym udajemy się finalnie do WK celem uzyskania wpisu w rubryce "Adnotacje urzędowe" "motocykl dostosowany do wymogów kategorii A2 - (tutaj podany typ blokady np ograniczenie otwarcia przepustnicy lub zwężki w krućcach ssących). Tak mi zostało to wytłumaczone w moim WK PS choć z tego co widzę i rozmawiam z ludźmi to w każdym mieście innaczej do tego podchodzą.Jak mówi przysłowie "co kraj, to obyczaj" czy jakoś tak :P Edytowane 12 Lutego 2013 przez fincher Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Czyli zacznie się serial pod tytułem "Polak potrafi" :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Polak potrafi zaczęło się w 966roku, teraz poprostu trwa nowa seria :) Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Będę chciał na A2 dostosować Suzuki SV650n - motocykl fabrycznie ma 53KW=73KM.A więc pierwsze co to udałem się do Wydziału Komunikacji celem zasięgnięcia informacji co i jak. A więc dowiedziałem się że:Potrzebujemy czegoś co sprawi że moc w motocyklu nam się zmniejszy - http://www.ebay.de/i...=item3a69864408 O ile moja znajomość niemieckigo mnie nie myli to jest to homologowany w UE (a więc także u nas) dławik ograniczający moc do 25KW.Po przetłumaczeniu świadectwa homologacji i zamontowaniu tego w motocyklu (montaż może odbyć się we własnym zakresie).Udajemy się na badanie techniczne celem potwierdzenia że dany ogranicznik jest poprawnie zainstalowany technicznie.W stacji kontroli diagnosta wystawi nam dokument potwierdzający montaż danego ogranicznika z którym udajemy się finalnie do WK celem uzyskania wpisu w rubryce "Adnotacje urzędowe" "motocykl dostosowany do wymogów kategorii A2 - (tutaj podany typ blokady np ograniczenie otwarcia przepustnicy lub zwężki w krućcach ssących). Tak mi zostało to wytłumaczone w moim WK PS choć z tego co widzę i rozmawiam z ludźmi to w każdym mieście innaczej do tego podchodzą.Jak mówi przysłowie "co kraj, to obyczaj" czy jakoś tak :PBardzo dobrze. Czyli wcale nie musi to być kaso i czasochłonne. Natomiast jeśli urzędnicy w Twoim miejscu zamieszkania twierdzą, że tak jest, to tak zrób i masz temat z głowy.Jeśli jest to króciec, jak to sprawdzi? Edytowane 13 Lutego 2013 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Też się nad tym zastanawiałem, ale znajomy diagnosta powiedział mi że bez rozbierania moto czy wizyty na hamowni nie da się tego sprawdzić.I po ukazaniu dokumentów będzie wystawiał zaświadczenie że zainstalowane prawidłowo.W razie problemu (diagnosta) zawsze może zasłonić się tym że w chwili badania technicznego delikwent miał założone poprawnie i po powrocie do domu sobie wyjął. I w tym przypadku znowu wszystko sprowadza się do uprzejmości osoby na którą trafimy. Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Bardzo dobrze ze istnieją takie możliwości, w ten sposób posiadana kategoria nie musi oznaczać rezygnacji z ukochanego motocykla. Teraz tylko trzeba sprawić żeby 5 razy nie płacić pieniędzy i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Proszę zwrócić uwagę, że masa starszych maszyn z Niemiec, które były ograniczone do 25kW ze względu na ich dawne przepisy dziś może mieć swoje zastosowanie u nas.http://otomoto.pl/ktm-lc-duke-ii-640-lc4-kat-a2-okazja-M3524807.htmlhttp://allegro.pl/suzuki-sv650-bandit-fz6-er6-cb-kategoria-a2-25kw-i3012194303.htmlhttp://allegro.pl/yamaha-mt03-660-mt-03-2007-i2998288563.htmlMijają dwa lata, zdejmujesz blokadę i wsio. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.