Skocz do zawartości

ogłoszenie do oceny, xbr


Rekomendowane odpowiedzi

Wysyłka do Polski jest za około 90 PLN. Link: http://www.ebay.pl/i...=item3f213136d8

 

Ochu**li z tą ceną! Z przesyłką wyjdzie ponad 4 i pół stówki!! Będę jeździł bez, albo może uda się coś na rynku wtórnym znaleźć.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Wedle fotek, obydwie wyglądają smakowicie. Za "gorzowską" iXBeeRką przemawia mały przebieg (przynajmniej deklarowany) i szprychowe koła, które są domeną ostatnich roczników. Według niektórych, to taki, klasyczny smaczek. Natomiast cena jest, niestety wyższa. Sztuka "gnieźnieńska" posiada większy przebieg i turla się na comstarach (które też mają swoich zwolenników), ale za to cena jest przystępniejsza.

Motocykl z Gniezna ma zadeklarowaną moc 27 KM. Z opisu, niestety nie wiadomo, jaką moc posiada iXBeeRka z Gorzowa.

Ze zdjęć wynika, że prawdopodobnie Honda z Gniezna miała już malowany zbiornik paliwa. Świadczy o tym logo "Honda" na bokach baku. Oryginalnie powinno być takie, jakie posiada motocykl z Gorzowa. Również naklejki informacyjne przy wlewie paliwa świadczą o oryginalności lakierowania. Takie, jak na "gorzowskiej" iXBeeRce.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba na odwrót :) Gnieźnieńska ma szprychy, a gorzowska ma comstary :) Ale dzięki, że zwróciłeś uwagę. W sumie ta z Gniezna jest niby idealną sztuką, ale wiadomo jaka jest opinia o Gnieźnie. To którą lepiej jechać obejrzeć? Tą droższą szprychową z oryginalnymi nalepami itp. czy na comstarach? Gość od tej na comstarach ma mega parcie żeby ją sprzedać. Dzisiaj do niego dzwoniłem i cały czas jest dostępna, ale mówił, że wczoraj ktoś dzwonił, dzisiaj ktoś był, ale mieli jakiś problem z lawetą... taka standardowa gadka.

Edytowane przez BubuPN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie! Bo już myślałem, że o innych motocyklach mowa.

Swego czasu poleciłem Ci (Bubu PN) niemiecka stronę mobile.de, abyś tam zaglądną za XBR-kami. Oglądając ją jakieś 3 tygodnie temu wybór był naprawdę duży. W chwili obecnej rzeczywiście nic tam nie ma w przystępnej cenie. Wyjazd i rejestracja tak naprawdę to dodatkowy 1000 PLN, więc przy tych cenach to się nie opłaca nic kupować. trzeba czekać na jakąś okazję.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

No, może trochę sie zakręciłem z tymi iXBeeRkami. Tyyyyyllleee ich jest :-) W końcu wiecie, o co chodzi :-)

 

Tu i teraz można opierać sie tylko na fotkach. Aby podjąć jakąś wiążącą decyzję, trzeba zobaczyć i posłuchać, dotknąć. Trzeba też wiedzieć, jaką kwotę można i chce się poświęcić na motocykl. Faktem jest, że "Gniezno" może budzić pewne wątpliwości i zaświecają się lampki ostrzegawcze. Ale, ostatecznie trudno przesądzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli użytkownik zaniedbywał kontroli stanu oleju lub kontrolował poziom w sposób nieprawidłowy, to najczęściej uszkodzeniu ulegało środkowe łożyskowanie wałka rozrządu. Łożyskowanie to zrealizowane jest ślizgowo. Zdarzają się także sztuki, które w wyniku ewidentnego przegrzania silnika, cierpią na pęknięcia głowicy. Najczęściej pęknięcie przebiega pomiędzy jednym z gniazd wydechowych, aż do otworu gwintowanego świecy zapłonowej. Bądź zatem wyczulony na wycieki oleju w okolicy świecy zapłonowej, jak i niepokojące hałasy dobiegające z okolic głowicy. Resztę raczej ogarniesz okiem i uchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Owszem, można kupić wszystkie części oryginalne. Tyle, że taki sam jedynie silnik poskładany z oryginalnych części, generuje wydatek rzędu 10 tys. złotych. Moc do 27 KM ograniczana jest w iXBeeRce m.in. wałkiem rozrządu. Koszt takiego wałka w serwisie Hondy, to koszt rzędu 1 tys. złotych. Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzieś czytałem, że po 1988 roku ograniczali zwężką, a nie wałkiem.

 

EDIT: No, to jest zonk. Ogłoszenie z Gniezna wisi z datą 5 stycznia, zadzwoniłem dziś do gościa, a ten mi powiedział, że sprzedał ten motocykl już w zeszłym roku. Pozostaje ta na comstarach.

Edytowane przez BubuPN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzieś czytałem, że po 1988 roku ograniczali zwężką, a nie wałkiem.

 

Hejkum,

Poniekąd masz rację. Zastosowałem tu skrót myślowy. XBRki były produkowane w latach 1985 - 88. Faktycznie, część rocznika '87 oraz rocznik '88 posiadało szprychowe koła i dławione były za pomocą kryzy pomiędzy gaźnikiem a głowicą. Lecz niezmiernie trudno jest określać moc XBRki sugerując się cechami takimi, jak rocznik lub cechy zewnętrzne motocykla. Część egzemplarzy z kołami comstar, posiada podany rok produkcji np. 1991, choć defacto produkcja zakończyła się w roku 1988. Skąd zatem można mieć pewność. że motocykl posiadający szprychowane koła pochodzi z rocznika '87 lub '88. Przecież któryś z poprzednich wlaścicieli zauroczony bardziej klasycznymi kołami, mógł zmianić je w starszym rocznikowo motocyklu. Numer silnika określa m.in. wersję mocy. Ale po tylu latach od daty produkcji, wałek rozrządu mógł zostać wymieniony na egzemplarz o większym wzniosie krzywek zaworowych, mimo, że numer silnika określa niższą jego moc. Aby mieć więc pewność, co do mocy silnika, najwłaściwszym sposobem jest określić właśnie wielkość wzniosu krzywek. Nie znając przeszłości danego motocykla, jest to właściwie metoda dająca 100 %-ową pewność, co do mocy. Wiąże się to jednak z demontażem pokrywy zaworowej. Najstarsze egzemplarze Hondy XBR mają już 28 lat. Przez ten czas mógł przejść niejedną zmianę dokonaną przez niekiedy niejednego właściciela.

W pewien sposób los dokonał za Ciebie wyboru, bo wahając się pomiędzy "gorzowem" a "gnieznem", proponuje Tobie tylko jeden z tych dwóch motocykli lub nakłaniając Cię do dalszego poszukiwania.

 

Pozdravy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...