Skocz do zawartości

Hornet 900 problem z hiss


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zapytam w imieniu kolegi, ponieważ jest to człowiek który ma lewe ręce do komputerów, o rejestracji na cokolwiek nie wspomnę :)

 

Do rzeczy:

 

Kolega ma Hornecika 900 2003 rok. dioda hiss-a żarzy się cały czas, czyli ani nie świeci, ani nie gaśnie. w między czasie, moto szybko traci prąd, czyli przy nowym aku i sprawnym alternatorze aku trzyma noc i rano juz jest bida ( okres letni )

 

Pytanie:

 

1. czy da się jakoś ominąć hiss`a ( z tego co wiem jest to integralna część moto i nie ma takiej opcji)

2. czy fakt że hiss się cały czas świeci może być przyczyną rozładowania aku

3. czy wiecie gdzie i jak wygląda przekaźnik hiss`a ( czytałem o jakiejś antenie ? ale totalnie jestem nie w temacie )

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, poza moimi pytaniami, był bym wdzięczny

 

Lewa !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w tej Hondzie chyba ma jakieś zwarcie, może zalana jakaś kostka w instalacji. Tak było w Hornecie którego miałam jakiś czas temu po deszczu. A sam HISS tak będzie działać, każdy nienormalny pobór prądu jest dla niego powodem żeby w ogóle zablokować się. Sam nie zużywa tyle prądu żeby rozładowac przez noc akumulator

ed. hiss-a raczej nie obejdzie. Myslę że to dobrze :)

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Horneta 600 co prawda bez hiss, ale miałem problem z licznikiem bo nie zapamiętywał przebiegu dziennego. Przewertowałem wszystko co możliwe o usterkach elektryki Horneta 600/900 i najczęściej usterkami były zaśniedziałe/zardzewiałe kostki, i końcówki przewodów.

 

edit:

 

Antenka o której mówisz, to pętla indukcyjna w stacyjce.

Edytowane przez Diabel_Piszczalka

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok,to powiedzcie mi proszę gdzie w tym całym bajzlu kabli znajdziemy kabel od hiss-a ( przekaźnik ) i jak się to ma do anteny. Zakładam że macie racje jeśli chodzi o zaśniedziałe kable, tylko czy wiecie może jak wygląda ten od hiss-a albo przynajmniej ilo zyłowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówię, Ja mam 600 bez HISS więc za wiele Ci nie pomogę, ale ściągnij serwisówkę Haynes'a. Tam będziesz miał schemat całej wiązki elektrycznej.

 

Poza tym poczekaj, na pewno wypowie się ktoś ze specjalistów ;)

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica jak wygląda? Skoro i tak jak leci trzeba wszystkie kostki w tym bajzlu rozłączać.

Gdzieś słyszałam że on przekaźnika nie ma żadnego, tylko i wyłącznie półprzewodnikowy i rozproszony z niego hiss :)

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no będzie trza się za to w końcu zabrać, skończę tylko składać mojego bladego i szerszeń idzie w mak. Tylko że sprawy prądowe mnie jakoś nie lubią, chyba wiedzą że jestem elektrykiem i jak na złość zawsze stwarzają problem ;/

 

No ale... jeśli jeszcze ktoś ma jakieś pomysły, lub juz się z tym spotkał, proszę o info, a ja będę informował na bieżąco jak tylko zacznę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logicznie biorąc, to cały ten hiss żeby nie było go widać i nie było możliwości obejść go to powinien być zintegrowany z modułem zapłonowym, plus jeszcze z 5 czy 10 kabelków w różne miejsca żeby zamotać bardziej :) No ale ja nie wiem, nigdy go nie szukałam

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robisz tak żarówkę 5w wpinasz miedzy klemę minusową akumulatora a słupek minusowy akumulatora. Masz zwarcie więc odpinasz odbiornik aż zgaśnie. Hiss na razie zostaw w spokoju, jak będzie uszkodzony to będziesz się martwił(w co wątpię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem ta honda jest po przejściach u pierwszego niemieckiego właściciela, później trafiła do pl i miała jeszcze większe przjścia niż w DE a później ( jako minę ) kupił ją ziomek. Więc jęsli chodzi o ten moto nic mnie nie zdziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

więc mam schemacik, niestety jest on w wersji językowej której nie wbudowali mi przy urodzeniu. Nie umiem na nim znaleźć, który kabel jest plusowy a który "minusowy", czy jest na to jakaś rada lub zasada ?? Motor stoi rozebrany w mak bez wydechów, sam stelaż ogona, jest sporo kostek w których probówka się leciutko żarzy, zakładam że tam są przebicia, z tym że jak mówiłem wcześniej nie wiem gdzie w tych kostkch powinien byc plus a gdzie minus.

 

loginie by wynikało ( ze schematu ), że zielony i brązowy to są prądowe, bo takie wychodzą z żarówek, z tym że ja wchodzę od przodu a tam jest już koloroweo, 1 wtyczka jest zmiażdżona, nie umie znaleźć dużej części przewodów które wchodzą od przodu, z tyłu. Ktoś obciął kabel i "pokleił" go z innymi barwami przewodów wiec wchodzi np. zielowy a z tyłu ten zielony jest już żółty z zielonymi paskami ( jak np. w uziemieniu ) trudno mi się tam połapać.

 

Proszę o pomoc.

 

 

P.S

 

I tak studiując schemat trafiłem na jeden przewód, oznaczony jako brązowo czarny, który wychodzi z zegarów ( to ten który teoretycznie ma zwarcie ) przewód ten idzie do pompy paliwa, później do fuel cut relay ( nie wiem co to jest - odcięcie ? ) i później do ignition control module ( moduł zapłonowy ? )ale tam go nie ma bo go szukałem wczoraj. na marginesie jeszcze zapytam czy powinienem miec tam prąd czy nie. bo wciąz nie wiem.

 

PP.S

 

No więc znalazłem ten kabel, tyle że ktoś sobie go pomalował na srebrno i dlatego go wczoraj nie znalazłem, wtyczki od modułu też są lekko popękane, a moduł ma otarcia, więc szorował po asfalcie. Zaczynam obstawiać, że moduł jest uszkodzony.

 

Więc kolejne pytanie,

czy jest jakiś sposób, alby sprawdzić czy moduł działa.

 

nie mam nikogo z hornetem na miejscu, żebym sprawdził moduł u niego. ( o ile to co myślę to moduł )

 

http://www.microficher.com/2005-honda-cb900f-ac-motorcycle-wire-harness-exploded-view-diagram punkt nr 25

Edytowane przez mesiash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wstawisz żarówkę tam gdzie ci mówiłem wyłączysz zapłon i odłączysz np. zegary i moduł silnika żarówka nie ma prawa świecić. tylko moduł i zegary moga mieć jakiś pobór prądu spoczynkowego reszta ni cholery. ECU zawsze można jakoś odratować kwestia opłacalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, ja sprawdzałem wszystko na włączonym zapłonie...

no ale ok, czyli jeśli będę miał tam światełko, z wpiętym module, tzn że mam zwarcie, i jeśli wypnę moduł a zwara zniknie to analogicznie jest to wuna modułu.

 

jeśli dobrze rozumiem

Sprawdzę wszytsko jeszcze raz, z wyjętym kluczykiem, odpiętymi zegarami.

 

Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...