Skocz do zawartości

Yamaha WR - zaadaptowanie kół supermoto


bnuc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem trochę czasu i jakąś lewą kaskę i pomału zaczynam przeróbkę. Narzazie mam tylko tylne koło i sprawa wygląda następująco:

- tylne kółeczko od cbr f2 - tak jak to Koledzy sugerowali (wypiaskowane, pomalowane proszkiem na srebrny metalik-140zł z zabierakiem i zębatką)

- zębatka została od f2 lecz stoczona na 5,8 mm i pocynkowana (trochę jest nie po układzie bo zębatka ma 42 zęby a obecna w kołach cross mam 50 – wiąże się to z tym, że przy wymianie kół muszę wymieniać łańcuch, lub założyć inną zębatkę w zakresie 45-48)

- tarcza od cb 500 (pocynkowana i delikatnie przetoczona -udało się kupić za 50zł)

Teraz parę słów odnośnie przeróbki. A więc stoczyłem zabierak tak aby odległość między tarczą a zębatką wynosiła tyle co w kołach cross, należy wziąć pod uwagę osiowość koła. Patrząc po necie widziałem różne sposoby montowania zabieraka do felgi - począwszy od spawania, po przez tulejowanie. Ja wybrałem opcję tulejowania (na focie widać wprasowany pierścień między felgą a wewnętrzną stroną zabieraka. Tulejowanie stanowi połączenie sztywne i trzeba wyeliminować ruch zabieraka to w przód przy dodaniu gazu, to w tył przy hamowaniu silnikiem - w przeciwnym wypadku tuleja się wyrobi i zabierak nam odpadnie. Ja postanowiłem usunąć klocki gumowe (które są elastyczne i pozwalają na ruch zabieraka) i zastąpiłem je specjalną żywicą epoksydową. Dokonałem kilka odwiertów w zabieraku w górnej części (otworów nie widać bo są zalane żywicą - kolor kremowy na focie), następnie wprasowałem zabierak i zalałem komorę piasty zalewą. Po utwardzeniu zalewa staje się twarda i w sposób trwały i sztywny unieruchomiła zabierak.

Rozważałem także opcję obsadzenia zabieraka na nowej tulei z łożyskiem, ale jest bardzo ciasno i wydało mi się to nie możliwe (cały czas miałem na uwadze osiowość koła, można by było przesunąć koło w prawo, zrobiło by się i miejsce na nowe gniazdo z łożyskiem, ale koło było by poza osią).

Jeżeli chodzi o łożyska, to nie udało mi się namierzyć nowych o średnicy 47/22 i zostaję przy 47/20. Wiąże się z zastosowaniem cieńszej ośki. Zamierzam kupić oś z cebry , skrócić ją i dopasować do potrzebnego rozmiaru, ale to dopiero będę robił, także na razie na tyle.

post-50954-0-32628700-1359045694_thumb.jpg

post-50954-0-44940700-1359045701_thumb.jpg

post-50954-0-00569900-1359045707_thumb.jpg

post-50954-0-74798300-1359045714_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie, będę Ci kibicował przy adopcji kół SM, Ja póki co zawieszam i rejestracje crossa i adopcje kół SM z powodów finansowych. Może wiosna/lato coś ogarnę. Chyba że wcześniej sprzeda się Yama to coś innego będzie stało w stajni :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś się wie lub może zmierzyć jaki jest rozstaw piasty tylnej między tarczą a zębatką w kole supermoto?

Ja swoją przetoczyłem na taki rozmiar jak fabryczne koło cross, lecz zastanawiam się czy przy oponie 160 łańcuch nie będzie latał po gumie.

Dajcie też znać jaką macie odległość łańcucha od opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zabierak, połączenie na sztywno znacząco skróci żywot opony i łożyska wałka zdawczego. Wywalenie tego amortyzatora nie jest dobrym pomysłem.

 

W kołach krosowych nie ma amortyzacji, oryginalne koła supermoto też nie mają amortyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olać to, ja czekam aż Bnuc ogarnie temat do końca i w jednym poście na zakończenie opisze co i jak dlaczego za ile od kogo i będzie zajefajnie :)

 

No na to to musimy jeszcze trochę poczekać :)

 

Panowie, czy ktoś się wie lub może zmierzyć jaki jest rozstaw piasty tylnej między tarczą a zębatką w kole supermoto?

Ja swoją przetoczyłem na taki rozmiar jak fabryczne koło cross, lecz zastanawiam się czy przy oponie 160 łańcuch nie będzie latał po gumie.

Dajcie też znać jaką macie odległość łańcucha od opony.

 

 

Przypomnę sie jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napisz jeszcze po co cynkowanie tarczy i zębatki - ze względów wizualnych i antykorozyjnych? :)

 

Dokładnie tak. Części te są używane i walory estetyczne czasy świetności mają za sobą - więc postanowiłem je odświerzyć (tymbardziej, że mam takie możliwości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz mi trochę o tym tulejowaniu- rozumiem że wywaliłeś tuleję z łożyskiem tą oryginalną co jest, wstawiłeś dłuższą i zwiększyłeś otwór w zbieraczu żeby się spasowało? Ile zebrałeś ze zbieracza spod tarczy? U mnie wyjdzie mniej więcej 10mm... Nie licząc tulei i zbieraka przy samym kole prowadziłeś jakąś obróbkę mechaniczną? Mam oś 25mm, łożyska będę pchał 25x47x15. Są 1mm szersze ale mam nadzieję że tyle miejsca się znajdzie... W DRZ miałem przekładkę od GS500, tarcze zostały seryjne - tylna przetoczona na mniejszą, wymiana łożysk, tulejek i dorobienie adaptera. Zabawy mniej ale felgi od F2 ładniejsze no i szersze, można spokojnie śmigać na 160.

Edytowane przez skalim1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...