gawro22 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Witam, mam Honde Mbx 80 RII 83r. Mój problem polega na tym że motocykl ma słabe ładowanie, sprawdzałem miernikiem i ładowanie wynosi max 5.5V-6.0V bez świateł, po włączeniu świateł spada do 3.3V i mniej, na maksymalnych obrotach osiąga 5-7V. W instalacji było kilka zwarć, które już usunąłem. Słyszałem, że można zamienić regulator napięcia od chińskiej 50 i wtedy ma dobre ładowanie, lecz trzeba coś przerobić. Jeśli ktoś wie jak trzeba przerobić tą instalację żeby miał lepsze ładowanie to prosiłbym o dokładne wytłumaczenie jak to zrobić ponieważ nie znam się dobrze na elektryce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 A szukałeś w ogóle sam czegokolwiek ? Poniżej zamieszczam wypowiedź użytkownika BananVanDyk ale uprzedzam, że jeśli nie znasz się na elektryce to nie będziesz w stanie zrobić tego sam. Radzę poszukać w okolice kumatego elektryka i pokazać mu w czym problem oraz poniższy opis.Przez "czajnabajk" ma na myśli zwykły chiński skuter lub motorower. Odkopię temat sprzed miesiąca i Ci pomogę. Dzisiaj robiłem ładowanie i światła w MBX 80 i wiem jak to jest tam zrobione. Regulator od TZR lub też zwykłego "czajnabajka" nie będzie pasował z powodu zupełnie innej konstrukcji. Regulator odpowiada właściwie bardziej za ładowanie akumulatora (kontrola napięcia ze stacyjki), napięcie podawane na światła nie jest dobrze kontrolowane. Regulator jest połączony z rezystorem pod bakiem, jeśli będzie spalony - żarówki będą się przepalać, akumulator będzie przeładowywany. Ja miałem problem że oba rezystory w jego obudowie były spalone. Połączenie regulatora bezpośrednio do masy skutkuje małym napięciem zasilania świateł (ok. 8V). Z tego powodu zdecydowałem się na założenie zwykłego regulatora od "czajnabajka", wystarczy poprzekładać wtyczki w kostce, odwinąć izolację z wiązki przewodów, podłączyć się do masy i do żółtego przewodu oraz wywalić rezystor pod bakiem. Działa lepiej niż oryginał.Światła w tym lekkim motocyklu są zasilane z magneta, nigdy nie można przerabiać zasilania z akumulatora bez przeróbki ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Dzięki za pomoc, znalazłem ten temat lecz nie do końca umiałem to zrozumieć.Trzeba kupić zwykły regulator od chinola i poprzekładać kable tylko? Jak trzeba poprzekładać te kable we wtyczce, w jakiej kolejności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Nie wiem jak to wykonać. Tak jak mówiłem bez wiedzy nie będziesz w stanie tego zrobić. Może inny forumowicz będzie w stanie pomóc. Pogadaj z użytkownikiem Rafael, on zdaje się ma trochę głowy do tych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Trzeba odpowiednio połączyć przewody idące do rezystora, dodać przewód między prądnicę a regulator i zmienić rozłożenie konektorków we wtyczce reglera. Jeśli uważasz, że sam dasz radę, to kupuj regulator i pisz po dokładniejsze info. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.