Skocz do zawartości

Mbx 80 bardzo słabe ładowanie

gawro22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Honde Mbx 80 RII 83r. Mój problem polega na tym że motocykl ma słabe ładowanie, sprawdzałem miernikiem i ładowanie wynosi max 5.5V-6.0V bez świateł, po włączeniu świateł spada do 3.3V i mniej, na maksymalnych obrotach osiąga 5-7V. W instalacji było kilka zwarć, które już usunąłem. Słyszałem, że można zamienić regulator napięcia od chińskiej 50 i wtedy ma dobre ładowanie, lecz trzeba coś przerobić. Jeśli ktoś wie jak trzeba przerobić tą instalację żeby miał lepsze ładowanie to prosiłbym o dokładne wytłumaczenie jak to zrobić ponieważ nie znam się dobrze na elektryce .

A szukałeś w ogóle sam czegokolwiek ? Poniżej zamieszczam wypowiedź użytkownika BananVanDyk ale uprzedzam, że jeśli nie znasz się na elektryce to nie będziesz w stanie zrobić tego sam. Radzę poszukać w okolice kumatego elektryka i pokazać mu w czym problem oraz poniższy opis.

Przez "czajnabajk" ma na myśli zwykły chiński skuter lub motorower.

Odkopię temat sprzed miesiąca i Ci pomogę. Dzisiaj robiłem ładowanie i światła w MBX 80 i wiem jak to jest tam zrobione. Regulator od TZR lub też zwykłego "czajnabajka" nie będzie pasował z powodu zupełnie innej konstrukcji. Regulator odpowiada właściwie bardziej za ładowanie akumulatora (kontrola napięcia ze stacyjki), napięcie podawane na światła nie jest dobrze kontrolowane. Regulator jest połączony z rezystorem pod bakiem, jeśli będzie spalony - żarówki będą się przepalać, akumulator będzie przeładowywany. Ja miałem problem że oba rezystory w jego obudowie były spalone. Połączenie regulatora bezpośrednio do masy skutkuje małym napięciem zasilania świateł (ok. 8V). Z tego powodu zdecydowałem się na założenie zwykłego regulatora od "czajnabajka", wystarczy poprzekładać wtyczki w kostce, odwinąć izolację z wiązki przewodów, podłączyć się do masy i do żółtego przewodu oraz wywalić rezystor pod bakiem. Działa lepiej niż oryginał.