Skocz do zawartości

Kilka pytań w sprawie hondy MBX 80


patryk218
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam kilka pytań w sprawie hondy MBX 80.Motor kupiłem za okazyjne 300 zł z papierami i właśnie skączyłem remont silnika została sama estetyka.W związku z tym proszę o jakieś opinie na temat tego motorku i na to,na co trrzeba w szczegulności zwrucić uwagę.

Pytania:

 

1.Ile trzeba wlać oleju przekładiowego do silnika (mam ułamany wskażnik poziomu oleju i teraz nie wiem co i jak)

2.Czy zmiana modułu polepszy osiągi motoru mom na myśli moduł np od hondy NSR

3.Do czego służy ta kostka widoczna na zdjęciu,jest ona popękana w sumie to połamana na kilka kawałków i zastanawiam się czy by tego nie wymienić

4.Jak można go wizualnie podrasować(oczywiście chodzi o motor)

 

post-64058-0-16820000-1349180693_thumb.jpg

 

post-64058-0-90822500-1349180704_thumb.jpg

 

Serdecznie dziękuję za pomoc

Pozdrawiam Patryk

 

Prosze chociaż o szybką odpowiedzi do czego służy ta kostka

Edytowane przez patryk218
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierpliwości młody człowieku, cierpliwości. Ludzie tutaj pracują, mają domy, dzieci, żony, swoje motocykle i swoje problemy już nie wspominając o tym, że mało kto w ogóle słyszał o MBX 80.

 

1 Na pokrywie sprzęgła (najcześciej prawa strona motocykla) są wybite cyfry i cm3 to jest objętość oleju jaką masz wlać. Zgaduję, że tam będzie ok 700ml.

2 Moduł jest jeden przewidziany pod konkretny motocykl, bardzo bardzo rzadko są wymienne. Awaryjnie jeśli zdechnie możesz próbować wpasować od MTX80 albo ryzykować i od NS-1 ale nie znam konstrukcji aż tak żeby dać jednoznaczną odpowiedź.

3 Prawdopodobnie regulator napięcia, bez schematu elektrycznego trudno powiedzieć. Wg google to regulator starego typu.

4 Zgadując, że się nie pomyliłeś i pytasz o silnik/motor to nic mądrego z tym nie zrobisz. Może są zestawy powiększające pojemność, można wydać kilka stów na inny gaźnik, listki membrany dolotowej z włókna węglowego, dedykowany wydech jeśli występuje, świeca zapłonowa irydowa. Przy dobrych wiatrach będzie 2 do 5KM więcej i lepsza/ostrzejsza charakterystyka.

Dużo bardziej opłacalny jest solidny remont. Przez solidny mam na myśli wymianę absolutnie wszystkich łożysk uszczelniaczy, oringów, uszczelek itd.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie przepala żarówek tylko że miałem taką sytuacje że przez pewien czas podświetlenie zegarów nie działało z kolei jak tam w okolicy tego poruszałem to zaczeły świecić,mało tego świeciła tylko jedna żarówka w desce rozdzielczej a 4 są sparwane ale może to być w sumie wina okablowania jeszcze nie sprawdzałem.I tylko do tego słuzy ten rezystor ?

A może przyczyną spalenia tego rezystora był fakt że motor przez kilka lat (2-3) jeżdził bez akumulatora ?

Chłopaki o co chodzi z tym CN i C2 ?

 

Co do tej kostki to mażna kupić jakiś zamiennik np z innego motoru bo do tej hondy będzie ciężko znaleść.

Edytowane przez patryk218
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, to jest rezystor, nie regulator. Z innych Hond 80cc będzie pasował, ale nie warto tego wymieniać. Lepiej lekko zmodyfikować instalację, wywalić ten rezystor, wywalić oryginalny regulator i wstawić regulator od "chińczyka" za 20pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...