patryk218 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 (edytowane) Witam Mam kilka pytań w sprawie hondy MBX 80.Motor kupiłem za okazyjne 300 zł z papierami i właśnie skączyłem remont silnika została sama estetyka.W związku z tym proszę o jakieś opinie na temat tego motorku i na to,na co trrzeba w szczegulności zwrucić uwagę.Pytania: 1.Ile trzeba wlać oleju przekładiowego do silnika (mam ułamany wskażnik poziomu oleju i teraz nie wiem co i jak)2.Czy zmiana modułu polepszy osiągi motoru mom na myśli moduł np od hondy NSR3.Do czego służy ta kostka widoczna na zdjęciu,jest ona popękana w sumie to połamana na kilka kawałków i zastanawiam się czy by tego nie wymienić4.Jak można go wizualnie podrasować(oczywiście chodzi o motor) Serdecznie dziękuję za pomocPozdrawiam Patryk Prosze chociaż o szybką odpowiedzi do czego służy ta kostka Edytowane 3 Października 2012 przez patryk218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 (edytowane) Cierpliwości młody człowieku, cierpliwości. Ludzie tutaj pracują, mają domy, dzieci, żony, swoje motocykle i swoje problemy już nie wspominając o tym, że mało kto w ogóle słyszał o MBX 80. 1 Na pokrywie sprzęgła (najcześciej prawa strona motocykla) są wybite cyfry i cm3 to jest objętość oleju jaką masz wlać. Zgaduję, że tam będzie ok 700ml.2 Moduł jest jeden przewidziany pod konkretny motocykl, bardzo bardzo rzadko są wymienne. Awaryjnie jeśli zdechnie możesz próbować wpasować od MTX80 albo ryzykować i od NS-1 ale nie znam konstrukcji aż tak żeby dać jednoznaczną odpowiedź.3 Prawdopodobnie regulator napięcia, bez schematu elektrycznego trudno powiedzieć. Wg google to regulator starego typu.4 Zgadując, że się nie pomyliłeś i pytasz o silnik/motor to nic mądrego z tym nie zrobisz. Może są zestawy powiększające pojemność, można wydać kilka stów na inny gaźnik, listki membrany dolotowej z włókna węglowego, dedykowany wydech jeśli występuje, świeca zapłonowa irydowa. Przy dobrych wiatrach będzie 2 do 5KM więcej i lepsza/ostrzejsza charakterystyka.Dużo bardziej opłacalny jest solidny remont. Przez solidny mam na myśli wymianę absolutnie wszystkich łożysk uszczelniaczy, oringów, uszczelek itd. Edytowane 3 Października 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk218 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Wielkię dzięki za odpowiedzi :)W sumie masz rację że mnie troche poniosło ale no cóż,bywa. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Ta kostka to rezystor - jeśli nie przepala żarówek, to nie ruszaj tego. Shinigami czemu c4? Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 (edytowane) EDIT - Pomyliłem się. CN i C2 są ciaśniejsze niż C3 i te powodują mniejsze wibracje i teoretycznie dają dłuższą żywotność. Powinny też ciszej pracować. Edytowane 3 Października 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 C4, to większy luz, niż standardowe c3. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Dlatego edytowałem posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk218 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 (edytowane) Niby nie przepala żarówek tylko że miałem taką sytuacje że przez pewien czas podświetlenie zegarów nie działało z kolei jak tam w okolicy tego poruszałem to zaczeły świecić,mało tego świeciła tylko jedna żarówka w desce rozdzielczej a 4 są sparwane ale może to być w sumie wina okablowania jeszcze nie sprawdzałem.I tylko do tego słuzy ten rezystor ?A może przyczyną spalenia tego rezystora był fakt że motor przez kilka lat (2-3) jeżdził bez akumulatora ?Chłopaki o co chodzi z tym CN i C2 ? Co do tej kostki to mażna kupić jakiś zamiennik np z innego motoru bo do tej hondy będzie ciężko znaleść. Edytowane 4 Października 2012 przez patryk218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 W sprawie tego regulatora to musisz pogadać z obeznanym elektrykiem motocyklowym. Na pewno brak akumulatora mógł wykończyć ten regulator. C2 CN i C3 to luzy wewnętrzne łożysk, nic związanego z elektryką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Tak jak pisałem, to jest rezystor, nie regulator. Z innych Hond 80cc będzie pasował, ale nie warto tego wymieniać. Lepiej lekko zmodyfikować instalację, wywalić ten rezystor, wywalić oryginalny regulator i wstawić regulator od "chińczyka" za 20pln. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.