zielaq Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Witam Jak wygląda regulacja rozrządu w yzf 750 z 93r ? na zdjeciach wygląda jakby były popychacze hydrauliczne.Jak sprawdzic stan łańcucha rozrządu ? i ewentualnie czy wymiana jest do zrobienia bez uzycia jakiś specjalnych przyrządów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Witam Jak wygląda regulacja rozrządu w yzf 750 z 93r ? na zdjeciach wygląda jakby były popychacze hydrauliczne.Jak sprawdzic stan łańcucha rozrządu ? i ewentualnie czy wymiana jest do zrobienia bez uzycia jakiś specjalnych przyrządówNie żadnych samoregulatorów. Regulacja luzów metoda płytkową, zawory ssący 0,11-0,20, wydech 0,21-0,30. W Twoim moto łańcuch rozrządu biegnie środkiem więc potrzeba zakuwarki do łańcuchów rozrządu, no chyba że chcesz rozbierać cały silnik i zakładać zakuty łańcuch. Podadto potrzebujesz klucza dynamometrycznego w zakresie 5-25Nm, serwisówki i wiedzy. Jeśli nie masz tego wszystkiego to oddaj motocykl do warsztatu, zapłacisz +- 500zł pewnie, a nie będziesz musiał niczym martwić. Satn łańcucha możesz sprawdzić bo wysunięciu napinacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Można też suwmiarką. W serwisówce jest napisane jaka jest długość między ogniwami, których ilość też jest podana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 No jeśli jest podane to jak najbardziej można, nawet należy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 No jeśli jest podane to jak najbardziej można, nawet należy :) narzedzia powiedzmy mam samochodowe , klucze są zakuwarkę sie załatwi.wiedz ogólna jest :) a i czasu w zime nie zabraknie :)Gdzie dostane takie płytki bo rozumiem ze sie je wymienia na inna grubość ?Jesli mozesz to rozwiń myśl z tym sprawdzaniem po wyciągnieciu napinacza Moto stało długo , kupiłem je z uszkodzonym exupem. Wymieniłem moduł i wszystkie płyny , swiece. Odpala jeździ z tym ze przy hamowaniu silnikiem czy tez odpuszczaniu gazu słychac takie delikatne postukiwanie silnika tak od 6tyś w dół , stawiam na rozrząd no chyba ze Panowie sugerują coś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Skoro serwisówka podaje długość łańcucha na X ogniwach, to sprawdź według tej metody, będzie bardziej miarodajne. A co do sprawdzania napinacza, to najpierw demontujesz sprężynę, a później śruby po bokach.Po wyjęciu napinacza będzie on mniej lub bardziej wysunięty. Gdy masz go już rozłożonego bez sprężyny, wyciągasz go do końca licząc ząbki i "kliknięcia" . Płytki do dostania w larssonie, można też szlifować na magnesówce, tu zdania są podzielone. Ja szlifowałem i nic złego się nie działo nigdy. Wcześniej musisz pomierzyć wszystkie luzy zaworowe i zapisać ofkors. Bardzo prawdopodobne że po zamianie kilku płytek miejscami z innych zaworów , uda Ci się ustawić kilka z nich. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 A co do sprawdzania napinacza, to najpierw demontujesz sprężynę, a później śruby po bokach.Po wyjęciu napinacza będzie on mniej lub bardziej wysunięty. Gdy masz go już rozłożonego bez sprężyny, wyciągasz go do końca licząc ząbki i "kliknięcia" Wiec jeżeli bedzie wyciągnięty w całości to znaczy ze łańcuch do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Jeśli będziesz miał jakieś dwa ząbki do końca, to szykuj się na wymianę. Zdemontuj napinacz, rozbierz, zobaczysz jego zasadę działania i zakumasz. To bardzo proste urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 zaciekawiła mnie ta metoda , wiec ide sprawdzic odrazu :) zaciekawiła mnie ta metoda , wiec ide sprawdzic odrazu :) no i napinacz zbadany , trzeba było ściągać bak i spuścić płyn chłodniczy :/napinacz zmierzyłem grzybek wysuniety jest na 15mm maksymalne rozwarcie 22mm czyli do konca jakies 7mm = 6 ząbkówCzy zawory mogą tak hałasować jak opisałem wyżej ?mam nadzieje ze to nie panewki sie odzywaja :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Rozrząd terkocze zawsze niezależnie od obciążenia więc szanse panewek rosną ale zawsze zostaje opcja, że ktoś zabił sprzęgło i sobie radośnie tłucze przy hamowaniu silnikiem. Zrób luzy, bo bóg jeden raczy wiedzieć czy w ogóle ktoś się przejmował tym. Często jest tak, że motocykle długo stojące były rzucone w kąt przez zaniedbanie serwisu potem właściciel rozkłada ręce i olewa temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Rozrząd terkocze zawsze niezależnie od obciążenia więc szanse panewek rosną ale zawsze zostaje opcja, że ktoś zabił sprzęgło i sobie radośnie tłucze przy hamowaniu silnikiem. Zrób luzy, bo bóg jeden raczy wiedzieć czy w ogóle ktoś się przejmował tym. Często jest tak, że motocykle długo stojące były rzucone w kąt przez zaniedbanie serwisu potem właściciel rozkłada ręce i olewa temat. Motocykl w mojej mieścinie jest od bardzo dawna, powodem sprzedazy był śliżg złamana ręka i żona właściciela ;) nastepnie miał go typek który faktycznie nie dbał o sprzęt ale na szczescie miał go rok i znowu rok stał przez zepsuty exup . Teraz moja kolej , nie lubie jak ze sprzętem jest coś nie tak wiec szukam przyczyny. Do tej pory zrobiłem 500km i oprocz tego delikatnego postukiwania/ terkotania wszystko jest w miare ok Rozrząd terkocze zawsze niezależnie od obciążenia więc szanse panewek rosną ale zawsze zostaje opcja, że ktoś zabił sprzęgło i sobie radośnie tłucze przy hamowaniu silnikiem. Zrób luzy, bo bóg jeden raczy wiedzieć czy w ogóle ktoś się przejmował tym. Często jest tak, że motocykle długo stojące były rzucone w kąt przez zaniedbanie serwisu potem właściciel rozkłada ręce i olewa temat. A czy po naciśnięciu sprzegła stukanie powinno zniknąc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Zazwyczaj tak, pomijając skrajne przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 (edytowane) Zazwyczaj tak, pomijając skrajne przypadki.Narazie tego nie sprawdze , bo moto jest rozłozony , jutro biore sie za czyszczenie gaźników i sprawdzenie luzów zaworowych :) okej moto rozebrane , gaźniki na wierzchupokrywe zaworów odkreciłem i zastanawiam sie jak pomierzyc te luzy jak tam ciasno okropnie ?no i chyba płytki sa od spodu popychaczy :/ czy moze sie myle ? Edytowane 22 Września 2012 przez zielaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielaq Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Narazie tego nie sprawdze , bo moto jest rozłozony , jutro biore sie za czyszczenie gaźników i sprawdzenie luzów zaworowych :) okej moto rozebrane , gaźniki na wierzchupokrywe zaworów odkreciłem i zastanawiam sie jak pomierzyc te luzy jak tam ciasno okropnie ?no i chyba płytki sa od spodu popychaczy :/ czy moze sie myle ? up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Płytki są od spodu, a co do pomiaru, to Twoje zdolności+ dobry szczelinomierz (wąski i podgięty). Nikt nie mówił że to łatwa robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.