raaza Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam, mam taki problem mianowicie pierw zatarła/zakleszczyła mi się dźwigienka od zaworu w głowicy, praktycznie w tym samym czasie zatarł się wałek rozrządu na tulei (wraz z tuleją) i zrobił się tam luz ok. 1,5-2mm.Zmieniłem głowicę i znowu w tym samym miejscu wybrało wałek wraz z tuleją.. Podejrzewam, że nie mam tam smarowania takiego jak powinno być. Możecie powiedzieć:1. Co mógłbym sprawdzić?2. Którędy dostaje się olej do głowicy w tym motocyklu? Jest tam jakaś pompa, którą można sprawdzić, jakieś kanaliki zatkane, jakieś pomysły?? Yamaha TW125 4T 2003r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam, mam taki problem mianowicie pierw zatarła/zakleszczyła mi się dźwigienka od zaworu w głowicy, praktycznie w tym samym czasie zatarł się wałek rozrządu na tulei (wraz z tuleją) i zrobił się tam luz ok. 1,5-2mm.Zmieniłem głowicę i znowu w tym samym miejscu wybrało wałek wraz z tuleją.. Podejrzewam, że nie mam tam smarowania takiego jak powinno być.Możecie powiedzieć:1. Co mógłbym sprawdzić?2. Którędy dostaje się olej do głowicy w tym motocyklu? Jest tam jakaś pompa, którą można sprawdzić, jakieś kanaliki zatkane, jakieś pomysły?? Yamaha TW125 4T 2003r.Do sprawdzenia pompa oleju i wszystkie kanały a także filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Możesz powiedzieć gdzie znajduje się pompa oleju i jak ja speawdzić? Czy trzeba rozbierać dół silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Pompa oleju jest pod prawym deklem silnka - jest dostęp bez rozpaławiania.Ino rodzi się pytanie o stan kanału olejowego, który idzie w cylindrze z kartera do głowicy. W kanale tym siedzi jedna ze szpilek mocujących górę silnika do dołu.Jeśli farfocel silikonu tak się dostał o coś zatkał, to głowica nie ma smarowania.Bez zdjęcia głowicy trudno pomóc.Z doświadczenia podpowiem, żeby przed poluzowaniem i odkręceniem napinacza łańcuszka rozrządu sprawdzić jakie znaki pokrywają się ze sobą:- odkręcamy dekielek na głowicy,- odkręcamy obie zaslepki w lewym deklu silnika,- używając klucza nasadkowego ustawiamy wałek rozrządu tak, by znak na kole pokrywał się ze znakiem na głowicy,- zaglądamy do otworu kontrolnego w deklu, żeby sprawdzić jaki znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem dekla.Uwaga! Występują różne koła magnesowe w tych silnikach, posiadające różne znaki, czasem blisko siebie. Zatem proszę wykonać pełne dwa obroty wału korbowego, obserwując znaki na kone magnesowym, by spisać sobie wszystkie na kartkę (we własciwej kolejności), a po ustawieniu znaków na głowicy mieć pewność, ktory znak na kole jest własciwy. Dopiero po upewnienia się co do znaków, pozbywamy się napinacza łąńcuszka i dalej demontujemy silnik.Notatki i szkice na kartce są bardzo ważne dla skutecznego montażu, gdy nie mamy książki serwisowej.Powodzenia :) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Dziękuję za w miarę wyczerpującą odpowiedź, ale mam jeszcze kilka pytań ;) 1. Czy jesteś pewien, że pompa oleju jest pod prawym deklem? Obejrzałem motocykl i nie widzę z tej strony nic do wykręcenia oprócz dekla i rozrusznika:(. Możliwe, że ten motocykl nie ma pompy oleju?2. Wyjąłem filtr oleju i był oblepiony dwu milimetrową warstwą opiłków (pewnie od tych wałków). Czy możliwe, że przez brudny filtr nie było smarowania na głowicę?3. Czy jak bym wrzucił zdjecie głowicy to był byś w stanie powiedzieć, który kanał(/ze szpilką) daje olej do głowicy?4. Czy łańcuszek rozrządu takze smaruje głowicę, rozrzucając olej? Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez raaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 łap serwisówke, to ci powinno rozjaśnić gdzie masz szukać http://www.sendspace.com/file/6oa1fm. dodam ze jest to 132 strona pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Wymieniłem wałek na inny- w idealnym stanie, przeczyściłem kanaliki, wymieniłem olej i filtr i przepłukałem silnik ropą. Olej wlałem identyczny jak był, odpalam motocykl, chodzi płynnie, nie tarabani, wkręca się na obroty, ale ślizga sprzęgło :banghead: . CZy może to być wina tego, że przepłukałem silnik ropą?? Co teraz zrobić? Rozkręcić i przeczyścić tarcze sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.