Skocz do zawartości

Mińsk 125 - brak iskry i wszelkie inne problemy technicxzne na temat tego jednośladu


Rekomendowane odpowiedzi

Wrzuć w wyszukiwarkę forumową hasło "czujnik halla" a otrzymasz spora dawkę informacji jak sprawdzić sam czujnik i moduł. Nie mam schematu instalacji Mińska i w tej chwili nie powiem ci konkretnie, który przewód jest do czego podłączony. Ale pewne zasady są wspólne dla wszelkich instalacji zapłonowych i o ile dobrze pamiętam, to w czujniku są 3 styki: 2 służą do podłączenia napięcia a trzeci daje sygnał na moduł. Jeśli zewrzesz ten właśnie przewód jakimś kabelkiem na masę, świeca będzie podłączona do przewodu wysokiego napięcia i przytknięta do masy, to w momencie zwierania przewodu pojawi się iskra. Oczywiście zapłon musi być włączony, czyli z akumulatora musi być podawane do tego układu napięcie. Przeskok iskry na świecy będzie ewidentnie świadczyć o uszkodzeniu czujnika. Jeśli iskra nie wystąpi, to możliwe jest też uszkodzenie modułu lub po prostu jakiś przewód nie podaje napięcia tam gdzie trzeba. To już wymaga starannego sprawdzenia całej elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję tak zrobić. Ten czujnik wygląda dokładnie tak: http://minsk125.pl/czujnikw.JPG Czy te 2 czerwone, wystające kabelki to są 2 różne kable, czy 1 nawinięty na cewke? Miernik nie daje sygnału obwodu zamkniętego, wiec może zwyczajnie jest uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję tak zrobić. Ten czujnik wygląda dokładnie tak: http://minsk125.pl/czujnikw.JPG Czy te 2 czerwone, wystające kabelki to są 2 różne kable, czy 1 nawinięty na cewke? Miernik nie daje sygnału obwodu zamkniętego, wiec może zwyczajnie jest uszkodzony?

 

Tu masz schemat elektryki http://obrazki.elektroda.pl/6792609600_1343408996.jpg . Jeden czerwony przewód to zasilanie, drugi podaje impuls na moduł zapłonowy. Minus jest na blaszanej "masie". Jeśli więc będziesz zwierał przewody D i D1 (ze schematu) z pominięciem czujnika, to poprzez cewkę zapłonową powinna na świecy wytworzyć się iskra. Jeśli tak się stanie, to czujnik jest do wymiany. Sam czujnik "chyba" da się sprawdzić miernikiem włączając go pomiędzy jeden z czerwonych przewodów i obudowę. Niestety nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu, by jednoznacznie stwierdzić, że czujnik jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój problem polega na tym, że po kilkunastu sekundach od włączenia silnika gasną światła. Po ponownym uruchomieniu znów są i za chwilę ewentualnie mrygną i zgasną. Według moich pomiarów prąd ginie na prądnicy, którą wraz z modułem wymieniłem na inną. Podczas gdy światła gasną, iskra nie przerywa, silnik jezdny ale gubi prąd na resztę instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli już chcesz eksperymentować to możesz próbować wsadzić jakiś japoński albo włoski gaźnik. Zmierz lub dowiedz się jaka jest średnica gaźnika i znajdź możliwie podobny. Keihiny i Dellorto chyba mają podobny sposób montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dysza ma średnice 24 mm i ten od mz idealnie by pasował od wsk to nie wiem czy by zdało role bo dysza ma 22 mm ... nie znam sie na tych nowych gażnikach może ktoś bardziej doświadczony by coś zaproponował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych firm co podałes znalazłem tylko samochodowe.

 

Z tych firm co podałes znalazłem tylko samochodowe. Miałem na myśli zakładać ten od etz ale chyba dołoże te 20 zł i kupie taki standardowy k62 . Ale teraz kwestia wyboru bo na jednej stronie znalazłem orginalny od minska za 140 zł a ten produkowany w polsce (lub chińczyków) to 90 zł . Czy możecie mi powiedzieć czemu taka przepaść cenowa i czy odbija sie to na ich jakości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam posiadam mińska w bardzo kiepskim stanie,chce zrobić istalacje aby tylko była iskra,nic wiecej mi nie potrzebne,mam róźne schematy i dalej jej nie ma,prąd jest na moto bo gdy podłcze żarówke pod mase i jeden kabel wychodzący z modułu to świeci..kąbinowałem juz na wszystkie sposoby i to nie zdaje rezultatu bo dalej nie ma iskry...z modułu wychodzi 5lub 6 kabli.a jeden oddzielny wychodzi z pod gaźnika(czujnik położenia wału)))?? i nie wiem gdzie on powinien być połączony..czy może do modułu bo tam jest jedno wejśćie wolne?? może mi ktoś jakoś szczegółowo pomóc to ogarnąć??? jak by ktoś mógł mi po kolei wytłumaczyc jak to zrobic to był bym wdzięczny.pozdrawiam

Edytowane przez Adrian Broda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...