Patrick031992 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Witam. Czy jest możliwość sprawdzenia czujnika położenia wału w Mińsku 125? Mój problem polega na tym, ze w ogóle nie podaje on prądu na moduł. Bardzo proszę o możliwie szybką pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 Zadawaj pytania w już istniejących wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Wrzuć w wyszukiwarkę forumową hasło "czujnik halla" a otrzymasz spora dawkę informacji jak sprawdzić sam czujnik i moduł. Nie mam schematu instalacji Mińska i w tej chwili nie powiem ci konkretnie, który przewód jest do czego podłączony. Ale pewne zasady są wspólne dla wszelkich instalacji zapłonowych i o ile dobrze pamiętam, to w czujniku są 3 styki: 2 służą do podłączenia napięcia a trzeci daje sygnał na moduł. Jeśli zewrzesz ten właśnie przewód jakimś kabelkiem na masę, świeca będzie podłączona do przewodu wysokiego napięcia i przytknięta do masy, to w momencie zwierania przewodu pojawi się iskra. Oczywiście zapłon musi być włączony, czyli z akumulatora musi być podawane do tego układu napięcie. Przeskok iskry na świecy będzie ewidentnie świadczyć o uszkodzeniu czujnika. Jeśli iskra nie wystąpi, to możliwe jest też uszkodzenie modułu lub po prostu jakiś przewód nie podaje napięcia tam gdzie trzeba. To już wymaga starannego sprawdzenia całej elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick031992 Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Spróbuję tak zrobić. Ten czujnik wygląda dokładnie tak: http://minsk125.pl/czujnikw.JPG Czy te 2 czerwone, wystające kabelki to są 2 różne kable, czy 1 nawinięty na cewke? Miernik nie daje sygnału obwodu zamkniętego, wiec może zwyczajnie jest uszkodzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Spróbuję tak zrobić. Ten czujnik wygląda dokładnie tak: http://minsk125.pl/czujnikw.JPG Czy te 2 czerwone, wystające kabelki to są 2 różne kable, czy 1 nawinięty na cewke? Miernik nie daje sygnału obwodu zamkniętego, wiec może zwyczajnie jest uszkodzony? Tu masz schemat elektryki http://obrazki.elektroda.pl/6792609600_1343408996.jpg . Jeden czerwony przewód to zasilanie, drugi podaje impuls na moduł zapłonowy. Minus jest na blaszanej "masie". Jeśli więc będziesz zwierał przewody D i D1 (ze schematu) z pominięciem czujnika, to poprzez cewkę zapłonową powinna na świecy wytworzyć się iskra. Jeśli tak się stanie, to czujnik jest do wymiany. Sam czujnik "chyba" da się sprawdzić miernikiem włączając go pomiędzy jeden z czerwonych przewodów i obudowę. Niestety nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu, by jednoznacznie stwierdzić, że czujnik jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fieras Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Witam, mój problem polega na tym, że po kilkunastu sekundach od włączenia silnika gasną światła. Po ponownym uruchomieniu znów są i za chwilę ewentualnie mrygną i zgasną. Według moich pomiarów prąd ginie na prądnicy, którą wraz z modułem wymieniłem na inną. Podczas gdy światła gasną, iskra nie przerywa, silnik jezdny ale gubi prąd na resztę instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Przeniosłem powyższy post aby nie tworzyć kolejnych tematów o Mińsku 125. Tu właściciele tego jednosladu moga dzielić się wiedzą jak rozwiązywać problemy techniczne związane z motocyklem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zssr Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 witam w nabyłem motor minsk niestety ma on rozwalony gaźnik co myślicie o zamontowaniu takiego od etz 150 ?? lub od wsk 125 ?? miał już ktoś kiedyś taką przeróbkę wie ktoś czy to zdaje role ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zssr Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 ktoś w końcu się wypowie ?? bo nie wiem jaki gaźnik mam zamawiać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Jeśli już chcesz eksperymentować to możesz próbować wsadzić jakiś japoński albo włoski gaźnik. Zmierz lub dowiedz się jaka jest średnica gaźnika i znajdź możliwie podobny. Keihiny i Dellorto chyba mają podobny sposób montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zssr Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 dysza ma średnice 24 mm i ten od mz idealnie by pasował od wsk to nie wiem czy by zdało role bo dysza ma 22 mm ... nie znam sie na tych nowych gażnikach może ktoś bardziej doświadczony by coś zaproponował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Nie chodzi o dysze tylko o średnicę gardzieli. Swoją drogą dysze też warto dobrać. Nowoczesne gaźniki są normalnie rozpisane w katalogach, wystarczy poszukać po producentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zssr Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Z tych firm co podałes znalazłem tylko samochodowe. Z tych firm co podałes znalazłem tylko samochodowe. Miałem na myśli zakładać ten od etz ale chyba dołoże te 20 zł i kupie taki standardowy k62 . Ale teraz kwestia wyboru bo na jednej stronie znalazłem orginalny od minska za 140 zł a ten produkowany w polsce (lub chińczyków) to 90 zł . Czy możecie mi powiedzieć czemu taka przepaść cenowa i czy odbija sie to na ich jakości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Broda Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 (edytowane) Witam posiadam mińska w bardzo kiepskim stanie,chce zrobić istalacje aby tylko była iskra,nic wiecej mi nie potrzebne,mam róźne schematy i dalej jej nie ma,prąd jest na moto bo gdy podłcze żarówke pod mase i jeden kabel wychodzący z modułu to świeci..kąbinowałem juz na wszystkie sposoby i to nie zdaje rezultatu bo dalej nie ma iskry...z modułu wychodzi 5lub 6 kabli.a jeden oddzielny wychodzi z pod gaźnika(czujnik położenia wału)))?? i nie wiem gdzie on powinien być połączony..czy może do modułu bo tam jest jedno wejśćie wolne?? może mi ktoś jakoś szczegółowo pomóc to ogarnąć??? jak by ktoś mógł mi po kolei wytłumaczyc jak to zrobic to był bym wdzięczny.pozdrawiam Edytowane 18 Września 2012 przez Adrian Broda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adriano255 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam, ja z moim minskiem mialem podobny problem , na przewodzie z cewki mialem prad a z modulu juz nie wychodzil, wymienilem modul i iskra sie pojawila, a Ty wymieniales modul?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.