ziuta Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Witam.Jako że jestem w trakcie montażu wyciszenia do tłumika postanowiłem szerzej przyjrzeć sie zagadnieniu. Liczę na szerszą dyskusję, zwłaszcza z udziałem praktyków. Piszę tego posta w dziale HD bo tutaj najwięcej osób montuje wkłady a poza tym montuje je do Sportstera 1200 za gazniku, więc będę mógł pisać z autopsji. Po pierwsze należy określić cel montażu. Ja chcę wyciszyć puste wydechy ze względu na wyjazdy do skandynawi i niemiec, (bardzo restrykcyjne kraje), chciał bym by ton dzwięku pozostał bez zmian ale głośność była obniżona o ok 10-12 dB.Inne zastosowanie wkładów to zmiana tonu wydechu, raczej nie dotyczy HD :), ale innych marek jak najbardziej, nie każdy lubi jak 1.5 litrowa armatura chodzi jak skuterek.I trzecim zastoowaniem z którym się spotkałem, to wg użytkownika podniesienie mocy motocykla (wkłady montowane do przelotowych wydechów. Po drugie wybór wkładu. Można tanio po 20-40 zł za sztukę z mad-riders lub od małego HD np moje są takiehttp://sklep.mad-rid...280019-919.htmljest to ponacinana rurka w trójkąty i pozaginana do środka wierzcholkiem trójkąta, jak się w nią spojrzy to nie ma swobodnego przelotu. W poniedzialek jak odbiorę od tokarza to wstawię zdjęcia. Wybór dlugości to 4" i 8". Forumowicz sportster 1200 pisal mi na PW że lekko je zmodyfikowal i podzielil się ciekawymi spostrzeżeniami, jeśli pozwoli to przytoczę jego wypowiedz. Dotyczy ona 4". Mam też opinię kolegi z grupy VTX także poproszę o możliwość wstawienia na forum publicznym.W drugiej grupie są wklady z allegro za ok 200 zl sztuka. Te są w postaci perforowanej rurki, często z owijką wokól perforacji.Z nimi nie mialem do czynienia, ale chętnie dowiem się czy warto w nie inwestować (10 krotność ceny tych wyżej) cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin700 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 W drugiej grupie są wklady z allegro za ok 200 zl sztuka. Te są w postaci perforowanej rurki, często z owijką wokól perforacji.Z nimi nie mialem do czynienia, ale chętnie dowiem się czy warto w nie inwestować (10 krotność ceny tych wyżej)Nie warto. Niewiele dały. Motocykl (chociaż Yamaha a nie HD) jak warczał, tak warczy. Po 100 km ból głowy daje się we znaki. Cytuj Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 ......chcesz ciszej załóż oryginalne seryjne wydechy, takie rzeczy to szmelc wystawiają po 300, 400 zł na allegro ci co zmienili na puste albo handlarze, na te db killery wydasz 100 zł zmienią charakterystykę odgłosu i troszkę wyciszą ale to nie to czego szukasz. W poprzednim fxstc przerobiłem ten temat, założyłem puste- za głośno, dokupiłem db killery to odgłos pracy miał jak sraczka na rzadko, na szczęście nie zdążyłem pozbyć się oryginalnych wydechów i wróciłem do nich. ......nie zdajesz sobie sprawy jakie laboratoria są potrzebne do uzyskania odpowiedniego odgłosu dlatego chcesz odgłos pracy który nie przeszkadza w użytkowaniu załóż seryjny wydech a jak się Tobie nie podoba jego odgłos lub wygląd szukaj w markowych całych zestawach ale wtedy nie ta kasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Nie warto. Niewiele dały. Motocykl (chociaż Yamaha a nie HD) jak warczał, tak warczy. Po 100 km ból głowy daje się we znaki.W dziale VTX widziałem zdjęcia przerobionych tych wkładów, podobno osiągnięto właściwe wytłumienie. Jak znajdę to wkleję linka do tej dyskusji, nawet tam zdjęcia były dodane.Może nie będziesz musiał swoich Vanców wymieniać. No to dalej. Jak już mamy je kupione to trzeba je przymocowć.Te moje mają mocowanie jedną śrubką na kolnierzu w części wylotowej. moim zdaniem, biorąc pod uwagę ciężar calego wkladu, wibracje, temperaturę to za malo. Drugi punk zaczepienia bardzo wskazany, a trzy punktowy optymalny. No ale wtedy trzeba dziurawić tlumik i nakrętki wystają, malo to estetyczne. Można też, i ja tak robię , zamocować wklad do tulei i dopiero z tuleją wlożyć do wydechu. Najlepiej byloby przyspawać db killera do tulei i taki zastaw włożyć. U mnie tuleja jest też końcówką rury wydechowej, z tym że jest aluminiowa i tego nie przyspawam, wymyślam inne mocowanie. Pokaże w poniedziałek fotki to będzie jasne.Te za 2 stówy wkładki mają zdaje się 2 punkty podparcia, więc mocowanie na jedną śrubę wystarczy. No jak już je mamy zamocowane to niezbędne jest dostrojenie motocykla. I tu pytanie do bardziej doświadczonych. Co regulować i jak?- przepustnice - w górę czy dól- dysze - zmieniać? jak tak na jakie, większe mniejsze?- skład mieszanki, raczej wzbogacić do jakiego poziomu a może wręcz przeciwnie?- strumienice - założyć?- inne jakie?Oczywiście założenie jest takie: -- żeby nie szkodzić silnikowi ( podobno cofanie spalin po zainstalowaniu wkładu mogą doprowadzić do wypalenia zaworów wydwechowych),- osiągi by nie zmalały ( a może nawet wzrosly),- osiągnąć zamierzony efekt wyciszenia ( rzędu 5-10 dB)- nie popsuć dotychczasowego klangu, (ewentualnie wzmocnić niskie dzwięki) Zapraszam do dyskusji, a przy okazji będę relacjonował moje postępy prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micio1975 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Co do restrykcyjnosci w niemczech to mam takie pytanie czy oryginalne scremin eagle w sportsterze sa tam tolerowane czy ekoterrorysci beda mieli cos za zle :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 W dziale VTX widziałem zdjęcia przerobionych tych wkładów, podobno osiągnięto właściwe wytłumienie. Jak znajdę to wkleję linka do tej dyskusji, nawet tam zdjęcia były dodane.Może nie będziesz musiał swoich Vanców wymieniać. No to dalej. Jak już mamy je kupione to trzeba je przymocowć.Te moje mają mocowanie jedną śrubką na kolnierzu w części wylotowej. moim zdaniem, biorąc pod uwagę ciężar calego wkladu, wibracje, temperaturę to za malo. Drugi punk zaczepienia bardzo wskazany, a trzy punktowy optymalny. No ale wtedy trzeba dziurawić tlumik i nakrętki wystają, malo to estetyczne. Można też, i ja tak robię , zamocować wklad do tulei i dopiero z tuleją wlożyć do wydechu. Najlepiej byloby przyspawać db killera do tulei i taki zastaw włożyć. U mnie tuleja jest też końcówką rury wydechowej, z tym że jest aluminiowa i tego nie przyspawam, wymyślam inne mocowanie. Pokaże w poniedziałek fotki to będzie jasne.Te za 2 stówy wkładki mają zdaje się 2 punkty podparcia, więc mocowanie na jedną śrubę wystarczy. No jak już je mamy zamocowane to niezbędne jest dostrojenie motocykla. I tu pytanie do bardziej doświadczonych. Co regulować i jak?- przepustnice - w górę czy dól- dysze - zmieniać? jak tak na jakie, większe mniejsze?- skład mieszanki, raczej wzbogacić do jakiego poziomu a może wręcz przeciwnie?- strumienice - założyć?- inne jakie?Oczywiście założenie jest takie: -- żeby nie szkodzić silnikowi ( podobno cofanie spalin po zainstalowaniu wkładu mogą doprowadzić do wypalenia zaworów wydwechowych),- osiągi by nie zmalały ( a może nawet wzrosly),- osiągnąć zamierzony efekt wyciszenia ( rzędu 5-10 dB)- nie popsuć dotychczasowego klangu, (ewentualnie wzmocnić niskie dzwięki) Zapraszam do dyskusji, a przy okazji będę relacjonował moje postępy prac. ......jak nie spawałeś Tigiem to nie wiesz że się da, podjedź do kogoś kto ma Tiga-AC i Ci ładnie pospawa, ale i tak twierdzę że to gra nie warta świeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Co do restrykcyjnosci w niemczech to mam takie pytanie czy oryginalne scremin eagle w sportsterze sa tam tolerowane czy ekoterrorysci beda mieli cos za zle :banghead:Ja na swoich pustych nawet nie próbowałem wjechać. Oni u nas (w rejonie Szczecina) stoją z reguły do 50 km od granicy i trzepią polaków z byle powodu, sam kilkukrotnie miałem z nimi nieprzyjemność, ale tylko kontrole (autem bylem). NIestety znajomi mają gorsze doświadczenia. Ja lubię ich mało uczęszczane drogi o świetnej nawierzchni. Jak wjedziesz autostradą i lekko ujmiesz gazu jak będą stali to pewnie nie zatrzymają. Im dalej od granicy tym spokojniej jeśli chodzi o kontrole, a na autobanie to już z reguły luz (z wyjątkiem prędkości). @Robet J. nie spawałem Tigiem ale to rozwiązanie było brane pod uwagę, fachowiec twierdził że sie nie da, może nie miał tego Tiga-AC. Dzięki za podpowiedź. @marcin700 - zobacz na technicznym ogólnym wątek EDhaust-a o wydechach, może coś poradzi. Jak mi nie wyjdzie z moimi to też będę z nim konsultował wykonanie wkładów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micio1975 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Ja na swoich pustych nawet nie próbowałem wjechać. Oni u nas (w rejonie Szczecina) stoją z reguły do 50 km od granicy i trzepią polaków z byle powodu, sam kilkukrotnie miałem z nimi nieprzyjemność, ale tylko kontrole (autem bylem). NIestety znajomi mają gorsze doświadczenia. Ja lubię ich mało uczęszczane drogi o świetnej nawierzchni. Jak wjedziesz autostradą i lekko ujmiesz gazu jak będą stali to pewnie nie zatrzymają. Im dalej od granicy tym spokojniej jeśli chodzi o kontrole, a na autobanie to już z reguły luz (z wyjątkiem prędkości).To moze nie bedzie tak zle, bo lece od zachodu a moto ma angielskie blachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 (edytowane) Postęp prac jest to, pokaże jak mi to wyszło.Wydech mam 2" taki: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us pusty jak widać, i bardzo głośny. A na końcu rury zainstalowane były aluminiowe tuleje w które postanowiłem włożyć db killery: Uploaded with ImageShack.us a tak wkładki wyglądają w środku: Uploaded with ImageShack.us w tulei wytoczony jest rowek do ściągania, niestety trzeba wybijać, ale wkładka ma być na stałe więc nie potrzebuje systemu szybkiej zmiany Uploaded with ImageShack.us Tak prezentuje się efekt końcowy, wraz z przyciętym wkładem i otworami do zabezbieczenia wkładki przed wypadnięcie, mocuję to za pomocą tej leżącej na dole śrubki, tak by nie wystawała ponad część nasadową tulei ( fot 2) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Edytowane 26 Lipca 2012 przez ziuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sportster 1200 Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 pomysl dobry ... ale i tak przebijesz.... :)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 (edytowane) zobaczę najpierw jak chodzi :) Ponawiam pytanie o regulacjęCo regulować i jak?- przepustnice - w górę czy dól- dysze - zmieniać? jak tak na jakie, większe mniejsze?- skład mieszanki, raczej wzbogacić do jakiego poziomu a może wręcz przeciwnie?- strumienice - założyć?- inne jakie?Oczywiście założenie jest takie: -- żeby nie szkodzić silnikowi ( podobno cofanie spalin po zainstalowaniu wkładu mogą doprowadzić do wypalenia zaworów wydwechowych),- osiągi by nie zmalały ( a może nawet wzrosly),- osiągnąć zamierzony efekt wyciszenia ( rzędu 5-10 dB)- nie popsuć dotychczasowego klangu, (ewentualnie wzmocnić niskie dzwięki) mam cichą nadzieję ze specjaliści @fisu, @Qurim, @Adam M. odezwą sie w tym temacie. ps. mam hyperhagera, czy to coś zmienia odnośnie ustawień Edytowane 26 Lipca 2012 przez ziuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 (edytowane) Post #3 Roberta J. wyjasnił wszystko. Więc nie ma tu o czym pisac. W ogóle to mam pewnego rodzaju obiekcje, czy wypada się wypowiadac się w każdym temacie technicznym... jakoś tak dziwnie się czuję... a już napewno brak przez to "Świętego Spokoju", o którym pisałem w wcześniej w swoich postach. :laugh:Samo pisanie ot tak z palca na temat wydechów też mnie jakoś dobrze nie nastraja i poważnie watpię aby był to "Traktat o dobrej robocie".Ale jak mam dosypac coś od siebie to hm... prosze bardzo Poprosiłbym o odwiniecie tych "szmatek", albo potwierdzenie bądz zanegowanie moich domysłów. Chciałbym upewnić sie że dobrze widze.Tam przy mocowaniu do głowic jest rura o średnicy "X", a zaraz potem dospawana rura o śred. większej od tej "X" w tym przypadku 2". Tak? W części przedniej tych rur wewnąterz ich są tulejki czy jest to goła rura, która przechodzi w rure o większej srednicy na "ostro"? Regulacja:Twoje pytanie o przepustnice, dysze, skład- jak się maja do DB killerów? Regulujesz tak aby było dobrze lub tak aby było tak jak chcesz aby było. Nie wiedomo co masz to i nie wiadomo w którą stronę isc. W ogóle nic nie wiadomo, nawet kształtu tych rur nie widać dobrze. Nie wiadomo jak jest to wyregulowane więc skąd ma być wiadomo dokąd podążać. Niestety internet wszystkiego nie załatwi. Tu jest jak z babą- czasem trzeba pomacac zanim włozysz palce. :cool:Strumienice- hm... temu wydechowi (według mnie) już nic nie pomoże.- inne jakie - inne wydechy- Supertrapp moge polecic. Bedziesz sobie mógł regulowac do woli poziom hałasu.Założenia:- żeby nie szkodzić silnikowi- już szkodzisz bez db-killerów z db-killerami powinno być lepiej ale napewno nie dobrze.A tak w ogówle to ja szerokim łukiem omijam tego typu wydechy. Nazywam je "fastiwalówkami", bo po za wyglądem mają same wady.- aby osiągi nie zmalały- już zmalały, bez db-killerów. Po ich założeniu moment powinien sie podniesć, ale napewno nie do poziomu OEM-a tylko mniej.- wyciszenie- nie wiem- nie wyciszam- robie tak jak napisał Robert J. w poście #3.- nie posuć dotychczasowego klangu- poddaję się- dlaczego?- patrz post #3. odpowiedz na P.S. - tak, zmienia - należy stroić silnik podczas jazdy- hyperczardżer dynamicznie doładowuje silnik. Masz więc utrudnione zadanie. Sorry ale nerwy mi puszczają jak widze tego typu wydechy. I do tego wczoraj złapałem gume w Electrze podczas prób drogowych. ku*wa 60 km od domu. Opone rozwaliło na dł. 5cm. Opona- Dunlop Elite II przejechała na kapciu w 2 osoby ten dystans. Dała radę. Od dzisiaj nie chcę innej do Electry. Do domu dotarłem o 2.30. A na rano do roboty. :blink: P.S.Co to jest VTX? Bo ja nie wiem... i nie chce wiedzieć. :-P (Pytanie retoryczne)Nie jestem specjalistą- jestem hobbistą i zapalonym uzytkownikiem marki Harley Davidson na EVO. :wub: Edytowane 27 Lipca 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) dzięki fisu za udzieloną odpowiedź, faktycznie czuć że pisane w emocjach i po perturbacjach z oponą, niewyspania i wizji zakupu nowej gumy w środku sezonu. Rury wydechu rozszerzają się w formie gładkiego lejka, tuż za mocowaniem do cylindrów do wspomnianych wyżej 2" średnicy. Jutro próby głośności, ustawianie i montaż ostateczny a w sobotę wyjazd na tydzień do Szwecji ( do zrobienia ok 2-3 tys km). Zrelacjonuje efekty prac to sami ocenicie czy to rzeźbienie w g..... czy jednak uda się osiągnąć zamierzony efekt. Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez ziuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Dzieki za wyrozumialosc. :wink: Walcz z tym wyciszeniem... ale nie oczekuj od nich "performanca"... ;) Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micio75 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 W sportsterze wyposazonym w tłumiki scremin eagle od pewnego czasu tlumik od drugiego cylindra zaczal duzo glosniej warczec i wystaja z niego w jednym miejscu kawalki materialu wygluszajacego, czy mozna to jakos naprawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.