losiak59 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Witam serdecznie :) Posiadam motocykl kawasaki gpz 500 rok produkcji 1992r. motocykl wyposażono w dwa hamulce tarczowe z przodu oraz hamulec bębnowy z tyłu. Hamulce w tym motocyklu są w zasadzie kiepskie - o ile jeszcze można powiedzieć, że przód jeszcze jakoś hamuje to o tych hamulcach z tyłu można jedynie powiedzieć,że są. Chciałbym to zmienić i zamontować również z tyłu hamulec tarczowy który montowano seryjnie zdaje się od 1994 roku. Chciałbym się dowiedzieć, czy może ktoś na forum próbował zrobić już coś takiego i czy jest to bardzo kosztowne i skomplikowane. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Hamulce bębnowe też się zużywają i wymagają serwisu. Może na tym się skoncentruj, wymień szczęki, itd. Żeby mieć tarczę z tyłu to prawdopodobnie musiałbyś przełożyć wszystko od nowszego modelu, łącznie z wachaczem, pod warunkiem że będzie pasował. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 W porównaniu z obecnym motocyklem hamulce we wspomnianym "są jak brzytwa" ich kiepskie działanie na pewno nie jest przyczyną ich wady konstrukcyjnej a jedynie jak Limo wspomniał brakiem serwisu i zaniedbaniem. Również miałem bębnowy hamulec z tyłu i mogę powiedzieć że bardzo łatwo było nim zablokować tylne koło, więc zanim wydasz worek pieniędzy (i być może nic dobrego z tego nie wyniknie) proponuję najpierw zagłębić się w temacie istniejących hebli, wyczyścić wymienić to co trzeba, nasmarować i będzie git.Odpowiadając na Twoje pytanie, nie wiem nie wymieniałem bo oryginalnie zamontowane hamulce w zupełności mi wystarczały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 A poza tym tylny hamulec odgrywa bardzo małą rolę w tym jak szybko się zatrzymasz i jeśli masz pakować kasę to lepiej w przód. Nie uwierzyłbyś jaką różnicę mogą zrobić wysokiej klasy klocki plus stalowy oplot. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Jak to mówią kto pyta nie błądzibardzo dziękuje za odpowiedzi zrobię tak jak piszecie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.