Abies Alba Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam.Chciałbym zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów. Posiadam kawasaki klx 250, rocznik 93, wersja bez akumulatora, z rozrusznikiem nożnym. Jesienią poprzedniego roku uszkodziłem wałek zdawczy podczas odpalania i dopiero parę tygodni temu został wymieniony na nowy. Został również wymieniony moduł z innego motocykla o takich samych numerach. Mechanik złożył silnik, ustawił i czyścił zawory, gaźnik również wyczyszczony, kompresja jest odpowiednia. Lecz zaczął się problem z iskrą, bo znika. Podczas kopania słychać jakby "silnik chciał zagadać" ale nie może. Próbowaliśmy także na popych ale nie dało rady. Czy problemem może tkwić w module? Czy może to wina licznika, bo posiadam od klx 650. Czekam na sugestie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 A co ze starym modułem?To iskra jest czy jak?Świeca sucha, mokra? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abies Alba Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A co ze starym modułem?To iskra jest czy jak?Świeca sucha, mokra?Stary moduł mam w dwóch częściach... wcześniej poprzedni mechanik mówił że się spalił.Jest iskra, ale po jakimś czasie ginie. Było sprawdzane jakimś przyrządem i po paru kopnięciach jej nie było.Świeca jest sucha, paliwo dochodzi do gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 (edytowane) Jak świeca sucha to paliwo nie dochodzi do cylindra, psiuknij trochę beny pod świece wtedy kopnij. Edytowane 19 Lipca 2012 przez czarekmbx Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abies Alba Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Jak świeca sucha to paliwo nie dochodzi do cylindra, psiuknij trochę beny pod świece wtedy kopnij.Teraz już benzyna dochodzi, próbowałem także psuknąć benzyny i dalej tak samo. Jeżeli widać, że jest iskra to moduł jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Ręki uciąć nie dam.Podłącz lampę stroboskopową i sprawdź ustawienie zapłonu/ Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abies Alba Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Dzisiaj chciałem sprawdzić czy jest iskra i podczas "kopania" trzymałem jedną ręką fajke, a drugą ramę i poczułem lekkie kopnięcie. To oznacza że mam przebicie i trzeba wymienić fajkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszi Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 mam to samo pierwszy kop iskra jest kilka razy, następnie znika, jak sie odczeka 2 sekundy, to po kolejnym kopniaku iskra wraca uszkodzenie modułu zapłonowego na 100% - ON MA W ŚRODKU PRZETWORNICĘ, która zasila kondensator, z którego idzie impuls na cewkę szukać, jak znajdziesz dwa, to chętnie kupię, albo dać do naprawysa też nowe nieuzywane (z magazynu, ale moduł staroć) na ebayu, szwedzki sprzedawca, za 200$ Cytuj YZF750R - stary ale jaryKLX250E - tak samo... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam jeśli nie ma akumulatora to raczej przetwornica wewnątrz CDI odpada Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 A ja bym sprawdził czy nie masz gdzieś obluzowanej elektryki tzn czy wszystkie kable maja odpowiedni styk, kostki czy są dociśnięte do końca. Tak czytając ten temat przypomniałem sobie o moim starym Quadzie pewnego ranka podchodzę wciskam guzik zapłonu niby kreci niby paliwo dostaje ale iskry brak, oj ile ja się naszukałem przyczyny całą elektrykę posprawdzałem moduł i cewkę wymieniłem a okazało się że kabelek od guzika odcięcia zapłonu się urwał przy lucie. Więc może też sprawdź kable w tej okolicy bo chyba jakiś guzik do gaszenia motorka masz więc może tam gdzieś izolacja sparciała wilgoć się dostaje i raz spięcie jest a raz nie ma. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszi Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 ja wszelkie inne kable niż zasilanie, cewka zapłonowa i cewka impulsatora odpiąłem, przestało zanikać ;)mówimy to o przypadku wykręcona świeca i kopanie moto kopniakiem raz za razemiskra niby jest, ale jakaś taka biedna, napięcie na kondensatorze w CDI wynosi około 100v, więc chyba mało? Cytuj YZF750R - stary ale jaryKLX250E - tak samo... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 A nie mówiłem ,że to będzie coś z kablami .Ściągnij sobie manuala do twojego modelu i tam przeczytaj jakie powinno być napięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszi Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 (edytowane) obawiam się, że w manualu jest kwadrat z napisem CDI ;)schematu nie udostępnili (na google nie ma) przy okazji, jak usunąć wpis na forum? ostatecznie sprawdziłem porządnie, tzn, wykręcona świeca, moduł zasilany z akumulatora, wszystko zbędne odłączonemoduł daje iskrę 1 raz, następnie zupełnie nic, aż do ponownego wyłączenia i włączenia zasilania... Edytowane 12 Października 2012 przez suszi Cytuj YZF750R - stary ale jaryKLX250E - tak samo... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszi Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Abies, nie wiem czy rozwiązałeś problem czy nie??? ja tak :) otóż wspaniały japoński cud techniki ma zabezpieczenie przed podpięciem "na krótko"objaw jest taki - iskra DOKŁADNIE JEDEN RAZ, później można kopać kopać i kopać... aż do zaniku napięcie, następuje RESTE i znowu iskra jest JEDEN RAZw moim motorku ktoś wymienił stacyjkę "na inną", oryginalny wyłącznik zapłonu oprócz odcinania napięcia ma również wyłączanie zapłonu realizowane poprzez zwieranie szarego kabla do masy, i uwaga, po włączeniu zapłonu ten szary idzie do masy przez opornik 100omówbez tego nie odpali :-/ile się tego naszukałem............................ ile grzebania w motorze i ile k*** poleciało w międzyczasie ;D Cytuj YZF750R - stary ale jaryKLX250E - tak samo... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abies Alba Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Abies, nie wiem czy rozwiązałeś problem czy nie??? Niestety nie rozwiązałem, dalej w tym samym miejscu, a mechanik już jest na 100% pewny że moduł nie spełni swojej roli. Spróbowałbym z tym opornikiem, jak to dokładnie zrobiłeś? W jakim miejscu umieściłeś? Już kiedyś gdzieś słyszałem o oporniku a odpalaniu w klxsach :blink:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.