Pt77 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 witam, potrzebuje porady. W kolegi rmce znikła nagle iskra. Sprawdziłem wszystkie połączenia i kable czy są cale. Zmierzyłem napiecie wychodzące ze stojana 45Vpokazało. zmierzyłem opory na cewce wg serwisówki powinno być na pierwotnym od 0,15-0,45 Ohm, wyszło 0,1-0,2. na wtórnym ok. Na czujniku położenia wyszło 101-102Ohm, przy najezdzaniu magnetem na czujnik spada do około 90. Nie sprawdziłem modułu tylko. przy kopaniu czasami iskra sie pojawiała i znikała- szczegolnie jak odstał i zaczynało sie kopać. Spróbowaliśmy z pycha- o dziwo odpalił ale sie dusił. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 wczoraj przełożyłem z mojej RMki moduł. Iskra pojawiła się. Po 10 minutach znikła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Po rozgrzaniu stracił iskrę? Mierzyłeś wtedy stator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 po 5 minutach jazdy od zimnego silnika. Potem sprawdzalem to pojawiala się czasami i zanikala zaraz, przy próbie na pych odpalił ale mulił bo iskra była za słaba. Stator mierzony na zimnym silniku podaje napięcie prawidłowe niby, lecz przy pomiarze oporności statora nie pokazuje nic. przełożony został moduł i cewka z mojej RM-ki iskra pojawiła się na jakies 5 minut, potem przy próbie odpalenia zalało 3 razy swiece i iskra zniknęła. Dodam że prawdopodobnie coś jeszcze się przytarło korba albo wał, gdyz pojawił się nienaturalny opór przy kręceniu wałem. Kompresja jest, tłok oglądałem od dyfuzora i wygląda na ok ale to juz inny temat. Chodzi głównie o utrate iskry. Dodam jeszcze jedna informację niewiem czy ważna- przed awarią pare dni zanikła iskra po pchnięciu odpalił i już normalnie z kopki palił. Wcześniej parę razy przebijało na swiecy i konieczna byla wymiana. Bywało też że troche przerywał ale po włożeniu świecy z mojej RM szedł dobrze. Zastanawiam się czy te wczesniejsze parokrotne drobne problemy, to już nie był początek tego co się stało, czy poprostu kaprysy dwusuwa. W moim moto tez sie kiedys borykałem ze swiecami. Przelozylem z 10-15 uzywanych świec i nie chodził jak powinien. Po zakupie nowej zero problemów przez okolo 10Mth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Na ciepłym robiłeś pomiary? A nie masz możliwości ze swojej RM przełożyć statora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 na ciepłym nie zrobie bo nie odpala. nie mam sciagacza do magneta wiec jest problem z podmianką. Myślisz że stator? niby napięcie daje 40V to powinien hulać. A co powiesz na czujnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Zmierz napięcie jakie podaje impulsator. Musisz to zrobić oscyloskopem ponieważ miernik przeważnie pokazuje nie wiele więcej niż 0,5V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 temat umarł motocykl zmienił właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.