smyk Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Witam wszystkich serdecznie, w mojej Kawie zzr600 pojawił się problem z wentylatorem chłodnicy płynu chlodzącego.Otóż wcześniej włączał się bez problemu wówczas gdy wskazówka temperatury przekroczyla połowę skali, natomiast obecnie włącza się na ułamek sekundy i od razu przestaje kręcić (załącza się na tak krótko, że nawet nie wkręca się na pełne obroty).Sprawdziłem wentylator podłączając go na krótko do akumulatora - dmucha.Sprawdziłem poziom płynu chłodzącego w zbiorniku - było znacznie poniżej minimum. Pomyślałem, że może płyn nie ma kontaktu z czujnikiem temperatury, przez co czujnik może nie reagować, ale dolałem płynu i nic sie nie zmieniło.Czy ktoś oriętuje się jaka może być przyczyna nie włączania się wentylatora? W trasie nie stanowi to problemu, natomiast w mieście podczas stania w korkach silnik może się przegrzewać. Dodam, że po dolaniu płynu i rozgrzaniu silnika płyn w zbiorniczku jest zimny - czy to objaw normalny, czy może pompka płynu nie działa?Od razu nasuwa mi się uszkodzony czujnik temperatury, który powinien zamykać obwód wentylatora przy określonej temperaturze, dziwi mnie jednak to że wentylator włącza się na ułamek sekundy. Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.Pozdrawiam,smyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Włacznik wentylatora należy wykręcic z chłodnicy, podłączyć przewody od miernika i zagotować go w garnuszku, będziesz wiedział czy jest walnięty czy nie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smyk Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Dzięki za odp. w wolnej chwili tak też zrobię.A nie jest dziwne, że płyn w chłodzący w zbiorniczku nie jest gorący? Może termostat tez dostał 'w dupę' i nie otwiera dużego obwodu? Chociaż chłodnica jest gorąca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Jest zbiornik nadmiarowy i nie działa tak jak sądzisz. Jego rola to odebrać rozszerzający się płyn z układu i oddać gdy stygnie, więc nie musi byc gorący. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 A tam przypadkiem temp załączania nie jest wyższa niż temp wżącej wody? Nie trzeba w oleju czujnika gotować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Tu wypadałoby do serwisówki zajrzeć bo nie wiem przy jakiej powinien włączyć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smyk Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Monter, dzięki za pomoc - faktycznie zbiornik z chłodziwem to tylko zbiornik wyrównawczy - sprawdziłem w service manualu ;-)Ale niestety nie jest tam napisane w jakiej temperaturze czujnik zamyka obwód.. w każdym razie książka opisuje dokładnie ten sam sposób sprawdzenia czujnika, jaki Ty podałeś. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter2323 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 witamsciagnij prawa owiewke i wez zdejmij kable z czujnika na chlodnicy . Zewrzyj je jezeli wlaczy sie wentylator to pod katem instalacji jest wszystko dobrze. Wtedy dopiero wyciagnij czujnik i go zagotuj z podlaczonym miernikiem na zwarcia. Powinien sie zwierac przy jak dobrze pamietam 95st C.Ja stawiam ze to to jest przyczyna. Jak cos to od Hondy crx 1.4 pasuje idealnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Monter, dzięki za pomoc - faktycznie zbiornik z chłodziwem to tylko zbiornik wyrównawczy - sprawdziłem w service manualu ;-)Ale niestety nie jest tam napisane w jakiej temperaturze czujnik zamyka obwód.. w każdym razie książka opisuje dokładnie ten sam sposób sprawdzenia czujnika, jaki Ty podałeś. PozdrawiamA na czujnik nie jest napisana temp zwarcia, bo często widywałem nabity napis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.