POM Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Witam Spotkałem sie kiedyś na forum z opinia że zbyt duża ilość oleju w układzie smarowania (więcej niż zalecane i przypusćmy więcej niż określa poziom maksymalny) może uszkodzic silnik. Własciwie to co moze ulec uszkodzeniu w takim przypadku i czy nadmiar nie jest gdzieś odprowadzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Uszkodzić? Hmmm... wzasadzie to jak by się dokladnie zastanowić, to było by, to możliwe. Międzyinnym zbyt duży poziom oleju może powodować uderzanie w jego lustro wirujących z dużą prędkością części silnika( wał korbowy) a, to nie jest wskazane. Na ogół, jak wlejesz za dużo oleju to nic się nie stanie, sam ostatnio przez przypadek wlałem zamiast 2.5l 3l. Możę to jednak być przyczyną szybszego spalania oleju i zapiekania się rowków pierścieniowych, ale ja u siebie nie zanotowałem dymienia. Najlepiej trzymać się zalecień i wtedy się człowiek niczym nie przejmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 21 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 DziękiMam jeszcze takie pytanie. W XJ-cie po prawdopodobnie 98 roku zastosowano chłodnicę oleju i wlot oraz wylot z chłodnicy znajdują się w jej górnej części. Czy przy wymianie oleju olej spływa również z chłodnicy (przy spuszczaniu jest zasysany i przepływa przez któryś z króćców)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Jeśli mówisz, że kanał wlotowy i wylotowy znajduje się na górze chłodicy oleju, to olej z niej nie zlatuje. Podczas spuszczania oleju w karterze nie wytwarza się podciśnienie które mogło by go wyssać. Jednak zapewnam cie że ilość oleju która pozostaje w chłodnicy jest bardzo mała w stosunku do dolanego (nowego), więc nie masz się czym przejmować. No i oczywiście jak wymieniasz olej, to musisz wymienić filtr oleju;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 w samochodzie widzialem kiedys jak za duzo oleju poszlo przez odme (przy wysokich obrotach) to zasyfilo to filtr powietrza na tyle skutecznie ze silnik zaczol sie dlawic i stanol, nie uszkodzi to silnika, ale moze byc przyczyna nieplanowanego postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.