Skocz do zawartości

BMW R1200ST do turystyki czy może inny??


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Po kilku letniej przerwie chcę wrócić do jazdy na motocyklu i chciałbym zapytać doświadczonych użytkowników BMW o opinie modelu R 1200ST, wersja RT odpada ze względu na gabaryty, szukam motocykl który jest kompromisem motocykla sportowo turystycznego. Na wstępie powiem że byłem w jednym komisie przymierzyć się do tego motoru, zrobił on na mnie pozytywne wrażenie. Wg mnie plusem jest silnik bokser o dużym momencie obrotowym oraz wał napędowy wraz z umiarkowanym spalaniem co w moich przyszłych planach ma duże znaczenie.

 

Na motocyklu będę podróżował wraz z moją dziewczyną, planuję w sierpniu trasę ok 5000km w alpy(Austria, Szwajcaria, Włochy) i Chorwacja i inne trasy w przyszłych sezonach.

2 osoby + bagaż. (Mam 185 wzrostu, 95kg)

 

Chciałbym się was poradzić, czy ten model jest dobrym wyborem na takie trasy oraz jak się spisuje pod względem trwałości, usterkowości. Szukam motocykla używanego z jak najmniejszym przebiegiem. W mojej okolicy znalazłem kilka egzemplarzy z czego poniższy egzemplarz zrobił na mnie najlepsze wrażenie.

 

http://www.motorocca...-r-1200-st.html

 

 

Rozważam również zakup innego motocykla konkurencyjnej specyfikacji jak Bandit 1250SA lub Honda CBF 1000.

 

Zależy mi na niskim przebiegu i jak najmłodszym roczniku.

Za podobną cenę do 7k(wraz z bagażami) EUR mogę wybrać Bandita z 2008 roku z niewielkim przebiegiem

http://www.motorocca...gsf-1250-a.html

lub Hondę

http://www.motorocca...f-1000-abs.html

 

 

Czy według was warto kupić BMW 3 lata starsze z 20tysięcy km większym przebiegiem czy kupić motocykl japoński młodszy z niewielkim przebiegiem.??

 

Co myślicie?

 

To by chyba było na tyle,

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Edytowane przez Dariusz Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R1200ST czyli tzw katedra ( ze wzgledu na charakterystyczne światło) nie jeździ ich duzo ale to sprawdzona jednostka z tego co słyszałem wśród beemkarzy. Wejdź na forum http://www.bmwmotoklub.pl/ tam znajdziesz zdecydowanie wiecej użytkowników tego sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem szczęśliwym posiadaczem R 1200 ST.Motocykl sprzedałem w ubiegłym miesiącu.

 

I tak po kolei - plusy:

 

rewelacyjne zawieszenie

super hamulce ABS

kardan

fabryczne mocowanie kufrów które nie szpeci motocykla

niskie zużycie paliwa

regulacja wysokości szyby,kierownicy,siedzenia

grzane manetki

Wygodny dla pasażerki

 

Minusy

za niska szyba

za niska pozycja kierowcy do turystyki

Mały kufer centralny oryginał BMW

Awarie anteny immobilajzera

Kłopotliwa i droga wymiana tarczy sprzęgła (trzeba rozebrać połowę motocykla)

Padające kardany

Słaba dostępność oleju do kardana i np.pompy sprzęgła (tylko serwisy BMW)

 

Czy kupił bym jeszcze raz BMW R1200 ST ---NIE !!!

 

Głównie ze względu na konieczność serwisowania kilkuletniego motocykla w serwisie,i związane z tym koszty.

 

Kapiszon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapiszon,

 

Przy jakim przebiegu wystąpiły u Ciebie problemy z kardanem lub tarczami sprzęgła??.

Czy przy przebiegu około 30 tys mogę spodziewać się jakichś konkretnych awarii czy to raczej bolączka motocyklów z dużym przebiegiem? Chciałbym kupić moto które wytrzyma bezawaryjnie co najmniej 2- 3 sezony (około 40-50tys km).

 

Nie ukrywam, że koszta serwisowanie mają duży wpływ, tym bardziej że tutaj gdzie mieszkam do niskich nie należą, stąd rozważam również zakup Japończyka z małym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik BMW R 1200 ma jedną tarczę sprzęgłową,dokładnie tak samo jak w samochodach.Tarcza jest pomiędzy silnikiem - a skrzynią biegów.

Do wymiany trzeba praktycznie rozebrać cały motocykl dzieląc go na 2 części.I rozpołowić silnik.

Nie wiem ile wytrzyma sprzęgło,i już mnie to nie interesuje.

 

Płyn w układzie hamulcowym należy wymieniac co sezon,ponieważ hamulce zasila elektryczna pompa która przy każdym użyciu hamulca przepompowuje płyn.Płyn dużo bardziej się zużywa.Wymiana płynu do prostych nie należy bo trzeba odpowietrzać 4 układy w odpowiedniej kolejności (9 odpowietrzników).

Więc należy odwiedzić serwis.

 

Prawie każda czynność obsługowo-naprawcza jest tak zaprojektowana że należy to zrobić w serwisie!!!

Na zakup BMW mnie było stać - ale na serwisowanie już NIE.

 

Jak mówią właściciele motocykli BMW

 

"Motocykli BMW się nie naprawia - motocykle BMW się serwisuje"

 

Jeżeli mam wybierać czy zostawić kasę za przegląd w serwisie - czy za tą kasę pojechać na wczasy.To wybieram to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany trzeba praktycznie rozebrać cały motocykl dzieląc go na 2 części.I rozpołowić silnik.

Jakie rozebrac caly motocykl? Wyjmujesz wahacz, potem skrzynie i juz. Jest troche elementow dookola ktore trzeba odkrecic, ale bez przesady, zadna filozofia

Rozkladanie za pierwszym razem zajelo mi 2 popoludnia, skladanie jakies 4h nigdzie sie nie spieszac, saczac browarka

I po co chcesz rozpolawiac silnik?

 

Plyn da sie wymienic bez koniecznosci odpowietrzania ukladu

Slaba dostepnosc oleju do kardana? Toz to zwykly przekladniowy 80W90

 

Zmien serwis Kolego, najwyrazniej poczuli frajera i bajek Ci naopowiadali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zmieniać serwis - zmieniłem motocykl.

 

A tak przy okazji to do kardana do R 1200 należy lać tylko

Castrol Differential SAF - X0

 

Do sprzęgła

Vitamol V10

 

To nie jest "pancerny" model BMW R 1150.

To jest NIESTETY BMW R1200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gru,

 

Widzę, że też miałeś styczność z tym motocyklem, możesz coś więcej napisać o tym konkretnym modelu? Co sądzisz o nim?

Jakie przebiegi te motocykle wytrzymują bezproblemowo, kiedy zaczynają się pierwsze bolączki?

 

Każdy motocykl ma jakieś wady i awarie są nieuniknione. Najważniejsze chyba jest trafić na dobrego mechanika który się zna i wie co robi. Kasować to każda ASO lubi, a nawet bardzo, także nie dziwie się Kapiszon że takie masz złe uczucia do marki i motocykla.

Edytowane przez Dariusz Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji to do kardana do R 1200 należy lać tylko

Castrol Differential SAF - X0

Czyli syntetyczny 75W90. Tylko Castrol taki produkuje? Kardan sie zatrze jak wlejesz np Mobila?

Pewnie ze w ASO wleja Ci Castrola, najchetniej z butelki z napisem BMW w ekstra cenie.

O jakosci polskiego ASO juz troche slyszalem, tak wiec nie dziwie sie Twojej goryczy, ale zmieniac motocykl tylko z tego powodu? To juz nie ma "zwyklych" serwisow? Poza tym Dariusz mieszka w Holandii, a Ty mu odradzasz zakup motocykla na podstawie doswiadczen z serwisem w Polsce, troche bez sensu, nie sadzisz?

 

 

Dariusz, nie mialem stycznosci z ST, mam stare K1100RS, a to troche inna konstrukcja

 

Czy według was warto kupić BMW 3 lata starsze z 20tysięcy km większym przebiegiem czy kupić motocykl japoński młodszy z niewielkim przebiegiem.??

Na Twoim miejscu nie skupialbym sie na jak najnizszym przebiegu. Kazdy z tych motocykli powinien bez problemu dociagnac do 100tys bez powazniejszych napraw. Wybralbym ten ktory mi sie najbardziej podoba i ktory jest w najlepszym stanie.

Edytowane przez gru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem to chyba jednak nie tak do konca. Przegonilem go troche po autostradzie, spalanie kolo 14 l/100 km przy predkosci max - z tego co pamietam to bodajze 220 km/h. Co prawda mialem ten motocykl przez tydzien czasu, ale nie zrobl on na mnie pozytywnego wrazenia.

 

Nie sprawdzalem ile chcesz wydac, ale mniej problemow bedziesz mial z seria " K " .

 

Co do wymiany sprzegla to tu mozna sobie to wyobrazic

 

https://picasaweb.google.com/ksrider/BMWHP2Sport#5743414586138395810

 

 

https://picasaweb.google.com/ksrider/BMWHP2Sport#5743414573893419858

 

 

https://picasaweb.google.com/ksrider/BMWHP2Sport#5743414597832507458

 

pozdro

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzętów z przeznaczeniem jakie napisałeś jest cała masa. Poza tymi, które wymieniłeś dochodzi jeszcze kilka turystycznych enduro jak i typowych turystyków. Można przebierać i przebierać.

Odnośnie tych, które wymieniłeś stawiałbym na dużego bandziora. In plus względem BMW - niższe koszty utrzymania, większa dostępność części, większy wybór na rynku sprzętów używanych w tym sporo polskiego pochodzenia. Jest więc jakaś szansa trafić tzw. "pewniaka" :)

In minus wlaściwie chyba tylko łańcuch zamiast wału, ale jeśli masz centralny podnóżek to wg mnie to nie jest aż taki duży minus.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nieciekawie wygląda motocykl podczas wymiany sprzęgła.

 

Co do serii K to rozważałem też tą opcję ale trochę musiałbym wyjść poza założony budżet.

Znalazłem jeden egzemplarz w moim zasięgu cenowym z stosunkowo niedużym przebiegiem.

http://www.motoroccasion.nl/motoren/1034380/bmw-k-1200-r.html

Do ceny motocykla musiałbym doliczyć koszt zakupu zestawu kufrów +/-600eur extra.

Założyliśmy wydać do 7k na motocykl z kuframi + 3k na nowe ubrania dla 2 osób(buty kaski , kurtki itd.).

Jak wygląda sprawa serwisowania K 1200 R w porównaniu do serii r1200 r i czy spokojnie można wybrać się nim w dłuższą trasę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa serwisowania K 1200 R w porównaniu do serii r1200 r i czy spokojnie można wybrać się nim w dłuższą trasę??

 

1. Nie polecam seryjnych kofrow, sa male i niepakowne, dizo lepsza opcja to akup jakichs tektylnych, jest ich cala masa.

 

2. Nie smigalem R'ka na dluzszych trasach nie wiem wiec jak bedzie sie spisywac, z " S " ka nie ma najmniejszych problemow. Koszta service 1000 , 10 000 i 20 000 km to cos kolo 150,- €, w porownaniu do innych motongow - smieszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie polecam seryjnych kofrow, sa male i niepakowne, dizo lepsza opcja to akup jakichs tektylnych, jest ich cala masa.

Kierowałbym się raczej w zestaw kufrów firmy GIVI, myślę że to rozsądne i sprawdzone rozwiązanie.

 

A jak spalanie tego silnika, czytałem jakieś dziwne opinie o spalaniu rzędu 5-6 litrów przy prędkościach przelotowych 150-17km/h, jak te informacje mają się do faktów. Jakie jest realne spalanie tego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spalanie tego silnika, czytałem jakieś dziwne opinie o spalaniu rzędu 5-6 litrów przy prędkościach przelotowych 150-17km/h, jak te informacje mają się do faktów. Jakie jest realne spalanie tego motocykla.

 

Wloz to miedzy bajki.

 

moja " S " ka palila przy 100 - 120 km/h ca 5,2 l / 100. Mysle, ze przy 150 - 170 km/h spalanie bedzie sie wachac miedzy 6,5 - 7,5 l / 100 km.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...