JERY Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Witam. Poszukuje uszczelek do tloczka pompy sprzegla w KTM EXC 520 z 2002 roku. Wiem ze sa zestawy naprawcze, ale kosztuja 200zl i szukam tanszego rozwiazania. Moze ktos wie gdzie kupic same uszczelki albo rozwiazal ten problem w inny sposob? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 z doświadczenia z ktm mogę powiedzieć, że jak pompa już cieknie to zestaw naprawczy nie bardzo pomoże. Najczęściej wytarty jest już cylinderek. Zestawy naprawcze wymienia się co określony czas a nie kiedy zaczyna już lecieć. Samych uszczelniaczy nie masz co szukać bo pompy magury mają nietypowy wymiar, kiedyś nawet chciałem dorobić ale nigdzie nie mieli maszyny mogącej zrobić tak małe uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Pompa nie cieknie. Poszly same uszczelki. Spuchly i sprezyna nie ma sily cofac cylinderka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 a co lałeś do pompy, że Ci uszczelki spuchły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Plyn hamulcowy :/ Doradzil mi pewien mechanik. I dalej twierdzi, ze pare kladow z silnikiem KTMa i pare motocykli od 2008 roku jezdzi na plynie hamulcowym w sprzegle i nic sie nie dzieje. Natomiast na oleju sprzeglo sie gotuje i zanika. Po ostygnieciu silnika sprzeglo wraca. Malo tego. Ostatnio byl na zawodach i w nowym kladzie z fabrycznym olejem i przebiegiem 13mth dzieje sie dokladnie tak samo. Im silnik bardziej goracy, tym bardziej sprzeglo ginie. Klamka wpada i koniec jazdy. Silnik ostygnie sprzeglo wraca i jest jak byc powinno. Juz sam nie wiem co mam o tym myslec. Rok temu moj kolega w 525 tez walczyl ze sprzeglem. Lal juz wszystko. Magura blood, oleje motorexa do sprzegiel i dupa. Silnik zagrzany = koniec jazdy. Czym to zalac zeby bylo ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 może leci z dolnego wysprzęglika i jak się nagrzeje to oring puszcza bokiem. Gdzieś w temacie o exc ktoś pisał, że wrzucił tam większy oring i załatwiło sprawę, może u Ciebie jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 może leci z dolnego wysprzęglika i jak się nagrzeje to oring puszcza bokiem. Gdzieś w temacie o exc ktoś pisał, że wrzucił tam większy oring i załatwiło sprawę, może u Ciebie jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Ale u mnie nie leci. Wzielismy tloczek z takiego samego egzemblaza i sprzeglo jest ok. Tylko ze malo jezdzilem zeby stwierdzic czy na oleju motoreksa sprzeglo sie zagotuje i zginie. Sprawdze to wkrotce. Poza tym nie tlumaczy to ginacego sprzegla w prawie nowym kladzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 (edytowane) kolego na pokrywie pompy jest napisane wyraźnie "mineral oil only", ja latam na oleju do zawiasu citroena LHM, zielony, płyn hamulcowy się nie nadaje mi padł puszczał kiedyś wysprzęglik i olej ze sprzegła wciekał do skrzyni, sprawe załatwil o rozmiar grubszy oring i juz ze 25mth tak smigam, jest OK ogólnie trzeba utrzymywać w czystości okolice pompy, trzeba latac w handbarach jeśli moto często lezy, bo inaczej przy wbiciu kierowicy w ziemię syf dostaje się pod uszczelke (harmonijke) i zabija tłoczek, tez mialem z tym problem, ale wystarczyło wyczyścic i zalożyc handbary uzupelniasz uklad strzykawą z dołu, tak jak manual nakazuje, czy lejesz od góry? Edytowane 7 Maja 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Robilem i tak i tak. I od dolu i od gory. Okazalo sie ze to wina tloczka. Spuchniete uszczeli stawialy na tyle duzy opor, ze tloczek nie cofal sie do konca i uczelka ktora jest odpowiedzialna za tworzenie cisnienia nie wracala na tyle zeby znalesc sie przed dziurka w zbiorniczku i pobrac nowa porcje plynu. W ten sposob klamka byla coraz blizej manetki, az w koncu mimo docisnietej klamki do konca sprzeglo i tak bralo. Problem pojawial sie podczas pol sprzegla gdy ruch tloczka byl wolny. Przy strzale z klamki tloczek wracal do konca. Zalozylem tloczek z innego egzemblaza i jak reka odjal. Dzisiaj latalem 3h i sprzeglo nie zniknelo na oleju. To co pisalem o znikaniu sprzegla po zagrzaniu silnika, przydazylo sie komus. Nie mi. Powiedzmy ze w uzywanych sprzetach ktos zle napelnial/odpowietrzal uklad. Ale jak wyjasnic znikajace sprzeglo w nowej sztuce? W fabryce tez nie wiedza jak zalac/odpowietrzyc uklad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.