Skocz do zawartości

Honda NSR 125, a potem CBR 600 F4 - 168/170cm wzrostu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W lipcu skończę 18 lat. Chciałbym zrobić prawo jazdy na kat. A.

I tu lampka w głowie się włączyła czy mój wzrost jest właściwy. Mam 168/170 cm wzrostu i nie wiem czy urosnę jeszcze, ale pewnie nie. Mój tata ma 176cm a moja mama ok. 160cm także ja jestem pomiędzy ich wzrostu. Dodam, że ważę 71kg.

Na początku powiem, że nie miałem styczności z motorami ale tylko dlatego, że nie miałem możliwości. W rodzinie nikt nie jeździ, a znajomi głównie kat. B.

 

Na początek chciałem kupić Honda NSR 125 - pytanie czy mój wzrost jest odpowiedni?

Wiem, że muszę trzymać się pewnie na stopach, na pełnych np. gdy stoję na światłach.

Myślę, że ten na początek będzie dobry by nabrać doświadczenia.

 

Kolejnym zakupem byłby CBR 600 F4 która wpadła mi w oko, ale ze względu na to że budżet będzie na pewno ograniczony i doświadczenie moje jest zbyt małe uważam, że to nie byłby dobry pomysł kupić go jako pierwszego.

 

Dodam, że nie interesują mnie enduro, cruisery itp. Głównie sportowe.

 

Jak myślicie, czy mój wzrost będzie odpowiedni do NSR 125, a potem do CBR 600 F4?

Bo czytałem dużo, że można obniżyć zawieszenie, albo zmienić siedzenie itp, ale nie chciałbym się bawić... chciałbym czuć się pewnie na motorze.

Nie chce też wydać kasy na kat. A by potem nie móc jeździć sobie swobodnie motorem którym sobie upatrze. Bo jeżeli by tak było to zrobię niestety kategorię B. A od przyszłego roku wchodzą nowe przepisy związane z A.

A słyszałem, że Hondy są niższe w porównaniu do Kawasaki na przykład.

 

Prosze o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost nie ma nic do rzeczy, takie rzeczy można nadrobić techniką zwłaszcza, że 170 to nie jest tak bardzo mało. Po za tym i tak o sięganiu nogami decyduje wysokość siodła względem krocza. Złap się za miarkę i sprawdź ile masz cm od ziemi do krocza i potem możesz szukać wysokości siodła w NSR.

NSR jest niezła na początek tylko trzeba uważać na charakterystykę dwusuwa, ponieważ przez połowę zakresu nic się nie dzieje aż wpada rezo i sprzęt zaczyna produkować moc.

 

Sprzęty można łatwo obniżać bez poważnych zmian w konstrukcji tylko, że nie do każdej maszyny znajdziesz zestaw.obniżający i ceny są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na prostej nodze, możesz w lekkim rozkroku. Za 3 kawałki to trudny temat. NS-1, TZR, CBR125 i tego typu wynalazki ze starszych roczników. Pierwsza pozycja może i nie za mocna ale bardzo ceniona, teoretycznie najlepsza szosowa 80'tka. Dobre wieści są takie, że jak kupisz zmęczony sprzęt to nie będzie go żal przy wywrotkach i upadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to zakładasz, że takowe będą.

 

Słuchajcie a jeżeli zrobiłbym A1, ona jest do 125cm3 i mocy 11kw.

Ale np. taka Honda nsr 125 nie będę mógł jeździć bo ma moc 30kw tak?

 

Ale są różne te nsr 125 np z "R" widze taką: http://otomoto.pl/ho...2-M3148778.html - to jest przykład oczywiście.

Jest taka możliwość, że ma 8kw tylko ?

Edytowane przez Exilled
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to zakładasz, że takowe będą.

 

Słuchajcie a jeżeli zrobiłbym A1, ona jest do 125cm3 i mocy 11kw.

Ale np. taka Honda nsr 125 nie będę mógł jeździć bo ma moc 30kw tak?

 

Ale są różne te nsr 125 np z "R" widze taką: http://otomoto.pl/ho...2-M3148778.html - to jest przykład oczywiście.

Jest taka możliwość, że ma 8kw tylko ?

 

Jasne, że będą. To jest chyba jedyna rzecz którą można powiedzieć na pewno.

Błąd w aukcji, ktoś niepotrzebnie przeliczył 11kW (kiloWató) myląc je z KM (Koniami Mechanicznymi) tak samo jak ty pomyliłeś 30kW(40,5 KM) z 30KM (22,2kW)

11kW to około 15KM.

 

coo? nsr125 30 KM ? :laugh: nie ma takiej ...

A na allegro ludzie różne rzeczy wypisują ... nsr 125 z czego co mi wiadomo ma 10.9 kW :wink:

 

Zablokowana owszem tak żeby spełniać wymogi kat A1 ale po usunięciu blokad może rozwinąć ponad 25KM ( w sieci podają nawet 28 co też jest prawdopodobne ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widziałem maksymalne wymagania motora do A1 to były 125cm3 i moc 11kW. Tak na stronie zostało napisane.

 

A2...od przyszłego roku. Jednak wtedy trzeba mieć A1, potem A2, i dopiero na A.

Dlatego chce w tym roku robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A2...od przyszłego roku. Jednak wtedy trzeba mieć A1, potem A2, i dopiero na A.

 

W tym roku mozesz jeszcze zrobic pelne A.

 

Aby robic A2 nie musis miec A1.

 

Na początek chciałem kupić Honda NSR 125 ... Kolejnym zakupem byłby CBR 600 F4

 

NSR mogla by byc, ale na naprawy, service wydasz majatek. O wiele tansza w utrzymaniu maszyna w 4T.

 

Kolejny zakup po 125 - ce to paranoja i rzucenie sie z motyka na slonce. cokolwiek z klasy 500w 2 cyl bedzie ok. CBR 600 to na trzeci motocykl.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że w tym roku mogę pełne A zrobić to wiem i to chce właśnię zrobić.

Nie rozumiem.

W przyszłym roku wejdą nowe regulaminy.

Od 18 roku życia jest kat. A2. Ma nieograniczoną pojemność skokową, ale max 35kw czyli 48KM.

 

Co to 4t?

Yyy. a zamiast nsr 125 co proponujesz? Ale wydaje mi się na początek dobry. Mój znajomy kupił go na początek i ogólnie zadowolony jest.

Pamiętajmy też, że mam te 168/170cm wzrostu.

 

Pytanie odnośnie tego czy na światłach można lekko przechylić motor na przykład na lewą nogę i tylko na jednej się opierać?

W cenie 3/4tyś max co mogę kupić dosyć dobrego na którym nabiorę doświadczenia? Ale też by miał charakter sportowy.

 

Może Aprilia RS?

Yamaha TZR 125? Cenowo podobne, ale jeżeli chodzi o ich możliwości to nie wiem.

Edytowane przez Exilled
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to 4t ?

Yyy. a zamiast nsr 125 co proponujesz?

 

4- ro sow

 

NSR 2T - 2 - sow

 

Wzrost jest wystarczajacy.

 

POdaroj sobie 2T bo wladujesz sie coi najwyzej w koszty.

 

Honda CBR 125 R rozwiazuje Twoje problemy.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeca już raz Ci opisywałem co, jak i dlaczego...

1 Wzrost nie ma znaczenia, wyłącznie długość nóg i to jak siedzisz na motocyklu z podparciem jedną nogą włącznie

2 CBR125 o której pisałem to dzisiejsza alternatywa dla NSR i ma 4T co jest skrótem dla czterosówa, taki typ silnika

Trzecia sprawa jest dyskusyjna, bo: Możesz kupić za 3k dowolną 125ccm której totalnie nie będzie żal

Możesz możliwie dobrze wydać te pieniądze i to na pewno nie będzie RS (to dwusów i drogi w utrzymaniu w dodatku) czy zdrowa NSR a raczej zostanie Ci kasa na ową CBR wypisaną wcześniej, CB125 albo YBR

Albo ostatnia opcja będąca gdzieś pomiędzy, chiński sprzęt typu Romet którego ani nie żal ani też nie będzie przesadnie stary i zbyt mocny.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...