Exilled Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Witam. W lipcu skończę 18 lat. Chciałbym zrobić prawo jazdy na kat. A.I tu lampka w głowie się włączyła czy mój wzrost jest właściwy. Mam 168/170 cm wzrostu i nie wiem czy urosnę jeszcze, ale pewnie nie. Mój tata ma 176cm a moja mama ok. 160cm także ja jestem pomiędzy ich wzrostu. Dodam, że ważę 71kg.Na początku powiem, że nie miałem styczności z motorami ale tylko dlatego, że nie miałem możliwości. W rodzinie nikt nie jeździ, a znajomi głównie kat. B. Na początek chciałem kupić Honda NSR 125 - pytanie czy mój wzrost jest odpowiedni?Wiem, że muszę trzymać się pewnie na stopach, na pełnych np. gdy stoję na światłach.Myślę, że ten na początek będzie dobry by nabrać doświadczenia. Kolejnym zakupem byłby CBR 600 F4 która wpadła mi w oko, ale ze względu na to że budżet będzie na pewno ograniczony i doświadczenie moje jest zbyt małe uważam, że to nie byłby dobry pomysł kupić go jako pierwszego. Dodam, że nie interesują mnie enduro, cruisery itp. Głównie sportowe. Jak myślicie, czy mój wzrost będzie odpowiedni do NSR 125, a potem do CBR 600 F4?Bo czytałem dużo, że można obniżyć zawieszenie, albo zmienić siedzenie itp, ale nie chciałbym się bawić... chciałbym czuć się pewnie na motorze.Nie chce też wydać kasy na kat. A by potem nie móc jeździć sobie swobodnie motorem którym sobie upatrze. Bo jeżeli by tak było to zrobię niestety kategorię B. A od przyszłego roku wchodzą nowe przepisy związane z A.A słyszałem, że Hondy są niższe w porównaniu do Kawasaki na przykład. Prosze o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Wzrost nie ma nic do rzeczy, takie rzeczy można nadrobić techniką zwłaszcza, że 170 to nie jest tak bardzo mało. Po za tym i tak o sięganiu nogami decyduje wysokość siodła względem krocza. Złap się za miarkę i sprawdź ile masz cm od ziemi do krocza i potem możesz szukać wysokości siodła w NSR.NSR jest niezła na początek tylko trzeba uważać na charakterystykę dwusuwa, ponieważ przez połowę zakresu nic się nie dzieje aż wpada rezo i sprzęt zaczyna produkować moc. Sprzęty można łatwo obniżać bez poważnych zmian w konstrukcji tylko, że nie do każdej maszyny znajdziesz zestaw.obniżający i ceny są różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exilled Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Dzięki za odpowiedź.Ale miarką zmierzyć to stojąc prosto na nogach?A co możesz mi polecić jeszcze na początek o podobnym silniku 125cm3? I cena by była ok. 3tyś max na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Za 3 tys ładnej NSR nie kupisz. Gwarantuje, sam remont NSR to koszt około 1 tys. Ładna nsr to około 5 tys. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Możesz na prostej nodze, możesz w lekkim rozkroku. Za 3 kawałki to trudny temat. NS-1, TZR, CBR125 i tego typu wynalazki ze starszych roczników. Pierwsza pozycja może i nie za mocna ale bardzo ceniona, teoretycznie najlepsza szosowa 80'tka. Dobre wieści są takie, że jak kupisz zmęczony sprzęt to nie będzie go żal przy wywrotkach i upadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exilled Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) Heh to zakładasz, że takowe będą. Słuchajcie a jeżeli zrobiłbym A1, ona jest do 125cm3 i mocy 11kw.Ale np. taka Honda nsr 125 nie będę mógł jeździć bo ma moc 30kw tak? Ale są różne te nsr 125 np z "R" widze taką: http://otomoto.pl/ho...2-M3148778.html - to jest przykład oczywiście.Jest taka możliwość, że ma 8kw tylko ? Edytowane 9 Maja 2012 przez Exilled Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK. Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 coo? nsr125 30 KM ? :laugh: nie ma takiej ...A na allegro ludzie różne rzeczy wypisują ... nsr 125 z czego co mi wiadomo ma 10.9 kW :wink: Cytuj LwG! :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exilled Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 No właśnie nie wiem, bo znam dokładnie kto jaką ma moc.Ale czy jest to opłacalne? Robić A1? Gdy o 100zł więcej mogę zrobić A? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK. Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 rób a2... Cytuj LwG! :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Heh to zakładasz, że takowe będą. Słuchajcie a jeżeli zrobiłbym A1, ona jest do 125cm3 i mocy 11kw.Ale np. taka Honda nsr 125 nie będę mógł jeździć bo ma moc 30kw tak? Ale są różne te nsr 125 np z "R" widze taką: http://otomoto.pl/ho...2-M3148778.html - to jest przykład oczywiście.Jest taka możliwość, że ma 8kw tylko ? Jasne, że będą. To jest chyba jedyna rzecz którą można powiedzieć na pewno.Błąd w aukcji, ktoś niepotrzebnie przeliczył 11kW (kiloWató) myląc je z KM (Koniami Mechanicznymi) tak samo jak ty pomyliłeś 30kW(40,5 KM) z 30KM (22,2kW)11kW to około 15KM. coo? nsr125 30 KM ? :laugh: nie ma takiej ...A na allegro ludzie różne rzeczy wypisują ... nsr 125 z czego co mi wiadomo ma 10.9 kW :wink: Zablokowana owszem tak żeby spełniać wymogi kat A1 ale po usunięciu blokad może rozwinąć ponad 25KM ( w sieci podają nawet 28 co też jest prawdopodobne ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exilled Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 No jak widziałem maksymalne wymagania motora do A1 to były 125cm3 i moc 11kW. Tak na stronie zostało napisane. A2...od przyszłego roku. Jednak wtedy trzeba mieć A1, potem A2, i dopiero na A.Dlatego chce w tym roku robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 A2...od przyszłego roku. Jednak wtedy trzeba mieć A1, potem A2, i dopiero na A. W tym roku mozesz jeszcze zrobic pelne A. Aby robic A2 nie musis miec A1. Na początek chciałem kupić Honda NSR 125 ... Kolejnym zakupem byłby CBR 600 F4 NSR mogla by byc, ale na naprawy, service wydasz majatek. O wiele tansza w utrzymaniu maszyna w 4T. Kolejny zakup po 125 - ce to paranoja i rzucenie sie z motyka na slonce. cokolwiek z klasy 500w 2 cyl bedzie ok. CBR 600 to na trzeci motocykl. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exilled Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 (edytowane) To, że w tym roku mogę pełne A zrobić to wiem i to chce właśnię zrobić.Nie rozumiem.W przyszłym roku wejdą nowe regulaminy.Od 18 roku życia jest kat. A2. Ma nieograniczoną pojemność skokową, ale max 35kw czyli 48KM. Co to 4t?Yyy. a zamiast nsr 125 co proponujesz? Ale wydaje mi się na początek dobry. Mój znajomy kupił go na początek i ogólnie zadowolony jest.Pamiętajmy też, że mam te 168/170cm wzrostu. Pytanie odnośnie tego czy na światłach można lekko przechylić motor na przykład na lewą nogę i tylko na jednej się opierać?W cenie 3/4tyś max co mogę kupić dosyć dobrego na którym nabiorę doświadczenia? Ale też by miał charakter sportowy. Może Aprilia RS?Yamaha TZR 125? Cenowo podobne, ale jeżeli chodzi o ich możliwości to nie wiem. Edytowane 10 Maja 2012 przez Exilled Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Co to 4t ?Yyy. a zamiast nsr 125 co proponujesz? 4- ro sow NSR 2T - 2 - sow Wzrost jest wystarczajacy. POdaroj sobie 2T bo wladujesz sie coi najwyzej w koszty. Honda CBR 125 R rozwiazuje Twoje problemy. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 (edytowane) Przeca już raz Ci opisywałem co, jak i dlaczego...1 Wzrost nie ma znaczenia, wyłącznie długość nóg i to jak siedzisz na motocyklu z podparciem jedną nogą włącznie2 CBR125 o której pisałem to dzisiejsza alternatywa dla NSR i ma 4T co jest skrótem dla czterosówa, taki typ silnikaTrzecia sprawa jest dyskusyjna, bo: Możesz kupić za 3k dowolną 125ccm której totalnie nie będzie żalMożesz możliwie dobrze wydać te pieniądze i to na pewno nie będzie RS (to dwusów i drogi w utrzymaniu w dodatku) czy zdrowa NSR a raczej zostanie Ci kasa na ową CBR wypisaną wcześniej, CB125 albo YBRAlbo ostatnia opcja będąca gdzieś pomiędzy, chiński sprzęt typu Romet którego ani nie żal ani też nie będzie przesadnie stary i zbyt mocny. Edytowane 10 Maja 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.