SensiG Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam Was wszystkich serdecznie.Mam na imię Adrian, kupiłem sobie K750 z silnikiem dniepra 650 około miesiąca temu.Zabrałem się za remont silnika bo strasznie ciekło.No i pojawiły się problemy. Pytanie nr 1Po czym poznać czy cylinder jest po szlifie ? Pytam ponieważ okazało się, że pierścionki wypadałoby wymienic ponieważ mają straszne luzy na zamkach. Pytanie nr 2Jest sporo nagaru na gniezdach zaworowych. Czy moge sobie go wyczyścić jakimś piepierkiem ściernym itp ? Pytanie nr 3Wyczytałem, że pierścienie przy składanu powinny być obrócone wgzlędem siebie o 120 stopni. Składając lewy cylinder ustawiłem wszystkie zamki od "góry" ( prawie w jednej lini ) aby ułatwić sobie zadanie. Czy jest to duzy błąd czy one same się troche poobracają ? Pytanie nr 4Składając lewy cylinder zapomniałem wyciągnąć starej uszczelki z pod głowicy i założyłem nową. Obecnie są tam dwie. Czy to aż tak kardynalny błąd ze mam to rozebrać i złożyć od nowa ? Dzięki za podpowiedziPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 (edytowane) Na 1 Po tym, ze ma siatke honowniczą. Luzy mają byc odpowiednie a nie straszne ani niestraszne.Na 2 Mozesz wyczyścić papierem i zacząć remont od poczatku. Ale blyszczec sie bedą ładnieNa 3 Mozesz liczyc ze sie troche obrócą. Ale jest to błąd kardynalnyNa 4 Rozebrać, załozyć nową. Nie tą nową którą wyjmiesz tylko nową-nową ;] Edytowane 1 Maja 2012 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SensiG Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Na 1 Po tym, ze ma siatke honowniczą. Luzy mają byc odpowiednie a nie straszne ani niestraszne.Na 2 Mozesz wyczyścić papierem i zacząć remont od poczatku. Ale blyszczec sie bedą ładnieNa 3 Mozesz liczyc ze sie troche obrócą. Ale jest to błąd kardynalnyNa 4 Rozebrać, załozyć nową. Nie tą nową którą wyjmiesz tylko nową-nową ;] Czyli rozumiem, że nie wolno ?Jeszcze jedno pytanko... Na tłoku są 4 pierścionki tak ? Od góry jest jeszcze jeden taki cieniutki ( w porównaniu do reszty ) rowek i tam nie ma nic, a dokładniej jakiś syf. Tam też powinien być jakiś pierścionek ? Przepraszam za tak denne pytania, ale nie jestem mega uzdolniony mechanicznie, jest to pierwszy motor który robie sam...a kto pyta nie błądźi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Kup sobie książkę o remontach rusków bo faktycznie ręce się załamują jak się czyta pierwszy post. Owszem, nikt nie urodził się mistrzem ale takie błędy to nie niewiedza tylko lenistwo aby ją posiąść. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 SensiG- takich ulepionych byle jak rusków jest cala masa. Zeby zwłaszca dniepr przyzwoicie jezdził trzeba posiadać troche wiedzy. Nie kwestionuje tego ze chcesz ją miec. Tylko te pytania które zadasz bo pomyslisz to jedno. Drugie to te które ci nie przyjdą do głowy i załozysz coś całkiem do kitu. Daltego polecam ci zaopatrzenie sie w podstawowe lektury odnosnie mechaniki motocyklowej- tej najprostrzej. Od tego zacznij. Innaczej skonczy sie fiaskiem, kolejnym zawiedzionym ruskami i niepotrzebnymi wydatkami na części i remonty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SensiG Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Powiem Wam szczerze, że to co pisałem do tej pory to jest pikuś... okazało się, że mam dwa różne tłoki - a to chyba nienajlepiej...Jeden jest bardziej stożkowy ma większe wyżłobienia i 4 pierścionki. Drugi jest bardziej płaski i ma 5 rowków z tym że w tym pierwszym (taki cieniutki) jest tylko nagar. Czasami lektura nie spełnia zadania i potrzeba zwykłej rady ludzi z doświadczeniem. Temat proszę zamknąć bo to nie ma sensu. Lekutre mam pt "Ciężkie motocykle radzieckie". Niestety jest tam bardzo mało informacji na temat silników o poj. 650 i w tym tkwi problem. Jakoś dam sobie radę. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 NIe ma co zamykać i to nie chodzi o to aby Cię zniechęcić..wręcz odwrotnie. Jednak na początek zaopatrz się w bardziej konkretną lekturę traktująca o marce, którą posiadasz a potem na Twoje pytania chętnie odpowiemy.Chodzi o to, że brak Ci fundamentalnych podstaw, które powinieneś znać i nawet o nie nie pytać. Nie poddawaj sie, walczyć będziemy razem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SensiG Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Wiem, że moje pytania są śmieszne. Jeżeli chodzi o pierścienie to fakt, mój głupi błąd... Pytam dlatego, że słyszałem za one same w sobie siętroche obróca ale nie wiem na ile i chciałem dopytać tutaj. A w sprawie uszczelek pod głowica. To też moj ewidentny błąd, poprostu zapomniałem o niej aleee... Pytam czy może zostać ponieważ przed tym moim remontem "buchało", kopciło mi między głowicą a cylindrem, czyli oznaka jakby wypluło uszczelke z pod głowicy, problem w tym ze ona tam jest... Dlatego pytam czy mogą być dwie może teraz bedzie szczelne... Ale rozumiem, że nie bo zwiększa siękomora spalania i spadnie kompresja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.