Skocz do zawartości

Licznik Koso DB-01R


michal1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Mam dwie zagwostki przy podłączeniu nowo zakupionego licznika Koso DB-01R do mojej cebry f3.

 

Udało mi się podłączyć: zasilanie, kontrolkę ciśnienia oleju, długich świateł i kierunków, prędkościomierz.

Pozostały dwie rzeczy:

 

1. Neutral - tutaj problem przedstawia się tak: w momencie, kiedy podpinam kabelek (W) z zegarów do (Lg) z czujnika to kontrolka świeci się cały czas, niezależnie od zapiętego/niezapiętego biegu. Jeżeli podpinam (W) do (Lg/R) to kontrolka nie świeci w ogóle.

Gdzie w takim razie podłączyć ten kabelek? Czy może ciągłe świecenie na kabelku (Lg) wskazuje na uszkodzenie czujnika?

 

2. Obrotomierz - to chyba najtrudniejsze. Skąd w cebrze "biorą" się obroty? Bo nie bardzo wiem jak się zabrać za podłączenie.

 

Tutaj link do schematu elektrycznego tego licznika:

http://www.endurosho...geanleitung.pdf

 

Pozdrawiam przed majówką ;)

 

Majkel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do neutrala to podaj na W masę po prostu z aku i zobacz co się dzieje bo ten schemat to zakręcony jak bawole rogi i nie jeden amerykanin mógłby proces wytoczyć.

RPM to według schematu masz dwa zestawy wiązek do obrotomierza. W jednym i drugim przypadku masz się podłączyć pod cewkę (przewód sterujący) , nawinać kilka zwojów na przewód wysokiego napięcia i to zaizolować...

Jakiś ciężki mózg robił schemat.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak daje (W) na mase to świeci sie cały czas (chyba dlatego, że + jest z kluczyka i jak zegary są włączone to po prostu (W) masuje). Pytanie właśnie jak zrobić, żeby masował w odpowiednim momencie ;) . Czy jest możliwość sprawdzenia czujnika "poza motocyklem", niestety nie bardzo mam dostęp do innego na próbe.

 

2. "Nawinąć kilka zwojów", czyli, że mam rozciąć przewód WN biegnący do świecy i nakręcić kilka zwojów (tak mi sie wydaje) czy wystarczy na izolacje nawinąć? Może to trochę debilne pytanie ale powiem szczerze na tym schemacie nie jest to takie jednoznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli W to sterowanie masą i albo podłączasz się pod zły przewód czujnika albo jest uszkodzony. Jednak jesli działa normalnie kontrolka w moto to znaczy, że źle sie wpinasz. CzUjnik luzu w moto też zapewne steruje masą kontrolkę. Musisz znaleźć przewód na którym pojawia się masa w momencie luzu.

Co do obrotomierza to masz dwie wiązki (A i B). Masz nawinać 5 zwojów na przewód WN (bez żadnego ździerania izolacji broń Cię kto tam popadnie) albo na sterujący przewód . Możesz tez wziąć sygnał obrotomierza jako gotowy impuls idący na obrotomierz . Masz serwisówkę? Zrób fotę tych dwóch wiązek. TypA i typ B.

To jest ilustracja wszystkich sposobów (i to jest dobry haos dla laika) a poniżej masz opis na schemacie.

 

Schowek01.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem ten czujnik. Nic niezwykłego w nim nie zauważyłem, po podłączeniu pod kabel (W) i dotknięciu do ramy niezależnie czy był naciśnięty ten cycek w nim czy nie ciągle dawał mase. Dlatego wniosek, że raczej uszkodzony.

 

Co do obrotomierza. W zestawie mam tylko kabel typu B (Accessory 4) więc jak widze podłączam go tylko do cewki. Ma znaczenie do której? (chyba nie?)

Jak przeliczane jest to na obroty silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czujnik jest walnięty. Podłącz lepiej do 1 gara. Co do obrotów to zliczane są albo imulsy z modułu na cewkę albo iskry z przewodu WN.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika jest ok, wystarczy podpiąć się pod kabel idący z czujnika na zegary.

Obrotomierz też już podłączony, koniec końców łatwiej było podłączyć niż się spodziewałem. Ten schemat zagmatwał sprawe.

W ustawieniach samego zegara wpisuje się czy jest to 4T czy 2T oraz liczbę tłoków (pistons), co ciekawe wskazuje poprawnie jak wbije się, że są 2 tłoki a nie 4 ;). Wydaje mi się, że to dlatego, że są dwie cewki (?)

Dziękuje za pomoc, teraz wszystko gra.

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...