michal1988 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam forumowiczów, Mam dwie zagwostki przy podłączeniu nowo zakupionego licznika Koso DB-01R do mojej cebry f3. Udało mi się podłączyć: zasilanie, kontrolkę ciśnienia oleju, długich świateł i kierunków, prędkościomierz.Pozostały dwie rzeczy: 1. Neutral - tutaj problem przedstawia się tak: w momencie, kiedy podpinam kabelek (W) z zegarów do (Lg) z czujnika to kontrolka świeci się cały czas, niezależnie od zapiętego/niezapiętego biegu. Jeżeli podpinam (W) do (Lg/R) to kontrolka nie świeci w ogóle.Gdzie w takim razie podłączyć ten kabelek? Czy może ciągłe świecenie na kabelku (Lg) wskazuje na uszkodzenie czujnika? 2. Obrotomierz - to chyba najtrudniejsze. Skąd w cebrze "biorą" się obroty? Bo nie bardzo wiem jak się zabrać za podłączenie. Tutaj link do schematu elektrycznego tego licznika:http://www.endurosho...geanleitung.pdf Pozdrawiam przed majówką ;) Majkel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Co do neutrala to podaj na W masę po prostu z aku i zobacz co się dzieje bo ten schemat to zakręcony jak bawole rogi i nie jeden amerykanin mógłby proces wytoczyć.RPM to według schematu masz dwa zestawy wiązek do obrotomierza. W jednym i drugim przypadku masz się podłączyć pod cewkę (przewód sterujący) , nawinać kilka zwojów na przewód wysokiego napięcia i to zaizolować...Jakiś ciężki mózg robił schemat. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 1. Jak daje (W) na mase to świeci sie cały czas (chyba dlatego, że + jest z kluczyka i jak zegary są włączone to po prostu (W) masuje). Pytanie właśnie jak zrobić, żeby masował w odpowiednim momencie ;) . Czy jest możliwość sprawdzenia czujnika "poza motocyklem", niestety nie bardzo mam dostęp do innego na próbe. 2. "Nawinąć kilka zwojów", czyli, że mam rozciąć przewód WN biegnący do świecy i nakręcić kilka zwojów (tak mi sie wydaje) czy wystarczy na izolacje nawinąć? Może to trochę debilne pytanie ale powiem szczerze na tym schemacie nie jest to takie jednoznaczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Czyli W to sterowanie masą i albo podłączasz się pod zły przewód czujnika albo jest uszkodzony. Jednak jesli działa normalnie kontrolka w moto to znaczy, że źle sie wpinasz. CzUjnik luzu w moto też zapewne steruje masą kontrolkę. Musisz znaleźć przewód na którym pojawia się masa w momencie luzu.Co do obrotomierza to masz dwie wiązki (A i B). Masz nawinać 5 zwojów na przewód WN (bez żadnego ździerania izolacji broń Cię kto tam popadnie) albo na sterujący przewód . Możesz tez wziąć sygnał obrotomierza jako gotowy impuls idący na obrotomierz . Masz serwisówkę? Zrób fotę tych dwóch wiązek. TypA i typ B.To jest ilustracja wszystkich sposobów (i to jest dobry haos dla laika) a poniżej masz opis na schemacie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Wykręciłem ten czujnik. Nic niezwykłego w nim nie zauważyłem, po podłączeniu pod kabel (W) i dotknięciu do ramy niezależnie czy był naciśnięty ten cycek w nim czy nie ciągle dawał mase. Dlatego wniosek, że raczej uszkodzony. Co do obrotomierza. W zestawie mam tylko kabel typu B (Accessory 4) więc jak widze podłączam go tylko do cewki. Ma znaczenie do której? (chyba nie?) Jak przeliczane jest to na obroty silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Tak, czujnik jest walnięty. Podłącz lepiej do 1 gara. Co do obrotów to zliczane są albo imulsy z modułu na cewkę albo iskry z przewodu WN. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Po wymianie czujnika jest ok, wystarczy podpiąć się pod kabel idący z czujnika na zegary. Obrotomierz też już podłączony, koniec końców łatwiej było podłączyć niż się spodziewałem. Ten schemat zagmatwał sprawe. W ustawieniach samego zegara wpisuje się czy jest to 4T czy 2T oraz liczbę tłoków (pistons), co ciekawe wskazuje poprawnie jak wbije się, że są 2 tłoki a nie 4 ;). Wydaje mi się, że to dlatego, że są dwie cewki (?) Dziękuje za pomoc, teraz wszystko gra.PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Cieszę się, że Twój zakup sprawia Ci radość i działa jak należy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.