klakier_2006 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam!Mam problem z moją Hondą CB400N dotyczący moim zdaniem nadmiernego zużycia oleju. Zauważyłem że zależy ono w głównej mierze od temperatury otoczenia. Motocykl miał około 2-3000 km temu zmieniane pirścienie, docirane zawory, planowaną głowicę, wymienione wszystkie uszczelki. Odpala i pracuje ładnie. Nic złego nie można powiedzieć na temat mocy. Jest jednak taki problem, że gdy odpalę go rano w temperaturze otoczenia około 15 stopni to na 3 do 5 minut pojawia się niebieska chmura. Przed odpaleniem stan oleju prawidłowy. Po dojechaniu na miejsce (długość trasy i prędkość bez znaczenia) i ostygnięciu silnika, brakuje około 150-200ml oleju. Kiedyś kolega jechał za mnia samochodem i mówił że nic nie kopci. Zauważyłem też że gdy jest cieplej na zewnątrz, lub jeśli odpalę go ponownie po uzupełniniu oleju i przejadę jakąś odległość, to oleju nie brakuje.W tej chwili mam wlany olej motula 20W50. Czy warto próbować na przykład zalać go olejem 15W40 - ktoś mi tak poradził. Pytam Bo jestem przed zmianą oleju i nie wiem czy kupować taki sam ćzy inny olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Olej nie ma znaczenia.Masz luzne zawory w prowadnicach i tamtedy olej przecieka do komor spalania.Potem przy zapaleniu zimnego silnika masz chmure :). Remont ktory zrobiles byl dosc niekompletny i stad problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klakier_2006 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Czyli żeby to naprawić musiałbym oddać głowicę do szlifierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Nie, do zakladu regeneujacego glowice.Trzeba wymienic prowadnice ( inna metoda jest rozwiert i wlozenie wkladek ), mozliwe ze zawory tez sa juz zuzyte,tak ze dosc kosztowna sprawa jak na starszy motocykl.W zwiazku z wymiana prowadnic trzeba rowniez frezowac gniazda i dopiero na koniec dotarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klakier_2006 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Ok. Ale dlaczego jeśli na zewnątrz jest ciepło to pali mniej albo wcale, a problem pojawia się dopiero jak jest chłodniej? Były też wymieniane uszczelniacze zaworów. Czy one nie powinny zatrzymać spływania oleju do komory spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Gdy prowadnice sa luzne sama wymiana uszczelniaczy nie zalatwi sprawy.Gdy jest chlodniej lepkosc oleju wzrasta i i wiece go sie przedostaje do komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klakier_2006 Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 tak wiec czy puki co jako doraźne rozwiązanie, albo też ograniczenie ilości spalanego oleju nie można wlać oleju o innej lepkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.