Skocz do zawartości

zx6r wymiana rozrządu + regulacja


pdasiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie w mojej zakupionej kawie słychać już rozrząd powoli, no i powoli się rozglądam za częściami żeby po sezonie naszykować moto na tip top. I mam pytanka.

Na alledrogo zauważyłem że są dwa łańcuchy:

-Did ~200-250 zł

- Oryginalny Kawasaki -130 zł

Nie chce oszczędzać, wiem że wszyscy biorą DID ale ciekawi mnie ten oryginał.

1. DID czy ten Oryginał lepszy?

 

2. Druga sprawa że przy tej wymianie od razu jak już się rozbiera powinno się zrobić regulacja prawda?

 

3. No i ile kosztuje sama wymiana tego łańcucha, bo regulacja to tak przewiduje że koło 250-300 zł.

 

4. Aha i jeszcze jedno pytanko czy jazda na rozciągniętym-grzechoczącym łańcuchu może spowodować jakieś negatywne skutki?

zx6rsygnatura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć czy did czy oryginalny jest lepszy. Będziesz miał pewność jak porównasz specyfikację obu łańcuchów rozrządu, tzn. ich wytrzymałość na rozciąganie i zmęczenie.

 

Dalej, tak powinno się odrazu skontrolować luzy zaworowe i w razie konieczności wyregulować aby nie ściągać dwa razy pokrywy rozrządu niepotrzebnie.

 

 

Co do jazdy na grzechoczącym łańcuchu, to sam jestem ciekaw. Nigdy nie doprowadziłem w motocyklu do tego żeby był rozciągnięty jak guma od majtek ale jak wymieniałem u siebie w hondzie łańcuszek z napinaczem, to nie wiem jak mocno musiałby taki łańcuch być wyciągniety żeby mógł przeskoczyć. Jest tak otoczony ślizgami, że ciężko to sobie wyobrazić. Ale jak wiadomo, kiedy odzywa się rozrząd albo przebieg na liczniku nas goni, trzeba to zrobić. Bo uszkodzenia w tej części silnika będą na tyle wysokie, że odechce Ci się jazdy na motocyklu. :)

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieżności cenowe mogą być dosyć spore. U mnie w warszatach regulacja zaworów kosztuje ~200zł, a wymiana łańcuszka rozrządu pewnie podobnie.

 

Wymieniasz komplet: napinacz+łańcuszek oraz sprawdza się stan ślizgów rozrządu jak i kół zębatych. Wszystko zależy od stanu tych ostatnich ale generalnie to tylko napinacz i łańcuszek.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o łańcuchy rozrządu to mis ie taka ciekawostka przypomniała której aplikowania absolutnie nie polecam . Znam gościa który dawno temu w starej XJ600 miał przyspawany do napinacza centymetrowy klocek dociskający dalej ślizg napinający . XJ-ta przejechała około 30tyś km z taką modyfikacją :D i została sprzedana . Łańcuch wyciągnięty jak mokra szmata a piec nie miał lekkiego żywota . Mimo to dał radę :bigrazz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...