Skocz do zawartości

Yamaha FZ1/ Fazer chip tuning


Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha FZ1/ Fazer

Miłość z rozsądku? Yamaha FZS 1 Fazer czy jest piękny, może być, na pewno jest praktyczny i wygodny, jest urodzony do miejskich i turystycznych wojaży, jednak z dużym zacięciem sportowym. Wyżej zamontowana kierownica, szersze i bardziej miękkie siedzisko, obniżone podnóżki, mniej sztywne zawieszenie w stosunku do np. R1 powodują, że jest od niego o niebo wygodniejszy. Jednak obniżona wartość maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego dają lekki niedosyt, obniżają super sportowe aspiracje motocykla i czynią go bardziej użytecznym przy długich przejazdach turystycznych. No właśnie…

Czas na szaleństwo i zmiany – uczyńmy z niego prawdziwego sportowca!

Zdecydowałem nadać nowe życie Faziemu pozostając przy super wygodnej pozycji jeźdźca wspólnie z firmą K+K Kwiecień motocykle postanowiłem dokonać pewnych znaczących zmian w układzie napędowym. Oddając do serwisu sprzęt oczekiwałem zwiększenia mocy rasowego brzmienia, zmian, które miały spowodować, że maszyna będzie budzi się do życia już po przekroczeniu 1000 obrotów.

Zmianą wydechu bez mapowania zafundujesz sobie: szarpanie, falujące obroty, spadek mocy od dołu niestety jest potrzebna ingerencja w moduł.

Mapowanie – to, w czym się specjalizuje K+K motocykle. Polega na zmienianie parametrów takich jak: (dawka paliwa, przyśpieszenie zapłonu, zmiana map przepustnic oraz parametrów stałych takich jak moment odcięcia zapłonu) zawartych w sterowniku silnika ECU , ECM itp.

Najważniejsze to odczucie, wydech Yoshimura TRC po odpaleniu już są dreszcze, po przejechaniu pierwszych kilometrów „Fazi lata” oczekiwania się sprawdzają, budzi się do życia już po przekroczeniu 1000 obrotów, poprawiona moc od dołu, brak falowania obrotów… jednym słowem działa. Do sprawdzenia spalanie, czy będzie oszczędniejszy..?

Ktoś powie - można kupić R1 i po co te zabiegi? Fazer ma dzisiaj to, czego nie ma sportowy motocykl - wygodną pozycję a ich wspólna cecha status „Kosiora”(-:.

post-61335-0-09902800-1334860167_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no... Fajny motÓr i ciekawie zrobiony. Pogratulować.

 

 

PS.Trza było wrzucić temat do działu reklamy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha FZ1/ Fazer

 

Zmianą wydechu bez mapowania zafundujesz sobie: szarpanie, falujące obroty, spadek mocy od dołu niestety jest potrzebna ingerencja w moduł.

 

 

Ale zmianą wydechu (puszki) czy całego układu wraz z kolektorami+ wywaleniem kata/exupu ? Bo chyba wymiana samej puszki wiele nie pomoże/nie zaszkodzi ?

Edytowane przez lukimaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tekst reklamowy firmy K+K...? Poza tym, może głupi jestem, ale jak wywalasz exup to nie ma siły, abyś tylko na sportowym wydechu, bez zmian wałków, miał lepszy dół. I jednocześnie lepszą górę ;). Takie rzeczy to tylko w Erze :)

 

BTW, zmieniłem wydech (mam miva tytanowego - wywalony exup i katalizator), zmieniłem filtr na K&N, nic nie dotykałem w modułach, i owszem dołu mniej, ale więcej góry :buttrock:

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A to nie jest tekst reklamowy firmy K+K...? Poza tym, może głupi jestem, ale jak wywalasz exup to nie ma siły, abyś tylko na sportowym wydechu, bez zmian wałków, miał lepszy dół. I jednocześnie lepszą górę ;). Takie rzeczy to tylko w Erze :)

 

BTW, zmieniłem wydech (mam miva tytanowego - wywalony exup i katalizator), zmieniłem filtr na K&N, nic nie dotykałem w modułach, i owszem dołu mniej, ale więcej góry :buttrock:

 

Siema cieszę się poruszeniem tematu i w związku z tym mam propozycję a mianowicie "zakład" mam akurat luźne 10tyś i mogęje przeznaczyć na luźne wydatki, konkretmnie jeśli po czip tuningu w k+k nie poprawią się parametry dołu i góry to masz 20tyś (swoje i moje) jak również pokrywam koszty czipu, jezeli zaś parametry dołu i góry beda takie o jakich piszę czyli mega mocniejsze tracisz 10 masz super moto ja na dobry początek znajomości stawiam mega obiad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie, wykres z hamowni, koniecznie z wykresem strat i moc w/g DIN na silniku a nie na kole, po amerykańsku.Odczucia są subiektywne, z wiedzy o silniku spalinowym atmosferycznym wynika, że niezbyt wiele da sie zrobic przy wysileniu rzędu 150 KM z litra, samym tylko wydechem i strojeniem.

Z doświadczenia powiem, że trzy znajome 954, z podobnym przebiegiem i różnymi ukladami wydechowymi, mają dokładnie te same moce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...