kkfazer Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Yamaha FZ1/ Fazer Miłość z rozsądku? Yamaha FZS 1 Fazer czy jest piękny, może być, na pewno jest praktyczny i wygodny, jest urodzony do miejskich i turystycznych wojaży, jednak z dużym zacięciem sportowym. Wyżej zamontowana kierownica, szersze i bardziej miękkie siedzisko, obniżone podnóżki, mniej sztywne zawieszenie w stosunku do np. R1 powodują, że jest od niego o niebo wygodniejszy. Jednak obniżona wartość maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego dają lekki niedosyt, obniżają super sportowe aspiracje motocykla i czynią go bardziej użytecznym przy długich przejazdach turystycznych. No właśnie…Czas na szaleństwo i zmiany – uczyńmy z niego prawdziwego sportowca! Zdecydowałem nadać nowe życie Faziemu pozostając przy super wygodnej pozycji jeźdźca wspólnie z firmą K+K Kwiecień motocykle postanowiłem dokonać pewnych znaczących zmian w układzie napędowym. Oddając do serwisu sprzęt oczekiwałem zwiększenia mocy rasowego brzmienia, zmian, które miały spowodować, że maszyna będzie budzi się do życia już po przekroczeniu 1000 obrotów. Zmianą wydechu bez mapowania zafundujesz sobie: szarpanie, falujące obroty, spadek mocy od dołu niestety jest potrzebna ingerencja w moduł. Mapowanie – to, w czym się specjalizuje K+K motocykle. Polega na zmienianie parametrów takich jak: (dawka paliwa, przyśpieszenie zapłonu, zmiana map przepustnic oraz parametrów stałych takich jak moment odcięcia zapłonu) zawartych w sterowniku silnika ECU , ECM itp. Najważniejsze to odczucie, wydech Yoshimura TRC po odpaleniu już są dreszcze, po przejechaniu pierwszych kilometrów „Fazi lata” oczekiwania się sprawdzają, budzi się do życia już po przekroczeniu 1000 obrotów, poprawiona moc od dołu, brak falowania obrotów… jednym słowem działa. Do sprawdzenia spalanie, czy będzie oszczędniejszy..? Ktoś powie - można kupić R1 i po co te zabiegi? Fazer ma dzisiaj to, czego nie ma sportowy motocykl - wygodną pozycję a ich wspólna cecha status „Kosiora”(-:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 No, no... Fajny motÓr i ciekawie zrobiony. Pogratulować. PS.Trza było wrzucić temat do działu reklamy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Yamaha FZ1/ Fazer Zmianą wydechu bez mapowania zafundujesz sobie: szarpanie, falujące obroty, spadek mocy od dołu niestety jest potrzebna ingerencja w moduł. Ale zmianą wydechu (puszki) czy całego układu wraz z kolektorami+ wywaleniem kata/exupu ? Bo chyba wymiana samej puszki wiele nie pomoże/nie zaszkodzi ? Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez lukimaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 A to nie jest tekst reklamowy firmy K+K...? Poza tym, może głupi jestem, ale jak wywalasz exup to nie ma siły, abyś tylko na sportowym wydechu, bez zmian wałków, miał lepszy dół. I jednocześnie lepszą górę ;). Takie rzeczy to tylko w Erze :) BTW, zmieniłem wydech (mam miva tytanowego - wywalony exup i katalizator), zmieniłem filtr na K&N, nic nie dotykałem w modułach, i owszem dołu mniej, ale więcej góry :buttrock: Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkfazer Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 A to nie jest tekst reklamowy firmy K+K...? Poza tym, może głupi jestem, ale jak wywalasz exup to nie ma siły, abyś tylko na sportowym wydechu, bez zmian wałków, miał lepszy dół. I jednocześnie lepszą górę ;). Takie rzeczy to tylko w Erze :) BTW, zmieniłem wydech (mam miva tytanowego - wywalony exup i katalizator), zmieniłem filtr na K&N, nic nie dotykałem w modułach, i owszem dołu mniej, ale więcej góry :buttrock: Siema cieszę się poruszeniem tematu i w związku z tym mam propozycję a mianowicie "zakład" mam akurat luźne 10tyś i mogęje przeznaczyć na luźne wydatki, konkretmnie jeśli po czip tuningu w k+k nie poprawią się parametry dołu i góry to masz 20tyś (swoje i moje) jak również pokrywam koszty czipu, jezeli zaś parametry dołu i góry beda takie o jakich piszę czyli mega mocniejsze tracisz 10 masz super moto ja na dobry początek znajomości stawiam mega obiad ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Wrzuć wykres z hamowni i uciszysz niedowiarków. Napisz dokładnie na jakiej hamowni robiony był pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Tak, pokaż wykresy z hamowni... o odczuciach nie dyskutujemy :) Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Dokładnie, wykres z hamowni, koniecznie z wykresem strat i moc w/g DIN na silniku a nie na kole, po amerykańsku.Odczucia są subiektywne, z wiedzy o silniku spalinowym atmosferycznym wynika, że niezbyt wiele da sie zrobic przy wysileniu rzędu 150 KM z litra, samym tylko wydechem i strojeniem.Z doświadczenia powiem, że trzy znajome 954, z podobnym przebiegiem i różnymi ukladami wydechowymi, mają dokładnie te same moce:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.