toxic69 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Witam, albo ja coś zrobiłem źle albo z moim moto coś nie halo...Wczoraj dolałem oleju do mojej ttr-ki, bo w "okienku" nie było nic. Wlałem 1,5 litra, tak aż się mi pokazało połowę stanu. I tu już chyba zawaliłem, bo jak się później doczytałem poziom oleju mierzy się na ciepłym silniku. Ale wtedy tego nie wiedziałem i pojechałem na wycieczkę ok. 30 km. W połowie drogi poczułem, że tylny hamulec działa coraz słabiej. A jak się zatrzymałem to spod d... mi się dymiło. Okazało się, że tylny wahacz, koło i tarcza hamulcowa były całe zawalone olejem. Olej też się skolegował z wydechem i stąd ten dym. Wcięło mnie. Patrzę, a z rurki od filtra powietrza ciurkiem leje się olej - masakra. Zdjąłem obudowę filtra i po jego wyjęciu mogłem go wykręcać, a w samej obudowie było jeszcze niemało oleju.Pytanie moje brzmi: czy to dlatego, że przelałem "troszkę" olej? Czy może jakaś inna przyczyna? I co dalej z tym zrobić tzn. z filtrem i z poziomem oleju - odciągnąć coś czy zostawić żeby cały nadmiar mi wywaliło tą drogą? To mój pierwszy 4-takt i szczerze muszę przyznać, że za bardzo się na mechanice nie znam. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Po prostu wywaliło nadmiar. Ja bym wszystko wyczyścił, cały olej spuścił i zalał odpowiednią ilość. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 w TT jest sucha miska olejowa i czasem pomiar jest niewłaściwy. Najlepiej zaraz po zgaszeniu motocykla mierzyć olej np 1-3min.Przypuszczam, że zmierzyłeś olej jak spłynął, zobaczyłeś, że jest mało i dolałeś.To najlepiej wylać olej ze wszystkich korków spustowych i wlac własciwa ilość.Nadmiar oleju został wyrzucony własciwie i to jest normalne. Podobnie jak przy przewrotkach.Klocki hamulcowe do zmiany! Filtr wypierz i nasącz prawidłowo, wyczyść obudowe filtra, może do gaxnika coś spłynęło i może chwile kopcić olejem ...reszta do przetacia :)I tak masz fajny motocykl :)!______________________________________________________________Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toxic69 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Dzięki za rady, dobrze, że to nic poważnego, bo już się bałem.Szerokości i przyczepności życzę w nowym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.