Skocz do zawartości

Dunlop Sportmax GP - prośba o doradzenie


Sherman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co się ma dziać? Amor mam skręcony na około połowę zakresu regulacji, ale to nie ma nic do rzeczy. Testowałem różne ustawienia zawieszenia i mimo, że jestem laikiem to po prostu czuję, że im zawieszenie mam zestrojone bardziej sztywno, tym sprzęt jest bardziej reaktywny, błyskawicznie skręca i się kładzie. Przy hamowaniu nie nurkuje tak na przód, co z kolei pomaga zachować stabilność przy przechodzeniu z hamowania na przyspieszanie w pierwszej fazie zakrętu.

 

Z kolei miękki zawias lepiej wybiera nierówności, więc jest lepszy podczas jazdy po gorszej, nierównej nawierzchni. W razie wpadnięcia w dziurę amortyzator zdąży się rozprężyć, a opona będzie cały czas dociśnięta do nawierzchni. Przy twardym zawieszeniu koło zwyczajnie nie nadąży, co poskutkuje chwilową utratą przyczepności.

 

W czym rozumuję źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jakbyśmy się widzieli w niedzielę, to będzie okazja pogadać i po prostu zobaczyć "na żywca" kto ma jak zestrojony sprzęt, myślę, że dużo by mi to pomogło. Ja po prostu napisałem, jakie mam odczucia przy zmniejszonej i zwiększonej sile dobicia/odbicia i mniejszym/większym naprężeniu wstępnym sprężyn. Testowałem różne, po prostu z ciekawości, w końcu zmiana zajmuje tylko chwilę.

 

Próbowałem kiedyś regulować zawias zgodnie z wytycznymi filmiku Keitha Code'a. Szkopuł tylko taki, że nie mam pojęcia, ile powinno się uginać zawieszenie pod obciążeniem. W filmie mówią, że to zależy od warunków drogowych i preferencji kierowcy. No i fajnie, tylko skąd mam wiedzieć, czy lepiej jest 3, czy 5 mm ugięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kiedyś regulować zawias zgodnie z wytycznymi filmiku Keitha Code'a. Szkopuł tylko taki, że nie mam pojęcia, ile powinno się uginać zawieszenie pod obciążeniem. W filmie mówią, że to zależy od warunków drogowych i preferencji kierowcy. No i fajnie, tylko skąd mam wiedzieć, czy lepiej jest 3, czy 5 mm ugięcia?

Bo tam nie ma zadnych wytycznych.

Średnio przyjmuje się że Rider Sag przodu to około 1/3 całkowitego skoku a z tyłu 1/4 skoku.

Ale to zalezy od motocykla jeszcze. Mocne motocykle z płaskim przebiegiem momentu beda potzrbowały większych Sag-ów niż np 600 R4 któa moment generuje z stosunkowo krótkim zakresie.

 

Z ciekawostek to 90% kierowców jesli juz sami sobie kręca zawiasami to mają za mocno stłumione odbicie przodu. ;)

 

Ajrisz, ja Ciebie też :D

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mając kilkanascie lat doswiadczenia w sporcie, moge powiedzieć, że kazdy ma swoje preferencje odnośnie zawieszenia.

Na początek musi byc seryjne zawieszenie i duzo, bardzo duzo jazdy. Dopiero wtedy mozna spróbować cokolwiek przestawiac i obserwować co sie dzieje.

Początkującemu nawet Wiadomo Kto nic nie pomoze, bo nie ma danych od kierowcy, któremu tak na prawde wszystko jedno.

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkującemu nawet Wiadomo Kto nic nie pomoze, bo nie ma danych od kierowcy, któremu tak na prawde wszystko jedno.

Oczywiście, dlatego wracamy do punktu wyjścia, czyli pozycji na motocyklu. Jak sie dobrze nie siedzi to nie sposób nauczyc sie czuc co sie z maszyną dzieje. A więc i nie sposób przekazać czegokolwiek wiadomo komu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... takim tu mi biciem piany zalatuje na kilometr w departamencie ustawiania zawieszeń.

 

W tym temacie bicie piany to jest w departamencie brandzlungu nad profilem opony przedniej, który nie pasuje do profilu opony tylnej, przez co motor słabo skręca. Do tego jeszcze ciągle te samochodowe wycieczki.

 

Ja akurat ch. umiem, ale po konkretnej ustawie widelca trzeba być z drewna żeby nie poczuć zmiany. Jak ktoś tego nie chce, bo mu się coś zdaje, to pozostaje mu fandzolenie o tematach pobocznych i szukanie problemów, których nie ma.

 

I będziecie stać jak Ci pederaści pod wieżyczką i pieprzyć 3 po 3 o zawieszeniach, oponach etc. zamiast jeździć?

 

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie to w ogóle mnie ma o czym mówić. Mój kolega przez długi czas jeździl na Lublinie czy Radomiu na oponach pilot Road z 2003 roku. Ci co widzieli, to wiedzą co się działo. Acha-śrubki od COMP miał urwane i nic sie nie dało nastawić. Nawet u Wiadomo kogo.

296994_161229823954254_100538813356689_325017_6938480_n.jpg

Edytowane przez kivi

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co się ma dziać? Amor mam skręcony na około połowę zakresu regulacji, ale to nie ma nic do rzeczy. Testowałem różne ustawienia zawieszenia i mimo, że jestem laikiem to po prostu czuję, że im zawieszenie mam zestrojone bardziej sztywno, tym sprzęt jest bardziej reaktywny, błyskawicznie skręca i się kładzie. Przy hamowaniu nie nurkuje tak na przód, co z kolei pomaga zachować stabilność przy przechodzeniu z hamowania na przyspieszanie w pierwszej fazie zakrętu.

 

Z kolei miękki zawias lepiej wybiera nierówności, więc jest lepszy podczas jazdy po gorszej, nierównej nawierzchni. W razie wpadnięcia w dziurę amortyzator zdąży się rozprężyć, a opona będzie cały czas dociśnięta do nawierzchni. Przy twardym zawieszeniu koło zwyczajnie nie nadąży, co poskutkuje chwilową utratą przyczepności.

 

W czym rozumuję źle?

 

Sherman, po części rozumiem Twoje odczucia, bo ja mam zawieszenie zestrojone bardzo sztywno. Motocykl jest nieco wyższy niż na ustawieniach fabrycznych. Oprócz tego, że skręca świetnie, to moim zdaniem (a prawie 2 sezony jeździłam na ustawieniach fabrycznych) właśnie to sztywne zestrojenie powoduje, że motocykl dużo pewniej zachowuje się na nierównościach. Co prawda bardziej je odczuwasz, ale doskonale wiesz, co się dzieje z motocyklem. Oczywiście przy założeniu nie obciążania kierownicy - motocykl pewnie pokonuje nierówności.

 

Ktoś pisał, że są ustawienia fabryczne i to wystarczy. Bzdura. Ustawienia fabryczne są dla "przeciętnego" kierowcy (zwykle waga ok. 75kg). A jak się waży 50 albo 100kg? I jeszcze styl jazdy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sagi ustawia sie własciwie dla danej masy kierowcy i charakteru motocykla. Oczywiscie trzeba mieć jeszcze własciwą sprężynę, bo teoretycznie mozna mieć Rider Sag o dobrej wartości, ale na złej sprężynie.

 

Dopiero tłumieniami ustawia się w zalezności od nawierzchni czy preferencji kierowcy.

 

Oczywiście można jeździc ze źle ustawionym zawieszeniem, tak jak Kivi napisał o swoim koledze, zreszta 90% ludzi jeździ z nieustawionymi pod siebie i jakoś daja rade. Pytanie tylko czy nie lepiej mieć to ustawione skoro producent motocykla daje mozliwość takiej regulacji.

 

To troche tak jak jazda z niewłasciwym cisnieniem w kołach. Da sie jeździć tylko po co jak mozna lepiej.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też racja ;) Kivi, po prostu zakładam że koledzy debatujący o zawieszeniu jeżdżą szybciej ode mnie.

 

Najszybciej po oponie tylnej widać czy cos jest ewidentnie do poprawy czy nie. Zreszta nie tylko w kwestii zawieszenia, ale i cisnienia czy samego kierowcy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...