Ziuutek Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Ja łańcuch smaruję produktem od Motula, mianowicie Motul Chain Lube Off Road. Czyszczę jakimś zwykłym środkiem za parę groszy(do czyszczenia łańcuchów) - nie pamiętam dokładnie nazwy, ale podobnież równie dobrze, można czyścić naftą. jaki łancuch kupic DIDa czy zwykły?Ile wytrzyma Did? DID;, zależy od stylu, częstotliwości jazd i właśnie jego obsługi. Nie ma określonej daty co do zużycia. Sprawdź przy okazji stan zębatek, bo wymiana łańcucha, gdy cały napęd prosi się o wymianę mija się z celem. Słyszałem że jak nasmaruje łancuch to piach bendzie sie przyklejał i to skróci zywotnosc Słyszałeś to od kogoś kto jeździ w terenie czy od kogoś kto jeździ tylko po ulicy? Są odpowiednie smary do których m.in. piasek się nie przylepia. Cytuj ..., bo Kawasaki musi być zielone, czyli ZX10R II gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) do Dt50 zwykły, nie uszczelniany żeby silniczka nie obciążaćsmary suche do offroadu uszczelnianego nie smarowałem, w drzecie zestaw wytrzymał blisko 15tys, 1raz naciąganyw kacie prawie 10tys Użytkownik Domon DT 50 R dnia pon, 26 mar 2012 - 21:13 napisał Słyszałem że jak nasmaruje łancuch to piach bendzie sie przyklejał i to skróci zywotnosc pasta ścierna się robi Edytowane 27 Marca 2012 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Każdy łańcuch trzeba smarować. w teren są inne smary niż na asfalt np w/w Motul.Założenie jest takie że smar off-roadowy jest "żadszy"Oprócz tego, że smar wchodzi pod oringi i tam odwala całą robotę, na zewnątrz np w błocie po 30km już go prawie nie ma i nic nie przylepia.Inaczej sie ma sprawa ze smarem na asfalt. bardziej klei brudy, ale jego głównym zadaniem jest trzymanie się przy 200/h i nie brudzenie.Reasumując.Większa szkodę narobi jazda na sucho wterenie niż jazda z posmarowanym łańcuchem.Używa się łańcuchów bez uszczelnień, głównie w sporcie i na zawodach z górnej półki (motocross i trial).Chodzi o wagę i opór jaki stawiaja uszczelki ogniw. Powinno sie wymienic taki łańcuch praktycznie co imprezę.Do np trialu firma IRIS ma jeszcze bardziej niż w motocross'ie "odchudzone" łańcuchy bezoringowe, ale w naszych realiachpolecam łańcuchy uszczelniane i smarowane do cross, enduro i trial:)! Z moich obserwacji; nie mają sensu żadne wzmacniane, tylko standard. ______________________________________________________________________________________________________www.sumomoto.pl Edytowane 28 Marca 2012 przez Sumomoto Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Dawno temu nie smarowałem łańcucha.. było jeszcze sporo naciąg a po zdjęciu z zębatek trzeszczał/szumiał jak się nim poruszało i nadawał się tylko do wyrzucenia. Czyli jednak warto smarować bo koszt wymiany napędu jest jaki jest, a porządny spray można kupić za 40-50zł. I to się odwdzięczy dłuższą eksploatacją zestawu napędowego. Ja używam motula off road i mogę go szczerze polecić :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Każdy łańcuch trzeba smarować. w teren są inne smary niż na asfalt np w/w Motul. Założenie jest takie że smar off-roadowy jest "żadszy" Oprócz tego, że smar wchodzi pod oringi i tam odwala całą robotę, na zewnątrz np w błocie po 30km już go prawie nie ma i nic nie przylepia. Jak często w takim razie smarować? Jak nasmarowałem, pojeździłem 5h w terenie, łańcuch jest dosyć zabłocony z zewnatrz. Czy w takim razie umyć go i nasmarować od nowa czy smar powinien w środku sobie siedzieć i tym co jest na zewnatrz się nie przejmować? Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) rola smaru nie jest smarowanie ringow bo one maja smar fabryczny , a jak juz sie zuzyly to smar i tak im nie pomoze , smar ma wniknac miedzy rolke a sworzen i tam pozostac.Ale biorac pod uwage dosc drogie smary , wychodzi czy smarujesz czy nie koszta podobne. co do lancuchow ja uzywam did vx2 i zebatki susnstara - taki zestaw przy dosc ciezkim i mocnym enduro uzywanym zgodnie z przeznaczeniem wytrzymuje ok 12 tys km. Testowalem rozne didy i ten wytrzymuje najdłużej. Edytowane 31 Marca 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 W terenie smar nie siedzi na zewnątrz zbyt długo. Czasem 20-30km (czasem cały dzień jak jest sucho i czysto) w błocie załatwia sprawę. wewnątrz jeżeli jest dobry łańcuch, pod uszczelniaczami zawsze coś zostaje.Zewnetrzne brudy trzeba czyścić, żeby się nie nawarstwiały smar-brud-smar-brud....itd.Zasada jest taka, że jak nie ma możliwości nasmarować czystego łańcucha, lepiej dojechać na przesuszonym, niż smarować na błoto.Suche i brudne łańcuchy wycieraja dodatkowo ślizgi i rolki. Smarować trzeba w ogóle :)___________________________________________________________________________________www.sumomoto.pl Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 smarować lańcuch, jak najbardziej , np po myciu. Nie smarować przed wyjazdem, tylko to uzyskamy że do smaru naprzylepia sie nam piasek i zrobi nam paste ścierną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.