Skocz do zawartości

Purge Control Valve


Steve
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym zapytać o kilka spraw dotyczących gaźników z Hondy CB650SC... Otóż posiadam gaźniki z Kalifornijskiego modelu, które wyposażone są w kanały kontroli emisji spalin, które wcześniej były zaślepione dopiero na złączce z pięcioma otworami (cztery otwory dla wężka z każdego gaźnika i jeden zaślepiony) za pomocą sporych przewodów gumowych i tu moje pytanie czy mogę zrezygnować z takiego rozwiązania i po prost zalutować te wloty (skoro i tak nie są używane)?

Załączam zdjęcie na którym widać dokładnie te wloty zaznaczone na czerwono.

 

Dodatkowo, na zielono zaznaczyłem rurke, którą ledwo widać przez okno we wsporniku, jest ona jedynie w gaźniku #3 i nie jest niczym zakończona, ma wolny przelot do gardzieli gaźnika - Czy ktoś może powiedzieć do czego służy? W książce serwisowej nie ma takich informacji.

 

Pozdrawiam

Mateusz

post-57228-0-05116400-1331118053_thumb.jpg

Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Samego systemu już dawno nie było w motocyklu, zostały tylko zaślepione wloty (na złączce) o których mowa, a dolna rurka dyndała sobie swobodnie przez cały czas - prawdopodobnie była to przyczyna problemów z cylindrem numer 3, które objawiały się na świecy w porównaniu do reszty. Kiedy kupiłem ten motocykl, bardzo ciężko było go odpalić, a poprzedni właściciel twierdził, że regulował gaźniki - po wstępnych oględzinach postanowiłem wrócić śruby mieszanki do fabrycznych ustawień ponieważ różnice w obrotach były znaczące... zresztą kapturki ograniczające dostałem zapakowane w woreczku strunowym :) Motocykl zaczął palić bez większych problemów, jednak nie miałem już czasu ani chwilowo warunków na synchronizacje, zajme się tym kiedy całość będzie poskładana.

Historia tego pojazdu jest taka, że dotarł do europy jeszcze jako radiowóz policyjny - ile w tym prawdy to już nie mam pojęcia.

 

Pozdrawiam

Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowieści poprzedniego właściciela możesz włożyć pomiędzy bajki jeżeli powiedział -że regulował gaźniki -

Wielu właścicieli motocykli stara się zaoszczędzić i samemu regulować a potem zaczyna się seria pytań dlaczego silnik pracuje nierówno, nie schodzi z obrotów albo ma dziurę w obrotach. To samo zachodzi podczas prób samodzielnego czyszczenia gaźników bo to przecież takie proste :biggrin: .

Koleś regulował baterię gaźników podczas pracy silnika ( inaczej się nie da ) i nie słyszał głośnego świstu powietrza pobieranego przez tą rurkę pod 3cim gaźnikiem? dziwne :biggrin:

reszta na PW

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co powiedział, wnioskuje że regulacja polegała na kręceniu śrubami mieszanki w prawo/lewo - metodą "prób i doświadczeń" jednak bez większego sensu :D . Samo zjawisko świstu powietrza i jego zasysania dla tych gaźników jest cechą charakterystyczną ze względu na ich konstrukcje wg. mnie, jednak średnica tego otworu pod gaźnikiem nr 3 to na oko 0,2mm - Ciężko wiec stwierdzić czy aby na pewno ten świst był na tyle słyszalny aby zlokalizować jego źródło.

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...