Skocz do zawartości

Aprilia Tuono 1000r


Rekomendowane odpowiedzi

A wie ktoś może ile pali KTM super duke 990 ? Z tego co słyszałem to 10L na 100km tylko niewiem czy to prawda ??

 

Niestety prawda. Zbiornik starcza na ca. 150 km.

 

. :crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sezon Tuoniakiem prześmigałem, a przed zakupem śmignąłem Sv1000 (20km), to było po sprzedaniu Sv650, na której też sezon przelatałem. SV 650 i 1000 są malutkie (mam 180cm wiec nie za wielki), za to tuoniak jest bardzo duży, raz w koleinie nogi mi nie starczyło, kumpel jak zobaczył stwoerdził "dużo motocykla w motocyklu". Co do jazdy, zawieszenia w tuono sa bardzo fajne (oprócz tylnego amora, który jest może 3-4 cm od rury wydechowej i po jakimś czasie strasznie mięknie - olej się rozrzedza od temperatury, ważę 76kg i musiałem mieć mocno skręcony amor, żeby tył mi nie pływał w winklach), hamulce super (oprócz tylnego, który się zapowietrza po 100km), ale silnik... Sv 650 bardziej mnie zaskakiwała niż tuoniak. Po zmianie przełożenia (przód -1, tył +3) zaczęło się coś dziać. Tuoniak wciągał 8-9l/100 przy 16l zbiorniku wizyty na stacji dosyć częste. Wymiana oleju upierdliwa, świec nigdy nie udało mi się wymienić, podchodziłem 2 razy, ale ostatecznie udałem się do serwisu. Jak będziesz kupował/oglądał zwróć uwagę na wlot powietrza pod lampą (jak klejony to po przygodach) i wycieki z czujnika ciśnienia oleju (to jest normalka). Jak moto leżało, to odległość rur wydechowych od wahacza będzie nierówna i lambda lubi się poluzować, co powoduje bardzo dziwne dźwięki, jakby coś w silniku grzechotało, jak miało większą glebę, to będzie znak na ramie po dźwigni hamulca albo dźwigni zmiany biegów. Miałem wiele sytuacji, że pojechałem na tuoniaku po przysłowiowe bułki, wychodzę ze sklepu, a tam koleś przy moto i gadka "wie pan mam XXXXXX moto, też Vka, ale chciałbym usłyszeć jak tuoniak chodzi" :D Grzmi jak szalony, ale jak jest zimny to megasieczkarnia z silnika się wydobywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem zrozpaczony... wczoraj odebrałem Tuoniaka po wgraniu MAP-2 i co... i jajco ku*wa! Oczekiwania miałem wielkie, naczytałem się co niemiara że różnica jest bardzie kolosalna niż między starym stadionem 10-lecia a nowym narodowym a tu lypa. Jak wyjeżdżałem z serwisu to aż sie bałem odkręcić mocniej, aż w końcu odkręciłem i nie wiem co o tym myśleć.

 

Napewno troszke mniej szarpie na wolnych obrotach - i tyle. Nic więcej :(

 

Dodam że w sumie źle u mnie nie jest bo mam 4 zęby z tyłu więcej. Niemniej myślałem że po wgraniu map-2 będzie jeszcze lepiej ale się widać przeliczyłem...

 

Swoją drogą - polecam mechanika z Polmotoru z ul. Kaczeńca z Wawy. Z nim się umawiać i dogadywać - bo kolesie z salonu to jakaś pomyłka. A mechanior naprawdę spoko. I bardzo mało mnie policzył :) za wgranie map-2, strojenie pod mape i kontrole zaworów wziął sporo mniej niż w innym serwisie chcieli za same sprawdze sprawdzenie luzów :|

 

BTW - luzy zaworowe przy 20.000 km - wszystkie w normie. Miałem stresa bo wiem że jeszcze nigdy nie były sprawdzane ale jak widać nie ma co się na zapas stresować :) na dzień dzisiejszy - Aprilia jest u mnie równo rok - od czerwca 2011 razem nakręciliśmy 10.000 km po drodze, mieście, lekkiej trasie w 2 osoby, sporo po torze i jeszcze więcej na gumie. I nic się nie dzieje dziwnego jak narazie.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Dobrze wygląda, gratulacje!

 

Jak wygląda kolektor w tym wydechu? Jest też do modzenia jak oryginał? Ja w swoim zrobiłem i niby to najlepszy mod ale rewelacji nie odczułem. Myślę, że zmiana przełożenia byłaby lepsza.

 

Jak Twoje odczucia Tuono vs VTR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ja SP-2 mimo wszystko postawiłbym sobie w salonie ew RSV Nerę.

Prośba, sprawdzisz jaki masz akumulator? Zadowolony? Ja chyba muszę zmienić.

 

Btw zmieniales cewkę rozrusznika z OEM na Yamahy?

 

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem już chyba wszystkie możliwe mody. Aku mam Yuase YTX12... i dzisiaj byłem ją sprawdzić i okazuje się, że jest git - prąd rozruchowy deklarowany przez producenta to 180A a pomiar pokazał 220A(!).

 

Mimo wszystko czasami zegary przy starcie się resetują co jest denerwujące.

 

w tym roku również zmieniłem wysprzęglnik, ale mój miał jakieś nieszczelności co objawiało się ślizganiem sprzęgła przy ostrym przyspieszaniu i dokulanie do 200 km/h (na drodze zamkniętej :D ) było trudne. Teraz jest bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...