Skocz do zawartości

Yamaha XT 125 X-R - jaki olej, co ile wymiana?


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

dumam nad wymianą oleju w XT 125 (2005 rok).

 

Niestety poprzedni właściciel nie był w stanie powiedzieć na jakich olejach pracował i pracuje nadal silnik.

 

Serwisówka mówi YAMALUBE 4, SAE 10W30/SH , ale czy olej yamalube mineralny to dobry olej dla tego moto, chłodzonego powietrzem?

 

Co lejecie do swoich XT? mineralny, połsyntetyk czy może syntetyk? yamalube, castrol, mobil, a może motul? co ile wymieniacie olej, 5 tys.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zakładasz dwa tematy ?

 

Jeśli serwisówka zaleca 10W30 API SH to takiego szukasz. Akurat 30 będzie trudno dostać dlatego pewnie skończy się na 40. 10W40 to wiadomo, każdy olej ma to opisane wielkimi wołami ale SH to klasyfikacja jakościowa oleju wg API i to jest minimum jakie musi spełniać. Jeśli wlejesz SG,SH czy nawet SL to będzie tylko lepiej. Marka nie ma zbytniego znaczenia ale ważne żeby był to olej do silników z mokrym sprzęgłem. Nie mam serwisówki przed oczami dlatego zacznij od pełnego syntetyka. Okres wymian musi być w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tematy przez moje niedopatrzenie - mój błąd, sorry.

 

Człowiek oczyta się o właściwościach i rożnorodności oleju i dostaje głupawki. Nadal zastanawiam się czy syntetyk czy 1/2 syntetyk... Jedni piszą że najlepszy mineralny, nie wymyga nagaru itp itd, inni że najlepszy to syntetyk.

 

Mam nadzieję, że jakiś uprzejmy użytkownik forum oraz yamahy xt 125 podzieli się informacją o stosowanym oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te bzdury o nagarze to można tylko plaśnięciem w twarz skwitować. Jak masz nagar w silniku to nigdy nie jest dobrze i dobry olej powinien to wypłukać ponieważ oprócz okolic pierścieni zatyka też kanały olejowe i pogarsza się smarowanie. Z czasem może unieruchomić pierścienie i przestaną się dopasowywać do gładzi cylindra. Wlej pólsyntetyczny i jeśli nie będzie kopcić ani podpijać to jest spoko w przeciwnym przypadku usterkę trzeba zwyczajnie naprawić a nie wmawiać sobie, że minaralka to lek :rolleyes: Po za tym mineralka ma najgorsze właściwości smarujące dlatego używa się jej czasami na docieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest jakaś rażąca różnica w temperaturze oleju - mam na myśli różnicę pomiędzy mineralnym a syntetykiem? na którym oleju temperatura pracy jest niższa?

 

i jeszcze jedno odnośnie poprzedniej odpowiedzi a mianowicie "olej do silników z mokrym sprzęgłem", czy jest jakieś dodatkowe oznaczenie w nazwie i typie oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o temacie.

Dzisiaj sięgnąłem do mądrej książki i wyczytałem, że oleje na bazie syntetycznej mają większy zakres temperatur w którym zachowują się poprawnie i ograniczają zużycie oleju a także wolniej się starzeją czyli tym bardziej można olać mineralkę.

Oleje do silników z mokrym sprzęgłem to wszystkie przeznaczone tylko do motocykli i na etykiecie powinna być informacja o specyfikacji JASO, zazwyczaj MA czasami MA2 i jeszcze jakaś ale tylko te dwie Cię interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja poczytałem trochę o olejach i rzeczywiście najlepszą opcją będzie full syntetyk. Zakres temperatur oleju do tego silniczka będzie istotny, bo chłodzony jest tylko powietrzem. Padnie najprawdopodobniej na Castrol Power 1 Racing 4T 10W50. Leje ten olej do swojego KLXa 250 i chodzi bardzo ładnie, więc i Yamaszcze zaaplikuje to samo smarowidełko :)

 

Dzięki za nakierowanie na istotne informacje, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan8 olej wymienia się co 6 tys w tych motocyklach. Piec siedzi ten sam co w mojej Ybr. Ja zalewam pół syntentyk Castrola 3 sezon i daje radę. Na mineralnym jeździłem na dotarciu silnika przez 1000 km. Nie wiem jak oleje yamalube ale smar do łancucha kiepski. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nic z Yamaluba nie miałem i pewnie to się nie zmieni. a z racji że mój klx chodzi bardzo dobrze na castrolu pełny syntetyk, to pewnie ten sam olej wyląduje w XT mojej kobiety. będzie dobrze :) jeszcze kilka wypadów na snowboard a później .... "wiosno, przybywaj !!!!" :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a ja mam pytanie odnośnie smarowania łańcuchów.. czy trzeba używać jakichś smarów czy wystarczy olejem raz na jakiś czas (jak widać ze już) zapuścić..? Na razie tylko olejem zapuszczam regularnie żeby był mokry cały czas. Smaru boje się nakładać bo smar lubi łapać brud i syf z drogi i to wszystko do skrzyni biegów miało by potem wpadać.. przeraża mnie to i wole częściej olejem zapuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...