wrozamet Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 witam,panowie rozglądam sie za jakims enduro 4t w cenie 4-5tys jako drugie moto(wczesniej mz251),Najwarzniejsza sprawa to by był to pojazd rejestrowany(homologacja) nie planuje używac go typowo do rajdowania,lecz musi cechowac sie dobrymi własciwosciami wdrapywania sie pod strome leśne wzgórki czyli dojechac praktycznie wszedzie,był zwrotny,sporadycznie byłby używany tez na szosie(odcinki ok 50km)Moją uwagę początkowo skupiałem na pojemnosciach 600cm, ze wzgledu na wspomnianą wczesniej szose i nie wykorzystywania moto do szalenstw,jednak po zaczytaniu forum widze ze tak cięzkim motocyklem bardziej sie umęcze w terenie za cene kożysci na szosie.Ostatecznie typ padł na coś lekkiego w przedziale 250-400cm.Chciałbym aby moto było maksymalnie tanie w eksplatacji (głownie spalanie) czesci (nowe i urzywki) były łatwo dostępne oraz by przy ew.zmianie nie było kłopotu z bezproblemową odsprzedażą.Naprawy pomijam, co nie znaczy by był to sprzęt z którym walczy sie co wyjazd w garażu,tu tez pasowało by by sercem była sprawdzona jednostka.Takie może ogólne porównanie do opla astry 1 golfa .(wiadomo o co chodzi) Niespecialnie jestem przekonany do 2t z racji wysokiego spalania mixtur,wiekszosc maszyn to 125cm które sprawiają na szosie wrażenie rometa z walnientym wydechem,Mój wzrost 184 waga 80kgpozdrawiam i sory za temat których już są dziesiątki lecz każdy ma inne piorytety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 witam,panowie rozglądam sie za jakims enduro 4t w cenie 4-5tys jako drugie moto(wczesniej mz251),Najwarzniejsza sprawa to by był to pojazd rejestrowany(homologacja) nie planuje używac go typowo do rajdowania,lecz musi cechowac sie dobrymi własciwosciami wdrapywania sie pod strome leśne wzgórki czyli dojechac praktycznie wszedzie,był zwrotny,sporadycznie byłby używany tez na szosie(odcinki ok 50km)Moją uwagę początkowo skupiałem na pojemnosciach 600cm, ze wzgledu na wspomnianą wczesniej szose i nie wykorzystywania moto do szalenstw,jednak po zaczytaniu forum widze ze tak cięzkim motocyklem bardziej sie umęcze w terenie za cene kożysci na szosie.Ostatecznie typ padł na coś lekkiego w przedziale 250-400cm.Chciałbym aby moto było maksymalnie tanie w eksplatacji (głownie spalanie) czesci (nowe i urzywki) były łatwo dostępne oraz by przy ew.zmianie nie było kłopotu z bezproblemową odsprzedażą.Naprawy pomijam, co nie znaczy by był to sprzęt z którym walczy sie co wyjazd w garażu,tu tez pasowało by by sercem była sprawdzona jednostka.Takie może ogólne porównanie do opla astry 1 golfa .(wiadomo o co chodzi) Niespecialnie jestem przekonany do 2t z racji wysokiego spalania mixtur,wiekszosc maszyn to 125cm które sprawiają na szosie wrażenie rometa z walnientym wydechem,Mój wzrost 184 waga 80kgpozdrawiam i sory za temat których już są dziesiątki lecz każdy ma inne piorytety Mi do głowy przychodzi tylko DR 350 ewentualnie KLX250 ale nie wiem jak tutaj temat z dostępnością i kosztami częsci wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrozamet Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) nie ukrywam ze tez myślałem o tych modelach ztym ze klx jest bardzo mało praktycznie poza zasiegiem Edytowane 30 Stycznia 2012 przez wrozamet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) zależy którym 600...na xt 600 3TB owszem sie umęczysz ale na starej xl600 czy xt600 z początku lat 80 raczej nie.....jest jeszcze TT, TTR, XR to też 600za 5 tys kupisz w zasadzie xr600 ale w niej masz wymianę oleju co 1500km kwestia czy to ci przeszkadza ??w xlr/xr 250 też olej co 1500kmxt350-mało sztuk jest ale dobra propozycja chociaż rynek częsci używanych silnikowych jest raczej kiepski...xl350-też mało motocykli a fajna propozycjaklxa bym nie chciał kiepski dostęp do częścidualowe 125 2T przy normalnej jeździe pali 6-7 max, a w trasie i poniżej 5 zejdzie, 10-11 pali przy deptaniu po czerwonym polu non stop i w terenie......rekompensuje to bardzo prostym silnikiem, niskimi kosztami naprawy, rewelacyjną dostępnością części, i praktycznie bezobsługowością więc też bym rozważył-do tego dwusuw jest mega idotoodporny, zawsze pali po glebie czy zimny lekko i przyjemnie.....no i dt 125 za 4-5 tys kupisz ładną i młodą :D także trzeba się zastanowić....wiem ceny paliwa w PL są kosmiczne i jak się robi dużo km każdy litr jest na wagę złota a klasa 350 dual sport pali przy normalnej jeździe ok 4/100 gdzie 2T 6/100 ale jak nawet w takiej xt350 przyjdzie ci zrobić remont to zapłaczesz za 2T :D jak trafisz zadbaną xt czy xl czy tam xr to przelatasz pewno kilka lat bez zaglądania do pieca gorzej jak wtopisz w minę....musisz sam przemyśleć, nie skreślaj 2T od razu... szczerze jakbym miał patrzeć tylko przez pryzmat bezawaryjności prostoty serwisu, kosztów eksploatacji idiotoodporności i dostępu do części to w starciu dt 125 vs xr600 wybrałbym dt-poważnie :D ale narazie stać mnie na frajdę więc latam na xr :D Edytowane 30 Stycznia 2012 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PINOKIO Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 kup sobie rower będzie tani w eksploatacji i nie będzie spalał benzyny :rolleyes: masakra normalnie :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrozamet Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 rower juz mam, ale widzisz, też pali bo to spartamet-sachs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 duży chłop jesteś to bierz 600. 350 będzie ledwo jechała po etce :) i szybko będziesz chciał czegoś większego - zwłaszcza na szosie. MIchoa dobrze prawi, szukaj jakiegoś starszego XT 600 ( tylko nie 3tb !) XL 600, DR 600 - 650 itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrozamet Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 szczerze powiedziawszy to lata 80-te niezachęcają ,jeszcze nie jestem biegły w pojęciach 3tb czyli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 3tb - oznaczenie damskiej yamahy xt - tzn cipkowóz ,którym jeździ się po bułki do sklepu (albo do mongolii jak yeuop :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrozamet Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 tzn xt występuje w 2 wersjach czy do jakiegos rocznika występuje w wersji "męskiej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 generalnie unikaj wersji Xt 600 E i powinieneś być zadowolony :) Za 4-5 k zł nie masz za bardzo w co celować bo sprzęty z młodszych roczników będą w tej cenie zajechane, więc lepiej kupić coś starszego ale ładnie utrzymanego. Nie masz się co bać sprzętów z lat 80 bo gwarantuje Ci, że za 10 lat kiedy współczesne sprzęty bedą lądować na złomie taka XL 600 będzie dalej w pełnej formie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) 3tb - oznaczenie damskiej yamahy xt - tzn cipkowóz ,którym jeździ się po bułki do sklepu (albo do mongolii jak yeuop zaraz strzele focha :D na asfalt naprawdę jest rewelacyjna ale w terenie z tym 156kg i zawiasem od dt 50 jest więcej walki niż frajdy.... xt 600 wystepuje w tylu wersjach że nawet chuck norris nie zna wszystkich :Dogólnie jeśli xt ma kopniak to jest męska offroadowa wersjatak wygląda 3TB-najmniej offroadowa wersja, najniższa, najgorszy zawias, papierowy filtr powietrza, najbardziej skastrowana mocowo, bez kopniakahttp://otomoto.pl/ya...0-M3016582.html a tak wygląda najbardziej hardcorowa, zawias przedni z regulacją powietrzem, odpalana kopniakiem, najmocniejsza, podwójny gąbkowy filtr powietrza i 134kg na suchohttp://www.bikepics....ctures/2102838/jest to 43NF oznaczenie..... 2KF jest pośrednia-cięższa od 43NF choćby przez 15l zbiornik ale sporo lżejsza od 3TB i nadal ma dosyć przyzwoity zawias... starą xt kupisz za 3-4 k resztę przeznacz na doprowadzenie do stanu używalności.....tu masz jeszcze sporo o xt600http://chudzikj.republika.pl/XT600.htm w całej xt jest jedno ale-ciężko bedzie kupić starą xt600 w normalnym stanie technicznym, ten motocykl ma bardzo trwały piec ale Polscy wiejscy kaskaderzy są w stanie zarżnąć wszystko, a remont silnika będzie drogi, nawet lecąc na tańszych częsciach (xt 600 bardzo dobrze znosi tłoki namura czy tkrj, wcale nie trzeba wossnera za 600...) to i tak zapomnij że w 1000zł się zamkniesz.... jak kupisz zdrową silnikowo to resztę za tego tysiaka ogarniesz i będziesz zadowolony, ale jak wtopisz w mine to nie zmieścisz się w budżecie....dlatego poważnie rozważ tą dt125 bo tutaj i z silnikowo padliną masz szansę zmieścić się w 1000zł.... stare chłodzone powietrzem single są bardzo zdradliwe-do końca mają moc i potrafią pracować cicho choćby moja xr600 bierze z litr oleju na 100km, a zap***la niczym drz400e :D Edytowane 30 Stycznia 2012 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 no to się nie popisałeś bo ta 3tb akurat ma kopniaka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 fakt zerkłem na plastiki i kształt baku sory mój błąd :D ale nawet nie wiedziałem że 3TB były wersje z kopniakiem-jak sam wspomniałem ich jest tyle wersji że nikt naprawdę nie wie ile :D http://www.bikepics.com/pictures/1235803/ tak wygląda bez kopniaka... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) bo kopniak powinien być po drugiej stronie :D ale wracając do tematu, to podobnie jak klr 650, nx 650 i dr 650 rse są raczej w lekki teren Edytowane 30 Stycznia 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.