Skocz do zawartości

niedrogie lekkie 4t doradzcie


Rekomendowane odpowiedzi

witam,panowie rozglądam sie za jakims enduro 4t w cenie 4-5tys jako drugie moto(wczesniej mz251),Najwarzniejsza sprawa to by był to pojazd rejestrowany(homologacja) nie planuje używac go typowo do rajdowania,lecz musi cechowac sie dobrymi własciwosciami wdrapywania sie pod strome leśne wzgórki czyli dojechac praktycznie wszedzie,był zwrotny,sporadycznie byłby używany tez na szosie(odcinki ok 50km)

Moją uwagę początkowo skupiałem na pojemnosciach 600cm, ze wzgledu na wspomnianą wczesniej szose i nie wykorzystywania moto do szalenstw,jednak po zaczytaniu forum widze ze tak cięzkim motocyklem bardziej sie umęcze w terenie za cene kożysci na szosie.Ostatecznie typ padł na coś lekkiego w przedziale 250-400cm.Chciałbym aby moto było maksymalnie tanie w eksplatacji (głownie spalanie) czesci (nowe i urzywki) były łatwo dostępne oraz by przy ew.zmianie nie było kłopotu z bezproblemową odsprzedażą.Naprawy pomijam, co nie znaczy by był to sprzęt z którym walczy sie co wyjazd w garażu,tu tez pasowało by by sercem była sprawdzona jednostka.Takie może ogólne porównanie do opla astry 1 golfa .(wiadomo o co chodzi) Niespecialnie jestem przekonany do 2t z racji wysokiego spalania mixtur,wiekszosc maszyn to 125cm które sprawiają na szosie wrażenie rometa z walnientym wydechem,Mój wzrost 184 waga 80kg

pozdrawiam i sory za temat których już są dziesiątki lecz każdy ma inne piorytety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,panowie rozglądam sie za jakims enduro 4t w cenie 4-5tys jako drugie moto(wczesniej mz251),Najwarzniejsza sprawa to by był to pojazd rejestrowany(homologacja) nie planuje używac go typowo do rajdowania,lecz musi cechowac sie dobrymi własciwosciami wdrapywania sie pod strome leśne wzgórki czyli dojechac praktycznie wszedzie,był zwrotny,sporadycznie byłby używany tez na szosie(odcinki ok 50km)

Moją uwagę początkowo skupiałem na pojemnosciach 600cm, ze wzgledu na wspomnianą wczesniej szose i nie wykorzystywania moto do szalenstw,jednak po zaczytaniu forum widze ze tak cięzkim motocyklem bardziej sie umęcze w terenie za cene kożysci na szosie.Ostatecznie typ padł na coś lekkiego w przedziale 250-400cm.Chciałbym aby moto było maksymalnie tanie w eksplatacji (głownie spalanie) czesci (nowe i urzywki) były łatwo dostępne oraz by przy ew.zmianie nie było kłopotu z bezproblemową odsprzedażą.Naprawy pomijam, co nie znaczy by był to sprzęt z którym walczy sie co wyjazd w garażu,tu tez pasowało by by sercem była sprawdzona jednostka.Takie może ogólne porównanie do opla astry 1 golfa .(wiadomo o co chodzi) Niespecialnie jestem przekonany do 2t z racji wysokiego spalania mixtur,wiekszosc maszyn to 125cm które sprawiają na szosie wrażenie rometa z walnientym wydechem,Mój wzrost 184 waga 80kg

pozdrawiam i sory za temat których już są dziesiątki lecz każdy ma inne piorytety

 

Mi do głowy przychodzi tylko DR 350 ewentualnie KLX250 ale nie wiem jak tutaj temat z dostępnością i kosztami częsci wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy którym 600...na xt 600 3TB owszem sie umęczysz ale na starej xl600 czy xt600 z początku lat 80 raczej nie.....jest jeszcze TT, TTR, XR to też 600

za 5 tys kupisz w zasadzie xr600 ale w niej masz wymianę oleju co 1500km kwestia czy to ci przeszkadza ??

w xlr/xr 250 też olej co 1500km

xt350-mało sztuk jest ale dobra propozycja chociaż rynek częsci używanych silnikowych jest raczej kiepski...

xl350-też mało motocykli a fajna propozycja

klxa bym nie chciał kiepski dostęp do części

dualowe 125 2T przy normalnej jeździe pali 6-7 max, a w trasie i poniżej 5 zejdzie, 10-11 pali przy deptaniu po czerwonym polu non stop i w terenie......rekompensuje to bardzo prostym silnikiem, niskimi kosztami naprawy, rewelacyjną dostępnością części, i praktycznie bezobsługowością więc też bym rozważył-do tego dwusuw jest mega idotoodporny, zawsze pali po glebie czy zimny lekko i przyjemnie.....no i dt 125 za 4-5 tys kupisz ładną i młodą :D także trzeba się zastanowić....wiem ceny paliwa w PL są kosmiczne i jak się robi dużo km każdy litr jest na wagę złota a klasa 350 dual sport pali przy normalnej jeździe ok 4/100 gdzie 2T 6/100 ale jak nawet w takiej xt350 przyjdzie ci zrobić remont to zapłaczesz za 2T :D

 

jak trafisz zadbaną xt czy xl czy tam xr to przelatasz pewno kilka lat bez zaglądania do pieca gorzej jak wtopisz w minę....musisz sam przemyśleć, nie skreślaj 2T od razu...

 

szczerze jakbym miał patrzeć tylko przez pryzmat bezawaryjności prostoty serwisu, kosztów eksploatacji idiotoodporności i dostępu do części to w starciu dt 125 vs xr600 wybrałbym dt-poważnie :D ale narazie stać mnie na frajdę więc latam na xr :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie unikaj wersji Xt 600 E i powinieneś być zadowolony :) Za 4-5 k zł nie masz za bardzo w co celować bo sprzęty z młodszych roczników będą w tej cenie zajechane, więc lepiej kupić coś starszego ale ładnie utrzymanego. Nie masz się co bać sprzętów z lat 80 bo gwarantuje Ci, że za 10 lat kiedy współczesne sprzęty bedą lądować na złomie taka XL 600 będzie dalej w pełnej formie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3tb - oznaczenie damskiej yamahy xt - tzn cipkowóz ,którym jeździ się po bułki do sklepu (albo do mongolii jak yeuop smile.png

 

zaraz strzele focha :D na asfalt naprawdę jest rewelacyjna ale w terenie z tym 156kg i zawiasem od dt 50 jest więcej walki niż frajdy....

 

xt 600 wystepuje w tylu wersjach że nawet chuck norris nie zna wszystkich :D

ogólnie jeśli xt ma kopniak to jest męska offroadowa wersja

tak wygląda 3TB-najmniej offroadowa wersja, najniższa, najgorszy zawias, papierowy filtr powietrza, najbardziej skastrowana mocowo, bez kopniaka

http://otomoto.pl/ya...0-M3016582.html

 

a tak wygląda najbardziej hardcorowa, zawias przedni z regulacją powietrzem, odpalana kopniakiem, najmocniejsza, podwójny gąbkowy filtr powietrza i 134kg na sucho

http://www.bikepics....ctures/2102838/

jest to 43NF oznaczenie.....

 

2KF jest pośrednia-cięższa od 43NF choćby przez 15l zbiornik ale sporo lżejsza od 3TB i nadal ma dosyć przyzwoity zawias...

 

starą xt kupisz za 3-4 k resztę przeznacz na doprowadzenie do stanu używalności.....

tu masz jeszcze sporo o xt600

http://chudzikj.republika.pl/XT600.htm

 

w całej xt jest jedno ale-ciężko bedzie kupić starą xt600 w normalnym stanie technicznym, ten motocykl ma bardzo trwały piec ale Polscy wiejscy kaskaderzy są w stanie zarżnąć wszystko, a remont silnika będzie drogi, nawet lecąc na tańszych częsciach (xt 600 bardzo dobrze znosi tłoki namura czy tkrj, wcale nie trzeba wossnera za 600...) to i tak zapomnij że w 1000zł się zamkniesz....

 

jak kupisz zdrową silnikowo to resztę za tego tysiaka ogarniesz i będziesz zadowolony, ale jak wtopisz w mine to nie zmieścisz się w budżecie....dlatego poważnie rozważ tą dt125 bo tutaj i z silnikowo padliną masz szansę zmieścić się w 1000zł....

 

stare chłodzone powietrzem single są bardzo zdradliwe-do końca mają moc i potrafią pracować cicho choćby moja xr600 bierze z litr oleju na 100km, a zap***la niczym drz400e :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt zerkłem na plastiki i kształt baku sory mój błąd :D

 

ale nawet nie wiedziałem że 3TB były wersje z kopniakiem-jak sam wspomniałem ich jest tyle wersji że nikt naprawdę nie wie ile :D

 

http://www.bikepics.com/pictures/1235803/ tak wygląda bez kopniaka...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...