Skocz do zawartości

GS 1100 czy 1150 ?


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

 

 

 

latam VFR 800 i LC4 , jako ze VFR ka meczy mnie pozycja i zawieszeniem chcialbym przesiasc sie na GS -a i tu pytanie. wiem ze 1100 mialy problemy ze skrzynia po pewnym przebiegu i mozna wpedzic sie w koszta ( kolega pozbyl sie tarczy sprzegla bo zjadlo ja na frezach, a sam walek zdawczy mial juz frezy cienkie jak zyletka , do tego sama skrzynia po zmianie sprzegla byla niepewna w dzialaniu) .. w 1150 ten problem wystepowal rzadziej i ogolnie ma 6 bieg , hydrosprzeglo i cos tam jeszcze by sie znalazlo ( no i ladniejszy zdecydowanie z przodu). Warto brac zadbane 1100 czy lepiej dozbierac na 1150 ? roznica cen ok 7 tys .Moto raczej do krecenia sie po okolicy , moze czasem te 400 - 600 km w dzien sie zrobi.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał 1150.

 

Do 1100 tudniej dostac graty do skrzyni.

Do 1150 jest sporo części, zaleta jest 6 bieg, uwazam ze jest troche lepszym motocyklem.

 

Posiadam 1150 bez ABS z roku 2000, znakomita maszyna i wychwalam ją na wszystkie strony.

Wydech przelotowy dodaje mocy i momentu, maszyna jest naprawde agresywna teraz.

 

Uderzałbym w wersje Adventure - wieksze skoki zawieszenia i duzy bak. Ja teraz wymieniam amory na Ohlinsa bo te seryjne w zykłej wersji troche nie dają rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytam po 96 poprawili skrzynie w 1100 , ale awarie skrzyni i w 1150 potrafia sie zdarzyc - wiec zalezy chyba jak kto uzytkowal....1150 jest najbardziej dopracowany , ale z drugiej strony co GS to wiecej elektryki i bajerow . Mysle ze jednak wezme 1100 z niemcowni bo mam 150 km do berlina , a jak sie spodoba to za rok 1150.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..) Mysle ze jednak wezme 1100 z niemcowni bo mam 150 km do berlina , a jak sie spodoba to za rok 1150.

To szukaj takiego 1100GS, ktory ma juz akcesoryjne wzmocnienia mocowania skrzyni biegow i swoznia z przodu. No i gmole warto miec :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytam po 96 poprawili skrzynie w 1100 , ale awarie skrzyni i w 1150 potrafia sie zdarzyc - wiec zalezy chyba jak kto uzytkowal....1150 jest najbardziej dopracowany , ale z drugiej strony co GS to wiecej elektryki i bajerow . Mysle ze jednak wezme 1100 z niemcowni bo mam 150 km do berlina , a jak sie spodoba to za rok 1150.

 

Przy takiej ilości gratów to nie problem sciagnąć uzywaną skrzynie w dobrym stanie. W ogóle serwisem przekładni skrzyni i podobnych rzcezy bym sie nie przejmował.

Silnik do kupienia za 3000-4000zł.

 

I co sie tak awarią skrzyni przejmujesz? Jednostkowe przypadki ze komus sie posypała. A tak to GSy jeżdzą, biegi wchodzą z hukiem i wszystko ma się dobrze. U mnie w skrzyni sa lekkie stuki na wolnych obrotach a mimo to latam daleko i nic sie nie dzieje.

 

Mysle ze jak łykniejsz 1100 to nie ma sensu brać 1150 bo zamieniasz na prawie to samo. 1150 ADV jest fajny ze względu na krótką jedynke. Zwykły 1150 i 1100 mają długie jedynki co oznacza półsprzęgło w cięższych fragmentach w terenie.

 

Elektronicznie 1150 jest prosty - Motronik 2.4 - moduł raczej bezawaryjny jesli nie walisz go młotkiem. Nie spotkałem się z awarią tego podzespołu. Smigasz i smigasz. Ogólnie wtrysk w BMW to pewna sprawa.

Ostatnio miałem awarie pompy paliwowej - to taki słaby punkt GSa...

Edytowane przez Situ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..) Ostatnio miałem awarie pompy paliwowej - to taki słaby punkt GSa...

Nie tylko, zdarzyc sie moze w serii K takze. Problemem jest to, ze pompa siedzi w baku - i np. w mojej cegle musze calosc plastykow zdjac, zeby do tego baku sie dobrac.. a czeka mnie wymiana filtra, powinno sie go co 30kkm wymieniac a ja juz 66kkm zrobilem.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko, zdarzyc sie moze w serii K takze. Problemem jest to, ze pompa siedzi w baku - i np. w mojej cegle musze calosc plastykow zdjac, zeby do tego baku sie dobrac.. a czeka mnie wymiana filtra, powinno sie go co 30kkm wymieniac a ja juz 66kkm zrobilem.

 

U mnie awaria pompy zrobiła w trupa lewy wtryskiwacz - wyłamał sie jakis syf i psozedł dalej, przebił filtr i utknął we wtryskiwaczu. Za 100zł wymieniłem... na uzywany w dobrym stanie.

Filterki trzeba wymieniac - zapychają sie i pompa sie zaciera.

 

W serii K podejzewam ze ta sama pompa siedzi. Pasują chinskie zamienniki do Audi 80, mozna wozić w zapasie.

 

W 1150GS - 10 letnim z 50 000km wymieniałem simmeringi na wale korbowym, w przekładni głównej od wałka atakującego i przy kole, na wałku atakującym skrzyni biegów.

Ot- nadszedł ich czas, wszystkie pusciły w jednym momencie...

 

Skrzyni biegów bym sie nie bał- przy 100 000km nalezy mysleć aby zajzeć jak coś sie dzieje, a tak to dzidowac i sie nie przejmować. To czołg a nie motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterki trzeba wymieniac - zapychają sie i pompa sie zaciera.

Ano wlasnie, kupilem filtr juz 2 sezony temu :icon_mrgreen:

A, i nie warto jezdzic na oparach - te pompy lubia byc w kontakcie z paliwem..

 

W serii K podejzewam ze ta sama pompa siedzi. Pasują chinskie zamienniki do Audi 80, mozna wozić w zapasie.

Pasuje od wielu samochodow, bo to jest samochodowa pompa. Tak jak alternator, czy rozrusznik :) Wielkoscia sa prawie identyczne do tego, co mam w starym Mercedesie.

 

W 1150GS - 10 letnim z 50 000km wymieniałem simmeringi na wale korbowym, w przekładni głównej od wałka atakującego i przy kole, na wałku atakującym skrzyni biegów.

Ot- nadszedł ich czas, wszystkie pusciły w jednym momencie...

U mnie nic jeszcze nie puscilo, ale ja cegla czasami jezdze jak enduro, wiec mysle ze tez przed sezonem trza bedzie zrobic przynajmniej inspekcje w tej okolicy.. no i lozyska wahacza, i swozen z przodu.

 

Skrzyni biegów bym sie nie bał- przy 100 000km nalezy mysleć aby zajzeć jak coś sie dzieje, a tak to dzidowac i sie nie przejmować. To czołg a nie motocykl.

Az wstyd stac na swiatlach na luzie - jakby sie cos rozsypywalo w srodku, i napierd**** :icon_mrgreen:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma cos podobnegpo ale w rusku :D cos zle poskladal i niechce mu sie babrac z tym :) ale wie ze nic sie nie rozsypie przez to

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma cos podobnegpo ale w rusku :D cos zle poskladal i niechce mu sie babrac z tym :) ale wie ze nic sie nie rozsypie przez to

Tylko ze skrzynia w BMW nie jest zle poskladana - ona po prostu tak pracuje na luzie. Po wrzuceniu biegu jest juz cisza.. :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawnej skrzyni od 1100 jakiego mial kolega , nic sie tluklo sie na wolnych....wiec to chyba nie jest normalne ze pracuje jak betoniarka :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawnej skrzyni od 1100 jakiego mial kolega , nic sie tluklo sie na wolnych....wiec to chyba nie jest normalne ze pracuje jak betoniarka :)

Ja kilka ciegiel osluchalem, no i w kazdej skrzynia byla glosna* jak cholera - a np. w Afryce nie slychac jej wcale. A to jest chyba z grubsza taka sama (tzn. u mnie jest 6 biegow) skrzynia, jak w GS. I 1-ka wchodzi z takim jakby 'jebnieciem'.. u mnie tak to dziala od 3 sezonow, czyli juz ponad 30kkm. Kolega, od ktorego kupilem cegle mial ja od nowosci, i uprzedzal mnie ze tak to pracuje, taki jej urok.

 

* dodatkowo, ona nie halasuje jednostajnie.. ale w sumie to ja sie przyzwyczailem, musialbym pojsc posluchac bo moze cos nowego odkryje :icon_mrgreen:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odczytac rocznik GS -a z numerow i czy poprawiona skrzynia wizualnie sie czyms rozni albo numerycznie ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odczytac rocznik GS -a z numerow i czy poprawiona skrzynia wizualnie sie czyms rozni albo numerycznie ?

 

W kazdym 1150GS masz jednakowa skrzynie z wyjątkiem wersji Adventure gdzie jest krótka jedynka (polecam).

 

Skrzynia tłucze na wolnych, biegi wchodzą z trzaskiem i tak ma byc, jeździ daleko i sie nie psuje :icon_biggrin: Czasem luzy wynikają ze zuzycia łozysk, będe zaglądał niedługo.

Ale te motocykle mało kiedy psują sie tak, że nie da sie jechac dalej.

 

np pompa paliwa - ja miałem takie szczęście :icon_biggrin:

 

 

Polecam rocznik 2000 bez ABSu - podobno lepiej były składane przekładnie główne. U mnie sie trzyma dzielnie.

Edytowane przez Situ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Kolega ma 1150 ADV, moto udane, ma swoje mankamenty, ale zrobił na niej Rumunię, Ukrainę, Nord Kapp...

Jeśli będziesz celować w taki model to trzeba sprawdzić dokładnie parę spraw:

stan/jakość oleju, czy panewki nie rzęcholą ( zdarzały się awarie wału, przez pałowanie na zimno...z min. poziomem oleju lub słabym olejem), czy czujniki nie pouszkadzane, sprawdzić należy przednie jarzmo wahacza, sprzęgło i uszczelniacz z tyłu silnika(po dużym przebiegu puszcza olej)...

Konieczne gmole, i osłona czujnika położenia przepustnicy i jeszcze co tam jest( chyba lambda itp) nie pamiętam w tej chwili...

Wersja ABS, czasem wiesza się lampka/ czujność ABS-u, albo uszkodzony czujnik, albo błoto i piach na czujniku, albo masowanie kabli szwankuje...

 

Ja jeślibym celował w taką "terenową" wersję BMW, to w zwykłą R100 GS, z dodatkową kopajką( tutaj uwaga, należy ją kopać w odpowiednim obuwiu i pewnie położoną stopą, znam przypadek kontuzji, po nieudanym kopie), ponieważ dobry egzemplarz, jest po prostu pancerny, cokolwiek w nim coś się zdarzy, można wsio zrobić w polu, nie ma tyle elektroniki, luzy zaworowe jak w maluchu, wszystko proste jak budowa cepa...

Pozdr. i życzę udanego wyboru!!!

J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...