Skocz do zawartości

cholerne chromy


Ksylo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Walcze z tematem zaczernienia chromów i dzisiaj u lakiernika niestety zostałem sprowadzony do parteru. Okazuje się, że zmatowienie chromów i pomalowanie to efekt na bardzo krótko. Farby odłażą razem z chromem, płatami. Mało tego to chromu nie można wypiaskowac bo się pali. Jedyna metoda pozbycia sie świecidełek to tzw. wypalanie ale nie wiem dokładnie na czym polega. Robią to w Profelu w Szydłowcu (podobno) ale tylko na własny użytek. Dzisiaj juz się nie dodzwoniłem do nich żeby zapytac co i jak. Pytanie do was, czy ktoś przerabiał temat zamalowywania chromów, usuwania, piaskowania, matowienia i z jakim skutkiem? Jak się tego cholerstwa pozbyć? Ja chce mieć wszystko czarne. Kolejny problem to wydech, który na dodatek musiałbym malować czymś żaroodpornym. Niestety na farbie żaroodpornej jest wyraźny napis - nie stosować na chrom! ........Zaczynam wątpic czy to wszystko się da porządnie, trwale i samemu zrobić. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym sposobem na chrom jest zdjęcie chromu w galwanizerni.Tam gdzie go nakładają tam go też usuwają.Potrzebowałem ostatnio pospawać uchwyt lightbaru więc dałem do firmy zajmującej się chromowaniem żeby mi usunęli chrom.Po usunięciu mogłem wspornik pospawać,wypolerować i dać do chromowania.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ja chce mieć wszystko czarne. :banghead:

 

Jackson to się w grobie przewraca... :icon_mrgreen:

 

 

Piter 1600 dobrze prawi. A może poczekaj aż jakiegoś Rocketa Night Edition FLCKHTGRD wypuszczą...

Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym sposobem na chrom jest zdjęcie chromu w galwanizerni.Tam gdzie go nakładają tam go też usuwają.Potrzebowałem ostatnio pospawać uchwyt lightbaru więc dałem do firmy zajmującej się chromowaniem żeby mi usunęli chrom.Po usunięciu mogłem wspornik pospawać,wypolerować i dać do chromowania.

Święta prawda. Przeszedłem tę ścieżkę przy okazji odnawiania kół w SR250 - chrom łuszczył się płatami, ale tylko na połowie obręczy, zaś reszta dziadostwa trzymała się mocno. W galwanizerni odjęli chrom za dwie dychy (obie obręcze), następnie czyste elementy powędrowały do piaskowania dla nadania przyczepności pod lakier proszkowy.

Koła pomalowane proszkiem srebrnym-felgowym prezentowały się rewelacyjnie i dobrze znosiły zmianę opon i dętek (oczywiście z nakładkami).

Zatem drogi Ksylu, nie kombinuj, ino rozbrajaj element po elemencie i wal do galwanizera a dopiero potem do lakiernika. Będzie ślicznie :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do galwanizerni i wszystko to prawda. Niestety nie chcą wsadzić do tej kąpieli tłumika bo im zasyfi cały zbiornik. Chodzi o to co wyleci z tłumika ze środka. Powiedzieli też, że na chrom maluje się po zmatowieniu ale oczywiście lepiej farba trzyma jak chromu nie ma. Biję się z myślami czy to rwać czy zostawić jednak????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zostawisz, to nie będzie kanonicznie - jak cały czarny, to cały.

Kiedyś usuwałem powłokę chromową papierem ściernym na rzep, używając miękkiej tarczy do diaksa, żeby ścierała kształtowo.

Sztywna tarcza może spowodować, że narobisz płaszczyzn i okrągłości tłumika nabędą cech ciosanych...

Zatem:

- market budowlany Twoim przyjacielem, najlepiej Leroy Merlin, bo tam mają przyzwoity asortyment narzędzi,

- nabywamy tarczę możliwie miękką i kilka krążków papieru ściernego różnej gradacji, na próbę,

- eksperyment zaczynamy w tym miejscu tłumika, które nie jest widoczne na motocyklu :-)

 

Powodzenia :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dośwaidczony fachowiec od piaskowania umiałby tak użyć swojej wichury, żeby nie zdemolować powierzchni i kształtu, ale by uzyskać fakturę odpowiednią pod lakier proszkowy?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u kolesi co piaskuja i lakieruja felgi samochodowe. Mowia, ze chrom sie pali przy piaskowaniu a nie złazi. Pokazali mi tez felge chromowana ktora pomalowali pol roku temu i teraz odlazi farba razem z chromem. Skuteczne jest usuniecie w galwanizerni. Podobno piaskowaniem tez sie udaje niektorym ale to chyba tez zalezy jak ten chrom sie trzyma i ile ma lat. Moj sie trzyma idealnie i jest w miare nowy. Jesli odlazi, popękał to pewnie piaskowaniem tez moze sie udac. Ja jak sie zdecyduje to dam do galwanizerni ale nie wiem co z tłumikami. Wszystko jeszcze zalezy ile mi krzykna za to usuwanie. Jutro ma tam byc juz facet co sie tym zajmuje to zadzwonie i sie dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...