tomn.tm Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Witajcie Mam pytanie ze wprowadzeniem zasad z instrukcji w życie. Motocykl zimuje w garażu, w temp. dodatniej. Instrukca mówi, że w celu zimowania motocykla należy zabezpieczyć cylinder, pierścienie tłokowe itp. przed korozją. To mój pierwszy motocykl. Nie wiem jak świecę umieścić w głowicy cylindra, aby uziemić elektrody. Gdzie to jest i jak to zrobić? 2 Czy ta operacja jest konieczna jeśli motocykl jest garażowany? Może wystarczy podłączyć akumulator do ładowarki i razy na miesiąc przepalić i zmienić położoenie opon. Fragment instrukcji:a. Zdjąć kaptuerk świecy zapłonowej i wyjąć świecę zapłonową.b. Wlać łyżeczkę oleju silnikowego w otwór na świecę zapłonową.c. Założyć kapturek świecy zapłonowej na świecę, a następnie umieścić świecę zapłonową w głowicy cylindra w taki sposób, aby uziemić elektrody. (Ograniczy to iskrzenie podczas wykonywania następnej czynności).d. Kilkakrotnie zakręcić silnik rozrusznikiem. (Spowoduje to pokrycie ścianki cylindra olejem).e. Zdjąć kapturek świecy zapłonowej ze świecy, a następnie zainstalować świecę zapłonową i kapturek świecy zapłonowej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 (edytowane) Nie wiem dlaczego wpisałeś ten post w mechanikę motocykli 2T(dwusuwy). YBR125 to przecież czterosuw, więc piszesz go tam gdzie jego miejsce czyli w dział ,,Mechanika Ogólna Motocyklowa" Z tym uziemieniem chodzi o to aby podczas kręcenia w celu rozprowadzenia po ściankach oleju, silnik nie odpalił oraz aby było mu lżej kręcić tłokiem z zalanym olejem. Olej jest cieczą nieściśliwą więc uszczelniony wkręconą świecą cylinder z tłokiem mógłby spowodować szkody w układzie korbowym. Nie wkrecaj świecy w głowicę, podłącz do niej przewód wysokiego napięcia i dotknij częścią gwintowaną tej świecy do części metalowej(głowicy, cylindra, karteru) silnika. Wtedy zakręć parę obrotów silnikiem. Chodzi o to aby zapłon nie pracował bez obciążenia, bo może to być szkodliwe dla cewki zapłonowej(teoretycznie moze przebić). Po tej czynnosci wkręć świecę w głowicę, załóż fajkę i to wszystko.Jeżeli zalejesz cylinder olejem, to nie odpalaj co jakiś czas motocykla bo to traci sens. Odpalaj dopiero gdy będziesz rozpoczynał nowy sezon. Zresztą odpalanie w zimie jest szkodliwe dla silnika, i jeżeli nie masz zamiaru porządnie go obciążyć i dogrzać(musiałbyś się przejechać paręnaście kilometrów) to zrezygnuj z tego zamiaru. Niech stoi sobie grzecznie w garażu do czasu pierwszych jazd w nowym sezonie. Odłącz akumulator i okresowo doładuj go najlepiej ładowarką automatyczną. Jeżeli masz taką możliwość to spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika (w spodniej części komory pływakowej być może masz spust otwierany śrubokrętem). Zalej zbiornik do pełna i czekaj na wiosnę, umilając dlugie wieczory polerowaniem lakieru, chromów itd :) Pozdrawiam Edytowane 30 Listopada 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomn.tm Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Dziękuję. To dla mnie bardziej zrozumiałe od opisu z instrukcji. Jeśli to możliwe, proszę o przeniesienie tematu do działu "Mechanika Ogólna Motocyklowa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.