Skocz do zawartości

tomn.tm

Forumowicze
  • Postów

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków, Ciechanów

Osobiste

  • Motocykl
    YBR 125ED
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia tomn.tm

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Jak dla mnie niemal w każdym przypadku na motocyklu warto mieć stoppery w uszach. Szkoda sluchu.
  2. Ja również bym nie kombinował. Poznaj maksymalny moment obrotowy (najlepsze przyśpieszenie) i gdzie jest osiągana maksymalna moc (ma największą "siłę") i trzymaj go w tych obrotach, dowiedz się jaka jest dopuszczalna masa całkowita motocykla, nie przekraczaj jej, ustaw tylne amory odpowiednio do obciążenia, naucz się płynnej zmiany biegów i przegazówki, dbaj o niego, wtedy każda w miarę nowa 125 pojedzie na pełnię swoich możliwości i bez niespodzianek. Licz się z tym, że przy bardzo silnym wietrze czołowym prędkość będzie spadać do 75-80km/h. Jeśli chcesz coś mocniejszego, rób kat. A. Na 125-tkach ludzie objechali świat dookoła, choć jest to motocykl stworzony z myślą o mieście. W ciągu 2 lat przejechałem 24000 km, kilka dni temu sprzedałem i zastanawiam się nad czymś większym do dojazdów i dalekich podróży. Jak ks-rider napisał, kwestia nastawienia na uroki jazdy tego typu jednośladem.
  3. Ja odradzam tanią chińszczyznę - na youtube znajdziesz gdzieś film chłopaka z rometem K-jakimś tam po roku użytkowania. Zna się na motocyklach, wie jak o nie dbać. Odechce się od razu :-)
  4. Z tego co pamiętam przejechałem około 6000 km. Dwie osoby (ja + pasażerka) + bagaż na tylny bagażnik (namiot + klamoty) + sakwy, trasa całe bałkany, yamaha ybr 125 wypuszczona po 2010 roku. Moja trasa: https://www.google.pl/maps/ms?msid=206965315616868185679.0004e3a8c1f979bd55f86&msa=0&ll=45.9053,22.302246&spn=11.665543,23.269043 Przykładowe zdjęcie: Także nie słuchaj, że się nie da. Słuchaj, że będzie trochę niewygodnie :) Koledzy mają rację co do wyprzedzania tirów - jeśli jadą 90km/h a Ty 95-100 to może to trochę zająć czasu, chyba że masz wiatr w plecy albo z górki polecisz 135 :) Korki w miastach nie problem, przejścia graniczne żaden problem, 125 - nawet nie chcieli opłat drogowych :) I to spalanie 2,5 - 2,7 / 100km :) 125 są małe, niewygodne na długich trasach, ale śmiesznie lekkie i poręczne w czasami b. trudnym terenie.
  5. Na rękawie kurtki mam fabrycznie wszytą przezroczystą kieszeń rozpinaną na suwak, w którą mogę włożyć np. kartkę z danymi kontaktowymi.
  6. Zależy w jakich warunkach zamierzasz użytkować namiot i śpiwór i czy zależy Ci na wadze i objętości. Namiot Proponuję, żebyś poszukał namiotu o konstrukcji samonośnej czyli sprawdzone iglo lub coś ze stelażem zewnętrznym, choć takie będą droższe. Na przykład 1. Stelaż zewnętrzny: http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=1&prod=644 2. Jeśli nie zależy Ci bardzo na wadze namiotu: http://www.huskypl.pl/namiot-outdoor-bizam-2-osob-jasno-zielony-nadruk-d1445.html - ten namiot powineineś znaleźć bez większych kłopotów nowy za 350zł. Bardzo dobry stosunek jakość/parametry/cena. 3. http://www.huskypl.pl/namiot-extreme-flame-2-os-zielony-d122.html - namiot ekspedycyjny, na cały rok ze wskazaniem na zimę, mniej wygodny. Jeśli zależy Ci na wadze namiotu (UltraLight) i objętości, przygotuj się na większe wydatki. Śpiwór Zależy jak szybko marzniesz, w jakich miesiącach będziesz go używać i gdzie. Tylko na lato: wystarczy Fredvang FN , mały, lekki lub jakaś Quechua (5 lub 10) z Decathlonu. Na przykład: http://www.fjordnansen.com.pl/site/?...at=30&prod=559 (650g, 119zł) Często dwa śpiwory można ze sobą spiąć, a nic tak nie grzeje jak żona/dziewczyna. Wiosna, lato, jesień, zima: Jeśli masz ograniczony budżet poszukaj jakiegoś synetyka. Ale licz się z tym, że będzie duży i cieżki. Np. tu masz jakiś 1200g na wyprzedazy za 179zł http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=29&prod=558 Jeśli możesz wydać więcej, pomyśl o śpiworze puchowym np. polskiej firmy Cumulus: xLite (nie ma suwaka), lub LiteLine (istnieje duża szansa, że w lato się w nim zagotujesz). Są lekkie, bardzo małe po spakowaniu i świetnie grzeją, ale drogie. Mata Na wszystkie pory roku, ze wskazaniem na zimę, dość mała obiętość, wyższa cena: wystarczy jakaś popularna samopompa. Im wyższy współczynnik izolacji i grubsza tym mniej ciągnie od ziemii, ale jest wieksza, cieższa i droższa. Na lato, wystarczy coś o izolacji 1,6 - jeśli zależy Ci na wadze i cenie: zwykła alumata (mała objętość, mała waga, śmieszna cena, twarda, słabo izoluje) lub pianka Packlon (około 200g :-), 60zł, zajmuje sporo miejsca). Z mojego doświadczenia, jeśli dużo jeździsz, to po każdym sezonie będziesz chciał coś mniejszego, lżejszego o dobrych parametrach.
  7. Szukam 1-3 osób chętnych na około 7 dniową podróż po PL. Więcej szczegółów podam, jeśli odezwie się ktoś na 125. Zdaję sobie sprawę, że ograniczam w ten sposób krąg zainteresowanych, jednak myślę, że ktoś z motocyklem o większej pojemności mógłby męczyć się przy mnie jadąc, maks 90-100 km/h. Nie mylę się? Dobrze jeśli dodatkowo taka osoba będzie pasjonować się fotografią/filmowaniem, bo jestem przekonany, że trasa/przygoda będzie warta utrwalenia.
  8. Lubię takie wyprawy. Ładne okolice! :-)
  9. Dziękuję. To dla mnie bardziej zrozumiałe od opisu z instrukcji. Jeśli to możliwe, proszę o przeniesienie tematu do działu "Mechanika Ogólna Motocyklowa".
  10. Witajcie Mam pytanie ze wprowadzeniem zasad z instrukcji w życie. Motocykl zimuje w garażu, w temp. dodatniej. Instrukca mówi, że w celu zimowania motocykla należy zabezpieczyć cylinder, pierścienie tłokowe itp. przed korozją. To mój pierwszy motocykl. Nie wiem jak świecę umieścić w głowicy cylindra, aby uziemić elektrody. Gdzie to jest i jak to zrobić? 2 Czy ta operacja jest konieczna jeśli motocykl jest garażowany? Może wystarczy podłączyć akumulator do ładowarki i razy na miesiąc przepalić i zmienić położoenie opon. Fragment instrukcji: a. Zdjąć kaptuerk świecy zapłonowej i wyjąć świecę zapłonową. b. Wlać łyżeczkę oleju silnikowego w otwór na świecę zapłonową. c. Założyć kapturek świecy zapłonowej na świecę, a następnie umieścić świecę zapłonową w głowicy cylindra w taki sposób, aby uziemić elektrody. (Ograniczy to iskrzenie podczas wykonywania następnej czynności). d. Kilkakrotnie zakręcić silnik rozrusznikiem. (Spowoduje to pokrycie ścianki cylindra olejem). e. Zdjąć kapturek świecy zapłonowej ze świecy, a następnie zainstalować świecę zapłonową i kapturek świecy zapłonowej. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...