zolw.poz Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Witam . Chcialbym sie dowiedziec czy moze ktos z kolegow montowal, widzial lub zaglebial sie w temacie zamontowania monowahacza do monstera ??widzialem ze najczesciej stosowanym w hornetach i kawach jest monowachacz od hondy vfr i taki tez by mnie interesował cena jest przystępna a co ciekawe felgi sa bardzo podobne do s2r i s4r w monsterach wiec efekt moglby byc naprawde super ,nie wiem czy da sie to zrobic bez wiekszych ingerencji w mocowania , przesuniecia zebatek napedu itp.a jesli tak to jak bardzo jest to skomplikowane. Gdyby ktos kiedykolwiek cos takiego robil, widzial u kogos , mogl sie wypowiedziec na ten temat ze strony doswiadczonego mechnika bardzo chetnie poslucham :D(tylko prosze bez glodnych tekstow ze nie poprawia sie fabryki i innych bzdur :) ) Edytowane 20 Października 2011 przez zolw.poz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Na Twoim miejscu zaczalbym od porownania wymiarow lozysk wachacza w obu moto. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Do monstera z klasycznym wahaczem bez rzadnych modów można włożyć jedynie wahacz od monsterów serii S2R i S4R. Tylko one maja łożyskowanie osi ktwicznej w bloku silnika. Pozostałe mono ducati mają łozyskowanie już w samym wahaczu.Oczywiście taki zabieg możliwy jest jedynie w monsterach z "nowego" typu zawieszeniem z tyłu. Bez tego haraterystycznego pałąka jaki był w systemie dźwigniowym w wersjach przed bodajze 99rokiem. Co do wahacza od VFR to nie mam pojęcia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CHALSKI Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Można jak widać na niżej załączonych fotkach , kwestia tylko budżetu... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolw.poz Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Dzieki mimo wszystko .Wiadomo ze wolalbym oryginalny wahacz od duca , ale niestety nie mozna ich nigdzie dostac :/ a jesli by byl to podejrzewam ze bylby kilkukrotnie drozszy niestety ... dlatego tez wpadl mi w oko ten od vfr. bede staral sie porownac wymiary po serwisowkach itp . ale gdyby ktos jescze mial pomysl jak sprawdzic czy mozna i jak zamontowac to byloby fajnie .Kolego CHALSKI mozna lub nie mozna , nie widze zeby byl to wahacz od vfr poniewaz felga ma oryginalne mocowanie na jedna srobe jak w s2r a nie na 4 jak w vfr. ktos do 749 zalozyl oryginal o ktory jest ciezko jak juz wyzej pisalem... a drugi obrazek to moim zdaniem fabryczny s4r biorac pod uwage chlodnice itp. ze zmienionym ukladem wydechowym w ktorym fabrycznie wychodzil monowahacz. Edytowane 20 Października 2011 przez zolw.poz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CHALSKI Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) W obu przypadkach maja założone wahacze od 996 i na tym na twoim miejscu bym się skupił wiele części w ducati można wymieniać między modelami. Monterek ten na dole to jest właśnie model s4( popatrz na kapy od pasków brak uchwytów na sety dla pasażera na ramie a założone to Ducati Performance, a zegary analogowe) ze mienionym wahaczem mam więcej jego fotek bo zastanawiałem się nad tym tematem, po serwisówkach wątpię że się tobie uda określić możliwość zamiany najpewniejszym byłoby pojechać z nim i motorem do dobrego mechanika ale pewnie to nie wchodzi w grę a co do kosztów wahacza swingarm to popatrz na eBay albo ma moto.it jest tam sporo używanych części i można cały kompletny wahacz dostać za naprawdę nie wielkie pieniądze( ale nie ominie ciebie kosz wymiany zębatek i łańcucha )plus oczywiście jeszcze felga to może być nawet droższe niż on sam. Jakiś czas temu widziałem na moto.it komplet z amortyzatorem i felgą za 500$ dobra cenaPozdrawiam Edytowane 20 Października 2011 przez CHALSKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Oczywiscie montaż wahacza od SBK serii 916/996/998 Hypermotarda, multistrady do silmników z fabrycznym łożyskowaniem w bloku jest jak najbardziej mozliwy. To kwestia zwrezowania nadlewów bloku z gniazdami łozysk. Jadnakze wahacze od sbk mają inaczej wykonane gniazda mocowania amortyzatora. Montaż w taki sposób absolutnie zmieni geometrię zawieszenia, a co za tym idzie trakcję. Trzeba pamiętać że montaż mono wiąze sie równiez ze zmianami układu wydechowego i kilkoma innymi "pierdołami". Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolw.poz Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Jak widze sprawa robi sie skomplikowana ale w sumie liczylem sie z tym :) 500$ to faktycznie smieszne pieniądze za caly komplet z ktorym napewno bedzie mniej kombinacji niz w vfr i chyba najlepsze rozwiazanie. Bede szukal a jak sie zdecyduje podesle fotki itp jak sie udalo :)Nie zamykajmy tematu , moze ktos jeszcze bedzie mial cos do powiedzenia w tej sprawie.Dzieki za wszystkie rady!! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Mi osobiście montaz monowahacza przeszedł gdy wziałem go do ręki. Jest ze dwa razy cięższy od klasycznego dwuramiennego w moim S4. Dodałem jedynie zastrzał usztywniający.W praktyce to wyłącznie kwestia stylistyczna, bo technicznie rozwiazanie z mono ma chyba same wady. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CHALSKI Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 (edytowane) Jak za ciężki to poszukaj magnezówki zdarzają się na rynku wtórnym jest lżejszy od podwójnego do tego weź felgę MARCHESINI i będziesz mnie dużo lżejszy zestaw niż oryginał....... :) W monsterach nowych wyglądają naprawdę dobrze z odkrytym kołem zresztą to wizytówka Ducati w sbk tym bardziej tyle że wzmocnione jest trzymanie bo trzyma się nie tylko na bloku silnika ale i na ramie monowahacz Edytowane 21 Października 2011 przez CHALSKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walek809 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 (edytowane) podepnę się z ciekawości bo sam właśnie jestem an etapie włożenia wahacza z vfr-ki do 900rr , cena takich wahaczy jest przystępna ? obdzwoniłem kolesi z cześciami do vfr i ceny kosmos 1000-1200 rozumiem wszystko ale bez przesady , udało mi się jednak trafić na okazję :) miałem już jeden mono ale od Igen mi do 900rr nie podeszło mocowanie a przejściówka to koszt rzędu 200eu i dostęony tylko w .de :) to jest wahacz Igen. do vfr 750 am szersze mocowanie do ramy i mocowanie amora jest z odlewu także jak planujesz zakup to zerknij jakie mocowanie ci podejdzie albo będzie łatwiej i taniej przerobić Edytowane 29 Października 2011 przez walek809 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.