ucizze Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Witam mam dylemat. Motocykl to Kawasaki zx636 przebieg 40tys czas wymienić filtr o olej. Moje pytanie jaki będzie lepszy ? Motul 5100 15w50 czy Motul 5100 10w40? a może coś innego? Ale na pewno pół syntetyk musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwo Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Witam mam dylemat. Motocykl to Kawasaki zx636 przebieg 40tys czas wymienić filtr o olej. Moje pytanie jaki będzie lepszy ? Motul 5100 15w50 czy Motul 5100 10w40? a może coś innego? Ale na pewno pół syntetyk musi być. Lej standard na nasz klimat, czyli 10W40 - dokładnie taki sobie dziś zajebalem do mojej cebry + filterek + czyszczenie i samrowanie K&N :biggrin: Cytuj To be happy add to your possessions but subtract from your desires Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Jeśli zamierzasz jeździć jesień/zima to 10W40 albo 5W30/40 zależy jaki znajdziesz. Firma to w zasadzie mało ważne, byle specyfikacja API była ponad wymaganą przez serwisówkę (zgaduję, że API SG) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucizze Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) Wleje sobie Motul 5100 10w40 teraz pytam czy opłaca sie kupowac jakiś filtr KN czy sam Hiflofiltro wystarczy? Mam filtr Powietrza KN. Myślę nad tym http://allegro.pl/olej-motocyklowy-4litry-motul-5100-4t-10w40-filtr-i1814731698.html Edytowane 3 Października 2011 przez ucizze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwo Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Hiflo na bank wystarczy, nie ma żadnego uzasadnienia dodatkowego kosztu K&N jeśli chodzi o filtr oleju.Lepiej olej częściej wymienić (np. co 6 tysi), ale to zależy od stylu jazdy, itd. itp.Ja założyłem HF204 i jest OK. Na stronie producenta wyszukasz który filtr do Twojego motonga, ale z tego co kojarzę to właśnie 204 "obsługuje" w cholerę Kawasraki Cytuj To be happy add to your possessions but subtract from your desires Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucizze Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 OK! Wielkie dzięki za pomoc własnie zostało mi 500km do 6tys i pasuje mi wymienić olej :) Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Witam mam dylemat. Motocykl to Kawasaki zx636 przebieg 40tys czas wymienić filtr o olej. Moje pytanie jaki będzie lepszy ? Motul 5100 15w50 czy Motul 5100 10w40? a może coś innego? Ale na pewno pół syntetyk musi być. Wcale nie musi być półsyntetyk :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucizze Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 oj musi wcześniej taki był, a poprzedni właściciel nie wie jaki był lany. Więc lepiej nie będe ryzykował zwłaszcza ze 40tys zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 I nie musi być też ten gó... Motul :P Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Hiflo na bank wystarczy, nie ma żadnego uzasadnienia dodatkowego kosztu K&N jeśli chodzi o filtr oleju. Jakieś argumenty? Znasz budowy tych filtrów, porównywałeś je? Pytam poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 pamietaj zeby syntetyka tylko nie lac bo ci rozpusci nagary i jeszcze filtr oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Jakieś argumenty? Znasz budowy tych filtrów, porównywałeś je? Pytam poważnie. Ja nie znam ale chętnie dodam kontrargument dla Iwo, że K&N jest droższy, bo w niektórych przypadkach są wymagane oringi, które ta firma dorzuca do filtra. Mówię na przykładzie KN401. Skoro jest różnica, to chyba się nie przepłaca :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwo Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Jakieś argumenty? Znasz budowy tych filtrów, porównywałeś je? Pytam poważnie. Budowa wewnątrz jest bardzo zbliżona. Na opakowaniach żadnych danych nadających się do porównania nie znalazłem, a w necie szukac mi się nie chce. Aż tak dociekliwy nie jestem, a ponadto sądzę że to tajemnica producenta. Ufam że producenci filtrów wiedzą co robią i jakie parametry te muszą spełniać. Ale proszę: http://www.hiflofiltro.com/35.0.htmlhttp://www.knfilters.com/default.htmZresztą już taki temat był: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/68882-filtr-oleju-kn-czy-zwykly/#j_content Bazuję na:- własnych doświadczeniach - używam od zawsze Hiflo i silniki hulają, nic złego się nie dzieje- doświadczeniach innych - nigdy, ale to nigdy nie spotkałem się / nie słyszałem, aby awaria silnika była spowodowana filtrem oleju, a w zasadzie jego nieprawidłową budową, czy coś w tym stylu- doświadczeniu mojego mechanika, który twierdzi, że przy zwykłej jeździe szosowej to jeden pies, a skoro różnica w cenie jest 22 zł versus 55 zł to po co przepłacać. Cytuj To be happy add to your possessions but subtract from your desires Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 pamietaj zeby syntetyka tylko nie lac bo ci rozpusci nagary i jeszcze filtr oleju Yhy i wybuchnie opona :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 @Iwo: dzięki za rzeczową odpowiedź. Pewnie masz rację, chociaż w Twojej argumentacji dostrzegam jedną zasadniczą wadę. Otóż wydaje mi się, chociaż mechanikiem nie jestem, że nie istnieje coś takiego jak 'awaria' filtra oleju. Przewaga jednego nad drugim być może ujawni się po dziesiątkach tysięcy kilometrów. Wadą mojej argumentacji jest to, że to w zasadzie przypuszczenie :) Żeby nie było, ja też K&Na nie używam, akurat ostatnio zakupiłem po prostu oryginał, bo AFAIR był w normalnej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.