Skocz do zawartości

Robię taką stronkę


qunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny artykuł zawieszeniowy http://www.sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/czucie-jedca

i kilka przemyśleń na temat crashpadów http://www.sportjazda.pl/index.php/testy/zabezpieczenie-motocykla-przed-skutkami-upadkow

 

Jakby ktoś reflektował to serdecznie zapraszam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Cześć

 

to nie jest nowy artykuł, ale został uzupełniony o filmik, który prezentuje próżniową metodę napełniania amortyzatorów. Myślę, że dość ciekawy dlatego postanowiłem zrobić napisy. Fajnie widać na nim całe wnętrze amortyzatora bo jest on przeźroczysty. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem to polecam http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/zawieszenie-tylne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super sprawa :) trzymam kciuki za sukces :)

 

dzięki! Sukces już jest bo się za to wziołem heheh co samo w sobie jest dla mnie cudem :biggrin: Aha zrobiłem jeszcze napisy do filmiku jak ustawić sag. Jakby nie było napisów z automatu, klikać na przycisk cc proszę u dołu ekranu. http://www.youtube.com/watch?v=FjGgq1z9zbo&feature=relmfu

 

W przyszłym tygodniu powinno pojawić się video jak ustawić widelec typu BPF. Na razie można zapoznać się z budowa takiego widelca tutaj http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/widelec-bpf

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Qunio, pooglądałem sporo filmów od tego miłego, łysiejącego pana w okularach, poczytałem też trochę i zastanawia mnie tłumienie dobicia (kompresja) tylnego amortyzatora. Jak to z nim jest, kompresja działa na wyjściach z zakrętów (wg tego pana oraz wg nich http://www.gostar-ra...set-up.htm , punkt "Rear Compression", tak właśnie jest)? Przecież na wyjściach odwijamy gaz i działamy siłą na amortyzator, która go przecież rozkłada (ogon się podnosi, niwelujemy SAG), czyli powinno wtedy działać tłumienie odbicia. Czy może jest tak, że działanie tej siły ściska sprężynę (czyli kompresja) i siła sprężystości unosi tył? Kompresja tyłu chyba powinna mieć znaczenie w trakcie składania się. Czy coś jest nie tak w moim rozumowaniu?

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qunio, pooglądałem sporo filmów od tego miłego, łysiejącego pana w okularach, poczytałem też trochę i zastanawia mnie tłumienie dobicia (kompresja) tylnego amortyzatora. Jak to z nim jest, kompresja działa na wyjściach z zakrętów (wg tego pana oraz wg nich http://www.gostar-ra...set-up.htm , punkt "Rear Compression", tak właśnie jest)? Przecież na wyjściach odwijamy gaz i działamy siłą na amortyzator, która go przecież rozkłada (ogon się podnosi, niwelujemy SAG), czyli powinno wtedy działać tłumienie odbicia. Czy może jest tak, że działanie tej siły ściska sprężynę (czyli kompresja) i siła sprężystości unosi tył? Kompresja tyłu chyba powinna mieć znaczenie w trakcie składania się. Czy coś jest nie tak w moim rozumowaniu?

 

Cześć i dzięki.Przepraszam, że nie odpisuje, ale odwiedzam wątek zazwyczaj jak mam coś nowego, dzięki za cynk ;-) Skonsultuje to z tym niezwykle pomocnym i miłym panem i wrzucę jego opinię na ten temat, ok?

 

Według mnie to jest jest tak: otóż to czy amortyzator będzie ściskany czy rozciągany w czasie przyspieszania zależy od tego w jakiej pozycji swoim skoku znajduje się tylne zawieszenie. Na poniższym wykresie: oś pionowa - procentowa wartość oddziaływania sił zapobiegających siadaniu (reakcje wahacza i łańcucha http://www.sportjazd...eszenia-tylnego więcej , oś pozioma skok. Niestety antisquat nie jest stały w całym skoku tylnego zawieszenia. Ten konkretny wykres jest dla zx6r i można zauważyć, że antisquat wynosi 100% dla ugięcia około 30 mm co odpowiada wartości sagu. Co to znaczy, że anti-squat wynosi 100%? Oznacza to, że w momencie przeniesienia ciężaru na tył podczas przyspieszania tył ani się nie ugnie ani nie podniesie - innymi słowy ten przeniesiony ciężar zostanie całkowicie zniesiony. Jeśli tylne zawieszenie będzie znajdować się w górnych partiach skoku to antisquat będzie w stanie nie tylko zrównoważyć ciężar, ale nawet dalej je rozciągnąć proporcjonalnie do ilości przyspieszenia. Jeśli antisquat jest poniżej 100% to reakcje łańcucha i wahacza, nie będą w stanie zrównoważyć całkowicie tego przeniesienia ciężaru czego wynikiem będzie ugięcie się tyłu. Oczywiście nie będzie to ugięcie takie jak w przypadku antisquat równemu 0%, kiedy to przeniesienie ciężaru nie było by niczym zrównoważone.

 

Poniżej 0% mielibyśmy już sytuację "wspomagania" ugięcia tyłu przez te siły. Tak więc, jeśli tylne zawieszenie zostanie ugięte z jakiegokolwiek powodu (najazd na wybój, siły działające w zakręcie lub większe obciążenie na przykład) antisquat zostaje zredukowany. To, między innymi, dlatego producenci stosują progresywne mechanizmy dźwigniowe tylnego amortyzatora by zrekompensować mniejszy antisquat niżej w skoku zawieszenia - będzie na mojej stronce super artykuł tego pana za jakiś czas w którym ta progresywność mechanizmu dźwigniowego zostanie poruszona. Jeśli możemy dostarczyć więcej podparcia dla tyłu tłumieniem przy niskich prędkościach kompresji jakie występują podczas przyspieszania to tłumienie dobicia będzie tutaj też ważne, ale należy pamiętać, że tłumienie zależy od prędkości (ugięcia, rozprężenia) - jeśli zawieszenie się nie porusza to nie ma tłumienia.

 

Odpowiedź na pytanie czy tył się unosi czy siada podczas przyspieszania będzie musiała zatem brzmieć to zależy ;-) W różnych motocyklach będzie to wyglądać inaczej a także w różnych okolicznościach będzie to wyglądać inaczej z racji tego, że w czasie jazdy wszystko się tak dynamicznie zmienia. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to napisz a ja zapytam tego pana on pracował w zespołach Mistrzostw Świata więc można przypuszcza, że będzie w stanie lepiej odpowiedzieć a póki co był bardzo dla mnie pomocny. Ciekawe ile chłop jeszcze ma cierpliwości ;-)

146_0404_04_z+motorcycle_art_and_science+.jpg

 

Wykres: www.sportrider.com

 

SportJazda.pl:

 

Hello Mr Taylor

 

I'm sorry to trouble you again but I think I need a consult. Having watched you videos one guy is asking me why compression damping is important when accelerating out of the corners when there is antisquat acting trying to raise the rear not compress it. I replied that the percentage of antisquat depends on the position of the rear suspension in its travel and whereas near topped out position the anti-squat might be above 100% further down the suspension stroke it is usually reduced, hence less anti squat and more rear compression under load transfer to the rear. When cornering the suspension is compressed already and on-throttle weight transfer to rear will cause squat not rise. Would that be correct?

 

Thank you!

 

Robert Taylor:

 

Pretty much yes!

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...